Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@22:51:04 GMT

نماینده مجلس: به‌دنبال فیلتر کردن نیستیم

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۸۷۱۱

نماینده مجلس: به‌دنبال فیلتر کردن نیستیم

حسین میرزایی، نماینده کمیسیون فرهنگی در کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، در میزگرد اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل مطرح کرد: در طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، اصلا به دنبال فیلترکردن نیستیم، بلکه به دنبال ظرفیت‌سازی قانونی و اقتصادی در فضای مجازی هستیم که دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان کشورمان، در طی یک فرایند چندساله بتوانند شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جست‌وجوگری، در حد کلاس جهانی به وجود بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی گفت: هدف ما در این طرح حمایت از مشاغل و برندهای تجاری در فضای مجازی است. همچنین ایجاد صدها هزار تا میلیون ها شغل درفضای مجازی از اهداف این طرح است

این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: شورای عالی جدیدی تصویب نکردیم، برای قانون و مقرارت این طرح کمیسیون عالی تشکیل دادیم، برای تشکیل این کمیسیون از مجلس، دولت، قوه قضائیه، نیروهای امنیتی و متخصصانی که در داخل حاکمیت نیستند استفاده کردیم همچنین مجری این طرح وزارت ارتباطات است.

میرزایی گفت: ما تصمیم گرفتیم که زیر ساخت های لازم برای فضای مجازی را در کشور به وجود بیاوریم. نباید خودباوری خودمان را از دست بدهیم، اگر از امروز شروع بکنیم چند سال دیگر می‌توانیم بگوییم که ما این زیرساخت‌ها را داریم.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های این طرح از صندوق حمایت از ارائه خدمات پایه مجازی تامین خواهد شد و جزییات تامین هزینه در ماده ۱۳ این طرح و چند ماده دیگر آمده است.

میرزایی درپاسخ به این سوال که اگر شبکه های اجتماعی در ایران دفتر نزنند چه می‌کنید؛ گفت: این تفسیر اشتباهی است که شبکه‌های اجتماعی در ایران دفتر نمی زنند، زیرا سالانه چندین میلیارد ازحضور مردم کشور ما در این اپلیکیشن ها درآمد دراند. هم‌چنین در نظر داشته باشید که وجود اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام و تلگرام در کشورما برای کشورهایی هم‌چون آمریکا غنیمت است. اگرهم این اپلییکیشن‌ها همراهی نکردند از رقبای خارجی و داخلی آن‌ها استفاده می‌کنیم.

وی افزود: به علاوه در بند ۲۸ این طرح آمده است که  وزارت ارتباطات در صورت همکاری نکردن آن‌ها موظف به جایگزین کردن اپلیکیشن‌ها است و تا زمانی که اپلیکیشن جایگزین فراهم نشده است، حق مسدودسازی را ندارد.

وی افزود: روی دیگر مسئله این است که اگر این شبکه‌های اجتماعی اطلاعات کاربران را به سرقت بردند یا تصمیم به مسدود سازی یک صفحه گرفتند، چه کسی پاسخگو است؟ در این طرح ما به دنبال حمایت از حقوق کاربران هستیم./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: فضای مجازی میرزایی شبکه های اجتماعی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۸۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند

روزنامه دولتی ایران در مطلبی به انتقاد شدید از کریمی قدوسی پرداخت.

این روزنامه نوشت: کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در اظهاراتی دو پهلو مدعی شده است که در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی، امریکا و کشور‌های غربی به دنبال متهم کردن ایران هستند و با توجه به رویارویی اخیر ایران و رژیم صهیونیستی، این تلاش‌ها بیشتر هم شده است.

در چنین شرایطی چه عاملی باعث می‌شود تا نماینده‌ای که از قضا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس است و باید به دنبال تأمین منافع ملی باشد، با اظهارات نسنجیده و خارج از مسئولیت برای کشور هزینه تراشی می‌کند؟

پر واضح است که این قبیل اظهارات خلاف واقع همواره و به راحتی از سوی دشمنان مردم ایران دستمایه تحریم و ایران‌هراسی قرار گرفته است. تفکیک مسئولیت‌ها در کشور نیز نشان می‌دهد که ادعا‌های این چنینی از سوی یک نماینده، مشروعیت نداشته و جز آسیب، ثمری ندارد.

دیگر خبرها

  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • ربیعی: تعطیلی شنبه توطئه نیست
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • ببینید | رفع فیلتر اپلیکیشن پرطرفدار پس از ۲ سال؟؛ وزیر ارتباطات توضیح داد
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند