Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پنجشنبه شب پایگاه خبری آستان قدس رضوی، احمد وحیدی در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی افزود: همه مردم ایران و آحاد مسلمانان، عشق و محبت ویژه به حضرت امام رضا (ع) و این بارگاه مقدس دارند.

وی ادامه داد: در اوایل فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، مردم جمهوری آذربایجان شور و اشتیاق وصف‌ناپذیر برای زیارت حضرت امام رضا (ع) داشتند و تلاش می‌کردند با هر وسیله‌ای خود را به مشهد برسانند و زمانی که به زیارت این امام همام نائل می‌شدند، این توفیق را به‌عنوان سند افتخار در نظر داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد همه مردم ایران، قدردان نعمت وجود بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) در کشور و شکرگزار این نعمت ارزشمند باشند.

وی گفت: امید است شهر مشهد به محوریت بارگاه منور رضوی در کنار اینکه مأمنی برای انجام زیارت و اعمال عبادی زائران و مجاوران است، الگوی مدنیت و رفاه عمومی و از بین رفتن کمبودها و کاستی‌ها باشد.  

وحیدی با بیان اینکه شهر مشهد، دومین شهر پرجمعیت کشور بعد از تهران است، افزود: مسئله حاشیه‌نشینی ازجمله مشکلات محوری شهر مشهد است که با عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این ارتباط تا حدی مشکلات رفع شده و امیدواریم زمینه‌‎های حل کامل این مشکل مهیا شود و مشهد به نقطه اتکای کل منطقه مبدل شود. 

وی ادامه داد: خراسان رضوی باید در کنار توجه به مردم مشهد به حل مشکلات استان‎های هم‎جوار خود در دو استان خراسان جنوبی و خراسان شمالی نیز تا حد ممکن کمک کند.
وزیر کشور گفت: امیدواریم همه بتوانیم خدمتگزاران صدیق برای مردم کشور باشیم و با کمک و همراهی استاندار جدید خراسان رضوی نیازها و مشکلات حل‌وفصل شوند و تحت حمایت و هدایت تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، همه امور مربوط به حوزه مدیریتی خراسان رضوی به سامان برسد و شاهد پیشرفت بیش‌ازپیش این منطقه باشیم.

شرایط فعلی اقتصادی زیبنده ملت ایران نیست

تولیت آستان قدس رضوی نیز گفت: شرایط فعلی اقتصادی زیبنده ملت بزرگ ایران نیست، همت تمامی مسوولان دولت باید معطوف به بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم باشد.

حجت‌الاسلام احمد مروی افزود: با وجود ظرفیت‌های بسیار، شرایط معیشتی و اقتصادی کشور شایسته ملت شهیدپرور و نجیب ایران نیست و تمامی مسوولان باید تلاش و همت خود را در جهت کاهش فشار اقتصادی از زندگی مردم معطوف کنند.

وی با بیان اینکه با تلاش شبانه‌روزی و اخلاص می‌توانیم از این مشکلات عبور کنیم، ادامه داد: تمام ملت ایران صرف‌نظر از سلایق و دیدگاه‌ها، شایسته بهترین خدمات هستند و در آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) نیز معیشت و رفاه مردم در کنار مسائل دینی مورد تأکید قرارگرفته است.

تولیت آستان قدس رضوی با آرزوی موفقیت برای دولت جدید در جهت بهبود شرایط اقتصادی جامعه گفت: مردم نسبت به موضوعات اقتصادی دغدغه دارند که امیدواریم مسوولان با تلاش و اخلاص و استعانت از خداوند متعال و ائمه اطهار (ع) با وجود همه دشمنی‌ها و کارشکنی‌های استکبار، شرایط اقتصادی را به‌زودی ساماندهی کنند.

وی با قدردانی از خدمات استانداران ادوار استان خراسان رضوی، به برخی مشکلات استان و شهر مشهد اشاره و بر لزوم برنامه‌ریزی و همراهی دولت برای رفع آن‌ها تأکید کرد.

حجت‌الاسلام مروی کمبود توقفگاه خودرو در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی را از جمله مشکلات زائران در مشهد ذکر کرد و افزود: مشکل کمبود توقفگاه برای زائران به‌ ویژه در ایام اوج حضور زائران مانند مناسبت‌های مذهبی افزایش می‌یابد.

وی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی را به‌ عنوان یکی دیگر از مشکلات که نیازمند رسیدگی است، دانست و ادامه داد: نزدیک به سه دهه از آغاز طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی می‌گذرد، اجرای این طرح از عهده مسوولان استانی و شهری خارج است و نیاز به حمایت‌های ملی دارد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تشرف سالانه ۳۰ میلیون زائر از اقصی نقاط کشور و خارج از کشور به مشهد گفت: ساماندهی شرایط بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی طرح ملی است و باید سرمایه‌ ملی برای آن تامین شود که امیدواریم در این دولت این طرح به سرانجام برسد.

وی از زحمات و تلاش‌های محمدصادق معتمدیان استاندار سابق استان خراسان رضوی قدردانی و برای یعقوب علی نظری استاندار جدید خراسان رضوی آرزوی موفقیت کرد.

برچسب‌ها مشهد احمد وحیدی آستان قدس رضوی احمد مروی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد احمد وحیدی آستان قدس رضوی مشهد احمد وحیدی آستان قدس رضوی احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی حرم مطهر رضوی خراسان رضوی شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز دوشنبه به وقت محلی در جریان سفر رسمی به پاکستان، در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، با بیان اینکه پیوندهای تاریخی همسایگی و اشتراکات اعتقادی، روابط تهران-اسلام‌آباد را عمیق و ناگسستنی کرده است، سطح روابط دو کشور را نامتناسب با ظرفیت‌های متقابل دانست و بر تلاش برای افزایش تعاملات و مناسبات دو طرف در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی تأکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو، گسترش روابط با پاکستان را تامین‌کننده همه این اهداف دانست و اظهار داشت: باور داریم که با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان روابط فیمابین را متحول کرد و لذا در گام اول برای دستیابی به حجم 10 میلیارد دلار در مبادلات تجاری دو کشور توافق کردیم.

رئیسی با تشریح برخی زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌ها و روابط ایران و پاکستان از جمله در حوزه انرژی، به اهمیت امنیت به خصوص در مرزهای مشترک دو کشور برای رونق تبادلات مرزی اشاره کرد و گفت: دو کشور در موضوع ضرورت تامین و پایداری امنیت، لزوم مبارزه قاطع با اشکال مختلف تروریسم و حمایت بدون تبعیض از حقوق بشر به خصوص دفاع از مردم مظلوم فلسطین رویکرد و نگاهی نزدیک و مشترک دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط دو کشور در همه ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی قابل ارتقا و تقویت است، تصریح کرد: تحکیم و تعمیق روابط دو ملت دوست ایران و پاکستان ممکن است مخالفانی داشته باشد، اما عزم و اراده موجود نزد سران دو کشور برای گسترش روابط، بر این مخالفت‌ها غلبه کرده و این سفر می‌تواند نقطه عطفی در ایجاد تحول در روابط فیمابین باشد.

حجت الاسلام رئیسی همچنین بر اهمیت تبادل هیئت‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور و فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی برای رفع موانع توسعه مراودات و مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور تأکید کرد و گفت: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به عنوان دو کشور اسلامی مهم منطقه می‌تواند در حل مشکلات منطقه موثر باشد، در مقابل حضور بیگانگان در منطقه نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، بلکه خود باعث ایجاد مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد.

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف و تعرض به کشورهای اسلامی، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و به خصوص غزه را از جمله تبعات نبود چنین انسجامی میان کشورهای اسلامی دانست و گفت: همکاری‌های ایران و پاکستان در این زمینه می‌تواند بستر مناسبی برای همراه شدن بیشتر کشورهای اسلامی در مسیر وحدت و انسجام امت اسلامی باشد.

«شهباز شریف» نیز در این نشست با بیان اینکه این سفر به پاکستان عزت بخشید، روابط فیمابین را بسیار مستحکم و دوستانه توصیف و تصریح کرد: پیشرفت هر کدام از دو کشور ایران و پاکستان باعث پیشرفت متقابل کشور دیگر خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به مرزهای طولانی مشترک میان دو کشور، بر مبارزه قاطع با تروریسم و تلاش برای ارتقای امنیت در مناطق مرزی و همچنین ایجاد رونق اقتصادی در مناطق مرزنشین از طریق گسترش بازارچه‌های مرزی تأکید کرد.

نخست وزیر پاکستان ضمن ابلاغ سلام‌‌های گرم دولت و ملت پاکستان به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران، از درایت و تدابیر دکتر رئیسی برای تقویت روابط و تعاملات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران به خصوص در ارتباط با کشور مطبوعش قدردانی کرد.

وی با تأکید بر هدف‌گذاری صورت گرفته برای رساندن حجم مبادلات اقتصادی فیمابین به 10 میلیارد دلار در سال افزود: گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی می‌تواند به تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور بیانجامد.

وی همچنین با اشاره به حمایت پاکستان از همکاری‌های زیرساختی لجستیک چندجانبه افزود: تحقق این همکاری‌ها می‌تواند تبادلات تجاری فیمابین را به سطحی جدید ارتقا دهد.

نخست‌وزیر پاکستان در بخش دیگری از سخنانش ثبات قدم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان آزادی قدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطین را قابل تحسین توصیف و تصریح کرد: اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی موثرترین اقدام در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مظلوم است.

شهباز شریف همچنین با اشاره به گفتگوهای مطرح شده درباره حقوق و امنیت مردم منطقه کشمیر، تقویت همکاری‌های دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه‌های مختلف را خواستار شد.

در این دیدار همچنین سران دو کشور بر اهمیت تقویت تجارت رسمی تأکید و علاوه بر آن توافق کردند که طرف پاکستانی در اجرای تعهدات خود در زمینه انرژی تسریع کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می‌گذرد؟
  • کریدور امن از تهران تا اسلام‌آباد
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد