Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@19:45:24 GMT

غذا‌هایی که در یخچال سمی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۸۷۴۹

غذا‌هایی که در یخچال سمی می‌شوند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بسیاری بر این باورند که وقتی غذا‌های مختلف در یخچال قرار می‌گیرند، برای مدت طولانی نگهداری می‌شوند، اما فواید سلامتی خود را از دست می‌دهند و در بسیاری از موارد غیرقابل خوردن می‌شوند.

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که خوراکی‌ها باید به جایی یخچال در انبار نگهداری شوند، زیرا طبق مطالعات آن‌ها این بهترین راه برای تازه ماندن این خوراکی‌ها برای مدت طولانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پنیر پیر: این نوع پنیر به دلیل سفتی خود، مشهور است و وقتی در یخچال باقی می‌ماند، سفت‌تر و شبیه یک "سنگ" می‌شود. دلیل این امر این است که پنیر سفت یک دوره پخت شش ماهه را طی می‌کند، پس از آن هرگز نباید در یخچال قرار داده شود، بلکه می‌توان آن را در یک مکان تاریک و خنک قرار داد.

سیب زمینی: وقتی این سبزیجات نشاسته‌ای در یخچال نگهداری می‌شوند، می‌توانند به یک ماده عجیب و چسبناک و شبیه خمیر قند تبدیل شوند؛ بنابراین انبار محل مناسبی برای ذخیره سیب زمینی است.

خربزه و طالبی: برای اینکه آنتی اکسیدان‌ها در میوه‌های هندوانه و طالبی سالم بمانند، باید در دمای اتاق نگهداری شوند.

سس گوجه: وقتی سس گوجه فرنگی را در یخچال می‌گذارید، به محیطی مناسب برای رشد میکروارگانیسم‌های مضر تبدیل می‌شود، زیرا سس گوجه فرنگی حاوی اسید‌های زیادی است.

میوه گلابی: گلابی وقتی در یخچال قرار می‌گیرد، بی مزه و بی بو می‌شود و پوسته آن آسیب می‌بیند.

هویج: هویج را فقط می‌توان برای چند ساعت در یخچال قرار داد، زیرا هوای سرد فواید آن را برای سلامتی از بین می‌برد، روند پوسیدگی را تسریع می‌کند و باعث می‌شود رنگ پوست هویج متفاوت شود.

کارشناسان تغذیه می‌گویند که این سبزیجات حاوی مقدار زیادی آب هستند و ترکیب ژنتیکی میوه هویج به سرعت با هوای سرد یخچال واکنش نشان می‌دهد که منجر به کوتاه شدن چشمگیر عمر آن می‌شود.

سایر غذا‌هایی که باید از قرار دادن آن‌ها در یخچال اجتناب کنید شامل بادمجان، ترشی، روغن زیتون، شکلات، انواع توت‌ها، کره، هلو، سیب، خیار و موارد دیگر است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: غذا یخچال سم یخچال قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۸۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) بلو مانتین؛ شاسی بلند جدید با یخچال و تلویزیون دربازار

کوهستان آبی یا به انگلیسی بلو مانتین و به چینی لنشان نام برند جدید گریت وال موتورز است که فعلا در زیر مجموعه برند WEY روانه بازار خواهد شد.

به گزارش عصرایران، بلو مانتین با تاکید بر امکانات رانندگی هوشمند و یک کابین لوکس و فناورانه از راه می‌رسد. در این مطلب سراغ تریم DHT-PHEV یا هوشمند این خودرو می‌رویم.

در کنسول اصلی جلو دو نمایشگر بزرگ یکی برای تنظیمات سرگرمی و دیگری برای سرنشین مشاهده می‌شود. مقابل راننده پشت فرمان نیز یک نمایشگر کوچک‌تر برای اطلاعات کیلومتر جانمایی شده است.

روی سقف و برای سرنشین‌های ردیف دوم و سوم یک نمایشگر تاشو بسیار بزرگ یا بهتر بگوئیم تلویزیون در نظر گرفته شده تا این کابین فضائی متفاوت با دیگر محصولات کلاس خود داشته باشد.

جانمائی صندلی‌ها به ترتیب ۲+۲+۲ است و در کنسول میانی یک یخچال با گنجایش ۶ بطری آب وجود دارد. ادامه کنسول میانی در ردیف دوم صندلی کاپیتانی، نمایشگر دیجیتال با دسترسی تنظیمی را در اختیار سرنشین‌های این قسمت قرار می‌دهد.

در بخش پیشرانه از ساختار هیبرید استفاده شده که ترکیبی از تپنده ۱.۵ لیتری توربو با ۱۶۸ اسب بخار در نقش ژنراتور باتری، موتور الکتریکی روی محور عقب با ۲۹۵ اسب بخار خروجی و گشتاور ۴۱۰ نیوتن متر و موتور الکتریکی ۱۷۴ اسب بخاری با گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر مرتبط با محور جلو را شامل می‌شود. (تنظیمات تریم تمام چرخ محرک)

در نهایت مجموع خروجی پیشرانه ۵۱۰ اسب بخار و گشتاور ۹۹۳ نیوتن متر است.

باتری این ساختار الکتریکی از برند CATL با ظرفیت ۴۴.۵ کیلووات ساعت است. برد الکتریکی خالص ۲۱۵ کیلومتر برای تمامی تریم‌ها و در حالت ترکیبی ۱۳۱۵ کیلومتر گزارش شده است.

شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۴.۹ ثانیه و متوسط مصرف سوخت ۶.۷ لیتر برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی (در زمان فعال بودن انجین ۱.۵ لیتری) گزارش شده است.

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۵۱۵۶ میلیمتر در طول، ۱۹۸۰ میلیمتر در عرض و ۱۸۰۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محور‌های آن نیز ۳۰۵۰ میلیمتر است. قیمت بلو مانتین تریم تمام چرخ محرک و افزاینده برد حرکتی ۴۲۶۵۰ دلار است.

لنشان بلو مانتین DHT-PHEV

دیگر خبرها

  • اختراعی با قدمت دوهزار سال| یخچال‌هایی در دل کویر
  • خواص آب هویج بستنی
  • بلو مانتین؛ شاسی بلند جدید با یخچال و تلویزیون به بازار می‌آید
  • قیمت یک جرعه آب خنک در تهران قدیم
  • گواردیولا: بازیکنانم باید دو روز در یخچال بمانند!
  • یخ دارم! یخ بلوری! | بهای یک جرعه آب خنک در تهران قدیم
  • خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید
  • (تصاویر) بلو مانتین؛ شاسی بلند جدید با یخچال و تلویزیون دربازار
  • چند راه حل برای یخچال فیلور
  • چگونه بوی بد یخچال را با مواد و روش‌های طبیعی از بین ببریم؟