Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@00:00:21 GMT

زورگیری از افراد مسن پای دستگاه‌های خودپرداز

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۹۳۰۵

زورگیری از افراد مسن پای دستگاه‌های خودپرداز

سرهنگ دوست‌علی جلیلیان در این‌باره گفت:‌ نیمه مهرماه امسال بود که پیرزنی به پلیس آگاهی شهرستان ری مراجعه و اعلام کرد که در حین استفاده از دستگاه خودپرداز بانک بوده که ناگهان مردی با تهدید سلاح سرد نزد او رفته و با گرفتن رمز کارتش، موجودی حساب را به کارتی دیگر منتقل کرده و متواری شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به نوع گزارش دریافتی رسیدگی به موضوع در دستورکار ویژه ماموران پلیس آگاهی شهرستان ری قرار گرفت، گفت:‌ رسیدگی به این موضوع ادامه داشت که سرقتی مشابه نیز که در آن مالباخته فردی سالخورده بود به پلیس گزارش شد که با توجه شباهت هر دو موضوع این احتمال که هر دو سرقت از سوی یک فرد رخ داده باشد، قوت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به پی‌گیری‌های پلیس برای یافتن ردی از صاحب کارتی که مبالغ به آن واریز شده بود، اظهار کرد:‌ در پیگیری ماموران مشخص شد که کارت مذکور متعلق به فردی لامکان است و این کارت به نام این فرد صادر شده اما به سارق اجاره داده شده است.

جلیلیان با اشاره به ادامه تحقیقات ماموران برای یافتن سارق گفت:‌ سرانجام ماموران با استفاده از شیوه‌های پلیسی هویت متهم اصلی را شناسایی کرده و پس از اخذ مجوز از مقام قضایی او را در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند که این فرد در جریان بازجویی‌های انجام شده به سرقت از 25 زن و مرد سالخورده اعتراف کرد و گفت که با شناسایی افراد سالخورده و تنها در مقابل دستگاه‌های عابر بانک به آنان نزدیک شده و در فرصتی مناسب با تهدید چاقو اقدام به اخذ رمز کارت آنان کرده و موجودی حساب را به کارت اجاره‌ای واریز کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه برای متهم پرونده‌ای تشکیل شده است، اظهار کرد:‌تحقیقات برای یافتن دیگر مالباختگان احتمالی در حال انجام است و متهم نیز در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: عابربانک زورگیری از سالمندان شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۹۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۶ هزار متر از زمین‌های کشاورزی در محمودآباد

ایسنا/مازندران فرمانده انتظامی استان مازندران از تخریب دیوارکشی در اراضی کشاورزی و آزادسازی ۶ هزار متر از آن زمین‌ها به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال در شهرستان محمودآباد خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسن مفخمی شهرستانی در تشریح این خبر بیان کرد: در اجرای طرح برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی و در پی کسب خبری مبنی بر ساخت و سازهای غیرمجاز در بخشی از زمین‌های کشاورزی حریم شهری شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۱ در شهرستان محمودآباد پس از شناسایی زمین‌های مذکور با اقدامات پلیسی و دعوت از کارشناسان امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی و با دستور قضائی، حکم آزادسازی را به اجرا در آوردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: مالک این زمین ها، ۶ هزار متر مربع زمین کشاورزی را بدون کسب مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها که بصورت، سنگ ریزی تفکیک و احداث دیوار تغییر کاربری داده بودند، طی حکم قضائی نسبت به قلع و قمع آن اقدام و تحویل امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد شد.

سردار مفخمی شهرستانی اظهار کرد: کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، ارزش اراضی تغییر کاربری داده شده را بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال برآورد کردند که متهم احضار و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری عاملان افیونی در شهرستان آمل

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از کشف بیش از ۲ کیلو مواد مخدر و دستگیری ۲ سوداگر مرگ در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ مجید باقری در تشریح این خبر، بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر حمل مواد مخدر با یک خودروی سواری توسط ۲ سوداگر مرگ از طریق محور هراز، موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با هدایت عملیاتی پلیس امنیت عمومی استان و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی، خودروی مورد نظر را در محور ورودی این شهرستان شناسایی و در عملیاتی ضربتی آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی آمل از کشف ۲کیلو و ۳۰۰ گرم مواد از نوع تریاک در بازرسی از خودروی متهمان خبر داد و اظهار کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ باقری با بیان این که سوداگران مرگ همواره با مقاصد سودجویانه سعی در فروپاشی خانواده‌ها را دارند از شهروندان خواست: ضمن مراقبت از فرزندان خود به ویژه قشر نوجوان، در صورت شناسایی عاملان سودجو مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ اعلام دارند.

پلمب ۱۲ واحد صنفی متخلف در محمودآباد

فرمانده انتظامی شهرستان محمود آباد از پلمب ۱۲ واحد صنفی متخلف ۱۴ فقره اخطار پلمپ در اجرای طرح نظارت بر اماکن عمومی خبر داد.

سرهنگ محمودحسین زاده در تشریح این خبر، گفت: در اجرای طرح ارتقای امنیت عمومی، طرح بازدید و نظارت بر واحدهای صنفی در سطح این شهرستان به اجرا در آمد.

وی افزود: در اجرای این طرح، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری ماموران اداره صمت و اتاق اصناف از چندین واحد صنفی بازدید کردند.

سرهنگ حسین زاده با اشاره به بازدید ۲۴۰ واحد صنفی از آغاز تعطیلات نوروزی، تصریح کرد: در این طرح ۱۲ واحد صنفی به دلیل عدم توجه به قوانین و مقررات صنفی پلمب شد و به ۱۴ واحد صنفی متخلف اخطار پلمب داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان محمود آباد در پایان ضمن قدردانی از همکاری خوب شهروندان به خصوص اصناف و بازاریان با پلیس، اظهار داشت: تلاش پلیس در کنار سایر ادارات و سازمان ها به منظور حفظ حرمت ماه مبارک رمضان ادامه خواهد یافت.

دستبند قانون بر دستان اراذل و اوباش سابقه دار

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری یکی از اراذل و اوباش سابقه‌دار که با درگیری و چاقوکشی موجب سلب آسایش شهروندان شده بود، خبر داد.

سرهنگ محمودحسین زاده در این باره گفت: ماموران در پی دریافت خبری مبنی بر حضور یکی از اراذل و اوباش سابقه دار که پس از اقدام به نزاع و درگیری متواری شده بود، دستگیری وی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به شناسایی مخفیگاه متهم در یکی از روستاهای شهرستان محمودآباد، افزود: ماموران پس از انجام هماهنگی‌های قضایی در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی، موفق شدند این متهم فراری را دستگیر کنند.

سرهنگ حسین زاده اظهار کرد: ماموران پس از تشکیل پرونده متهم دستگیر شده را تحویل مرجع قضایی دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد گفت: پلیس با اشراف، پوشش اطلاعاتی کامل، رصد و پیگیری شبانه روزی و حضور به موقع خود در محل حوادث، به هیچ عنوان اجازه عرض اندام به اراذل و اوباش و هنجار شکنان را نخواهد داد.

اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری ۴۵ خرده فروش موادمخدر و جمع آوری ۸۴ معتاد متجاهر در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در ایام نوروز خبر داد.

سرهنگ علی داداش تبار با اعلام این خبر گفت: در راستای ارتقاء احساس امنیت و ایجاد فضای ناامن برای مجرمان و هنجارشکنان، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری کلانتری‌های تابعه تعدادی از منازل و پاتوق‌های خرده فروشان را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، نسبت به بازرسی از این مناطق اقدام کردند.

وی از جمع آوری ۸۴ معتاد متجاهر و تحویل آنان به کمپ‌های ترک اعتیاد خبر داد و اظهار کرد: ماموران با برنامه ریزی عملیاتی ضمن کشف بیش از ۳ کیلوگرم  تریاک ۴۵ خرده فروش مواد افیونی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند .

 فرمانده انتظامی شهرستان بابل از همکاری صمیمانه مردم شهریار قدردانی و تصریح کرد: اجرای چنین طرح‌هایی به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های مشکوک، به ویژه در زمینه سرقت، توزیع انواع موادمخدر، قاچاق کالا و احتکار با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار مهم پلیس فتا درباره استفاده از کارت بانکی
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در مرکز تهران 
  • پایان کار سارق کابل و تجهیزات برق در زابل
  • مرد میانسال سیرجانی، پس از ۵ روز پیدا شد
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو در حین سرقت
  • آزادسازی ۶ هزار متر از زمین‌های کشاورزی در محمودآباد
  • کشف ۵ دستگاه ماینر غیرمجاز قاچاق در مراغه
  • کشف ۳۳ دستگاه ماینر توسط ماموران پاسگاه انتظامی کوی لور اندیمشک
  • ماموران پلیس راه، ناجی پسر بچه رها شده در جاده
  • قتل یک نفر و زخمی شدن ۲ تن دیگر در مرکز کرمانشاه