Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@11:14:03 GMT

آمریکا باید از عراق خارج شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۸۷۱۸

آمریکا باید از عراق خارج شود

عادل عبد المهدی در دیدار با مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: آمریکا باید از عراق خارج شود و این خواسته همه ملت عراق است.
علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق، امروز پنجشنبه ۲۹ مهر دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای و جهان اسلام گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ضمن خوشامدگویی، عراق را کشور دوست و برادر خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار دولت و ملت عراق خواهند ماند و ما روابط عمیق و تاریخی با یکدیگر داریم و در دنیا کمتر دو ملتی پیدا می‌شود که این مقدار اشتراکات بی نظیر داشته باشند و راهپیمایی اربعین نمونه‌ای از این همکاری‌ها و تعاملات است.

ولایتی افزود: نقش افراد برجسته و باتجربه‌ای مانند شما بسیار ارزشمند است و ان شالله اقدامات اساسی به نفع ملت عراق انجام خواهد شد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی ارائه کمک و همکاری را با دولت و ملت عراق دارد و خوشبختانه در حوزه دانشگاهی هم اقدامات مثبتی انجام شده که با قوت ادامه خواهد داشت.

وی به انتخابات اخیر در عراق هم اشاره کرد و گفت: انتخابات در عراق نشان دهنده رشد فکری و فرهنگ عمیق و غنی ملت عراق است و ان شاالله نتیجه آن بتواند مسیر رشد و توسعه کشور را بیش از پیش فراهم نماید.

عادل عبدالمهدی نیز ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات افتتاح شعبه دانشگاه آزاد در عراق را به ولایتی تبریک گفت و تاکید کرد که این همکاری‌ها بیش از پیش در تمام زمینه‌ها گسترش خواهد یافت.

وی سپس به تشریح اوضاع سیاسی و روند انتخابات در عراق پرداخت و افزود: دشواری‌هایی وجود دارد، ولی با قدرت و اراده مردم عراق ان شاالله بر مشکلات پیروز خواهیم شد.

عبدالمهدی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح نقش پر رنگ و حضور موثر شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس در مبارزه با داعش در آن کشور پرداخت و جانفشانی‌های آنان را ارج نهاد.

وی در ادامه با تاکید بر این که قدرت آمریکا در منطقه روز به روز در حال کاهش است، گفت: جمهوری اسلامی ایران روز به روز قوی‌تر می‌شود و آمریکا و غربی‌ها ضعیف‌تر از گذشته هستند و آمریکا باید از عراق خارج شود و این خواسته همه ملت عراق است.

نخست وزیر پیشین عراق همچنین به راهپیمایی اربعین اشاره کرد و آن را نشانه همبستگی و اتحاد دو ملت عراق و ایران دانست.

عادل عبدالمهدی تاکید کرد: ما ملت قوی هستیم و نباید اجازه دهیم که غربی‌ها و امریکایی‌ها برای ما تصمیم بگیرند و هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند بر روابط ایران و عراق تاثیر گذار باشد و این رابطه برادری ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: آمریکا باید از عراق خارج شود آمریکا آمریکا آمریکا و چین آمریکای لاتین مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل ملت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۸۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم جنجالی خاویر تباس؛ مسابقات لالیگا را در آمریکا برگزار می‌کنیم!

رییس لالیگا به دنبال گسترش برند لیگ اسپانیا در کشورهای دیگر است.

خاویر تباس مصمم است مسابقات لالیگا در خارج از اسپانیا برگزار شوند.

طرفداری | خاویر تباس، رییس لالیگا اطمینان دارد که لیگ اسپانیا در آینده‌ای نزدیک، بازی‌هایی خارج از مرزهای این کشور برگزار خواهد کرد. تباس معتقد است مسابقات رسمی در خارج از اسپانیا به لالیگا کمک می‌کند تا برند خود را ارتقا دهد و مخاطبان جدیدی جذب کند. از نظر تباس، ایالات متحده آمریکا یک بازار کلیدی و بسیار سودآور برای آغاز این پروژه است. رییس لالیگا در مصاحبه با Expansion گفت:

نمی‌دانم چه زمانی، اما لالیگا در آینده‌ای نزدیک بازی‌های رسمی را در خارج از کشور اسپانیا برگزار خواهد کرد. فکر می‌کنم این اتفاق می‌تواند از فصل 26-2025 رخ دهد. 

لالیگا به شدت گسترش برند بین‌المللی خود می‌اندیشد و به قدرت تبلیغاتی ایالات متحده آمریکا چشم‌دوخته است؛ جایی که لالیگا بعد از اسپانیا، بیش‌ترین بیننده را دارد. تباس در این‌باره گفت:

برگزاری بازی‌های رسمی در آمریکا، جایگاه لالیگا را در بازار آمریکای شمالی که بعد از اسپانیا، دومین بازار بزرگ برای لالیگا است، تقویت خواهد کرد. لیگ‌های رقابتی دیگری در حال ظهور هستند، بنابراین ما نمی‌توانیم کارهای مشابه و تکراری سال‌های گذشته را انجام دهیم، وگرنه آن‌ها از ما پیشی خواهند گرفت.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • تصمیم جنجالی خاویر تباس؛ مسابقات لالیگا را در آمریکا برگزار می‌کنیم!
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد