Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیروز پنجشنبه در نشست باشگاه «والدای» در سخنانی گفت که بشریت هم اکنون در عصر تحولات زندگی می کند، و این تحولات مُدام عمیق تر و اساسی تر می شوند.

رئیس جمهور روسیه در این باره ادامه داد: دهه اخیر یاداور این ضرب المثل چینی ها است… خدا نکند در عصر تغییرات زندگی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما، خواسته یا ناخواسته، ما در حال حاضر دیگر در این دوره هستیم و این تحولات مدام عمیق تر و اساسی تر می شوند.

پوتین سپس اضافه کرد: بیماری همه گیر کرونا تلنگر دیگری بود مبنی بر اینکه جامعه جهانی تا چه حد شکننده و آسیب پذیر است. تلفات ناشی از این بیماری بیشتر از تلفات ناشی از جنگ جهانی اول شده است.

وی در ادامه افزود: امروزه با تغییرات نظام مندی در تمام زمینه ها، از وضعیت ژئوفیزیک تا تفاسیر متناقض از بشریت و معنا و فلسفه وجودی آن، مواجه هستیم. وضعیت کنونی جهان محصول شکست جنگ سرد است. تحریم ها علیه شماری از کشورها بدون در نظر گرفتن شرایط کرونا همچنان ادامه دارد؛ اصول انسان گرایانه سیاسی غرب کجاست؟

ولادیمیر پوتین در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مسئولیت وضعیت جاری در افغانستان بر عهده کشورهایی است که ۲۰ سال در آنجا جنگیده اند. برای بازسازی اقتصاد افغانستان باید به این کشور کمک شود؛ دارایی های این کشور باید آزاد شود.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۹۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، لوکاشنکو در سخنانی در کنگره خلق بلاروس اظهار کرد: امروزه هر کسی می‌داند که اوکراین یک میدانی برای آزمون است و تحولات آن کشور به نحوی مشخص خواهد کرد که نظم جهانی در آینده چگونه خواهد بود.

وی با بیان اینکه «قدرت‌های بزرگ هسته‌ای عملا بطور غیرمستقیم در خاک با هم می‌جنگند» افزود: دولت اوکراین به توافقی با غرب دست یافته است که بر اساس آن جان مردم اوکراین با سلاح مبادله می‌شود.

لوکاشنکو تاکید کرد: این یک مساله دردناک است. اما بگذارید نگاهی فلسفی به تحولات بیندازیم. چه کسی در این دور جدید از تقابل میان شرق و غرب پیروز شده است؟ ما پیروز نشده‌ایم؟ آنها هم پیروز نشده‌اند.

رئیس جمهور بلاروس با بیان اینکه همه روسای جمهوری سابق اوکراین کشورشان را غارت کردند، گفت: اوکراین کشوری شکوفا با خاکی حاصلخیز و دارای نیمی از عناصر جدول مندلیف است. به ۲ دریا راه دارد و از معادن و غول‌های صنعتی با مردمی خلاق و سختکوش دارد.

لوکاشنکو اظهار کرد که مردم اوکراین باید آزاد زندگی کنند، شاد باشند و ثروتمند شوند. اما آنها ثروتمند نشدند بلکه فقط شمار معدودی از آنها ثروت کسب کردند. اولیگارش‌ها و افراد قدرتمند همه منابع را از آن خود کردند.

دیگر خبرها

  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • بررسی تحولات افغانستان در دیدار کاظمی قمی و حکمتیار
  • پوتین: نظم نوین جهانی باید منافع اکثر کشورها را تأمین کند
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه وجلوگیری ازفاجعه بشری درغزه
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب