Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص چندین هزارتن ذرت متروکه شده در گمرک توضیحاتی ارائه کرد

به گزارش ایسنا چندی پیش معاون فنی گمرک ایران  از فاسد شدن ٥٠٠٠ تن ذرت در یکی از گمرکهای کشور  خبرداد و به ایسنا گفت که در سطح گمرک های مازندران حدود ۵۰۰۰ تن ذرت که از سال ۱۳۹۸ وارد منطقه ویژه اقتصادی نوشهر شده بود فاسد  و بالغ بر ۱۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ هزار تن کالا متروکه شده است  که عمدتا نهاده‌های دامی هستند.

وی همچنین در پاسخ به چرایی جریان ماندگاری و فاسد شدن این ذرت‌ها اعلام کرد که  گمرک مسئولیتی در قبال کالایی که اظهار نشده ندارد و از زمانی این مسئولیت آغاز می‌شود که به گمرک اظهار شده و در فرآیند انجام تشریفات قرار بگیرد یا از سوی مراجع تحویل گیرنده کالا به عنوان کالای متروکه اعلام شود، این اقلام نیز قبل از اظهار در مناطق ویژه دپو شده بود و مرجع تحویل گیرنده به محض محدودیت زمانی و پایان دوره ماندگاری نسبت به اعلام متروکه و ارجاع به سازمان اموال تملیکی اقدام کرده است.  

در این راستا و در پاسخ به این سوال که چرا پیگیری های لازم جهت ترخیص این نهاده ها انجام نشده و چرا این ٥٠٠٠ تن ذرت در گمرک متروکه شده است، حسن عباسی معروفان_سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به ایسنا گفت:حدود ۲تا ٣٠٠٠ تن ذرت سال گذشته وارد گمرک کشور شد. اما به دلیل وجود مسائل حقوقی بین خریدار و فروشنده این ذرت ها به گمرک اظهار نشد و در نهایت‌ ترخیص آن هم صورت نگرفت.

وی ادامه داد: این ذرت ها برای یک شرکت بخش خصوصی خارج از ایران است و مدتی است که درگیر دادگاه و منتظر دریافت حکم قضایی هستند. چون هنوز این ذرت ها وارد کشور نشده اند نمی توان دقیقا نظر داد که آلوده هستند. در حقیقت یک کالایی قرار بود وارد کشور شود ولی سازمان دامپزشکی و ناظران بهداشتی ایراداتی به آن وارد کردند و اجازه ورود ندادند.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی‌افزود: این محموله وارد گمرک شده  ولی هنوز وارد کشور نشده است. در هر صورت چه مشکلات حقوقی حل شود چه نشود قابلیت ترخیص ندارد.

وی تصریح کرد: چون موضوع مربوط به گذشته است مصرف کنندگان نهاده ها نگران سلامتی این کالا نباشند دستگاه های نظارتی ‌بهداشتی و سلامتی تمام کالاهای وارده را ازحیث سلامتی به صورت چندلایه کنترل می‌کنند. این ذرت ها به هیچ عنوان وارد نهاده های دامی نخواهند شد.

به گفته وی حتی ذره ای از این ذرت ها متعلق به بخش دولتی نیست و همه برای یک شرکت خصوصی خارج از ایران است.

وی در پایان گفت: چون این ذرت ها در گمرک  اظهار نشده قابلیت ارسال به سازمان اموال تملیکی را هم ندارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ذرت وزارت جهاد كشاورزي ذرت ها نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۹۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس

سخنگوی دولت با بیان اینکه لایحه برای تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار داخلی تقدیم مجلس کرد و لایحه ای هم برای تشکیل وزرات بازرگانی تقدیم مجلس کرده است، گفت: متاسفانه نگاه همکاران ما در مجلس شورای اسلامی این بود که این موضوع اولویت ندارد و به مدت شش ماه این لایحه از دستور کار خارج شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی اظهار کرد: نظارت مؤثر بر بازار، جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و نظارت پذیر کردن بازار مستلزم تمرکز در حوزه نظارت بر بازار است ما بارها این را مطرح کردیم و نگاه دولت این بوده است.

وی افزود: تجربه نشان داده است که پراکندگی و پخش کردن حوزه نظارتی ذیل وزرات خانه‌های مختلف موجب افزایش ساختار و ناکارآمدی می‌شود؛ مثلاً بخشی از محصولات لبنی در حوزه دامی است و بخشی دیگری در حوزه بسته بندی، به صنعت مربوط می‌شود و بخشی هم در صنف به فروش می‌رسد که باید تفکیکی در این زمینه صورت گیرد.

بهادری جهرمی اضافه کرد: در خیلی از فروشگاه‌ها محصولاتی موجود است که بخشی ناظر به جهاد کشاورزی و بخش دیگر ناظر به حوزه صنعت معدن و تجارت است، اگر دو سری ناظر وجود داشته باشد هم کاسب و هم مردم اذیت می‌شوند و علاوه بر این هزینه نظارت هم افزایش پیدا می‌کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت به منظور نظارت مؤثرتر بر بازار داخلی با طرحی که در دستور کار مجلس بود به صورت کتبی موافقت کرد و هم لایحه برای تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار داخلی تقدیم مجلس کرد و لایحه‌ای هم برای تشکیل وزرات بازرگانی تقدیم مجلس کرده است، متأسفانه نگاه همکاران ما در مجلس شورای اسلامی این بود که این موضوع اولویت ندارد و به مدت شش ماه این لایحه از دستور کار خارج شده است.

وی اضافه کرد: نگاه دولت این است که بازار اولویت اول کشور است و ما مستمر مذاکراتی در این زمینه داشته و داریم و خواهش این است که زودتر در این حوزه تصمیم‌گیری شود کار امروز را به فردا واگذار نکنیم و امیدواریم در همین مجلس این موضوع در دستور کار قرار گیرد. امیدواریم ما بتوانیم با حوزه تمرکز در حوزه نظارت بر بازار دریک وزارتخانه قدرت نظارتی، دقت نظارتی و بهره‌وری را افزایش دهیم.

بهادری جهرمی در مورد کاهش حقوق گمرکی کالاهای اساسی گفت: امروز در هیأت دولت موافقت شد که حقوق گمرکی کالاهای اساسی، اقلام داروی، نهاده‌های دامی، مواد مصرفی پزشکی و مواد اولیه که برای تولید دارو و کالاهای اساسی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد (که هم مالیات بر ارزش افزوده که نرخ آن امسال ۱۰ درصد است و هم حقوق گمرکی که ۴ درصد است) با قانونی که به دولت اجازه داده یعنی یک درصد کاهش پیدا کند.

وی افزود: کاهش حقوق ورودی که مشابه آن در سود بازرگانی و تعرفه‌ها پیش بینی کردیم از ابتدای فروردین ماه اعمال می‌شود.

بهادری جهرمی تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده اقلام مذکور از ابتدای فروردین ماه معادل یک درصد محاسبه می‌شود این اقدام باعث می‌شود، تا بتوانیم به تثبیت قیمت‌ها در حوزه‌های مواد مصرفی و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم کمک کنیم و همزمان کمک کار تحقق رشد اقتصادی و حرکت به جهش اقتصادی باشیم.

کد خبر 745457

دیگر خبرها

  • ترخیص ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک
  • پیش‌بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد
  • بی تکلف در سیاه‌چادر؛ نماینده رئیس جمهور میهمان عشایر سنگ‌سری شد
  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از دستور کار مجلس خارج شده است!
  • توسعه طرح سامانه‌های نوین آبیاری، مردمی‌ترین طرح وزارت جهادکشاورزی
  • واردات نامرئی خودرو