Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع آمریکا اعتراف کرده موشک‌های جدید یمنی‌ها قابلیت گریز از سامانه‌های دفاعی آمریکایی و همچنین ساقط کردن بالگرد‌های ساخت این کشور را دارد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وزارت دفاع آمریکا می‌گوید موشک‌های جدید حوثی‌های یمن (انصارالله) قابلیت ساقط کردن هواگرد‌های آمریکایی از جمله بالگرد‌های نظامی این کشور را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق گزارش روزنامه «نیویورک‌تایمز»، مقام‌های پنتاگون مدعی شده‌اند ایران این موشک‌های جدید را ساخته و در اختیار انصارالله یمن قرار داده است. جمهوری اسلامی ایران بار‌ها ادعا‌های کشور‌های غربی درباره تسلیح انصارالله را رد کرده است.

«بیل اربن»، سخنگوی سازمان تروریستی سنت‌کام در نشست خبری روز چهارشنبه از توضیح درباره اینکه این موشک‌ها چطور کار می‌کنند خودداری کرد.

با وجود این، یک مقام نظامی آشنا به این سلاح‌ها که به موشک‌های ۳۵۸ معروفند به نیویورک‌تایمز گفت این‌ها موشک‌های کروزی هستند که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که توان گریز از تدابیر دفاعی آمریکا را داشته باشند ضمن آنکه توان ساقط کردن بالگرد‌های آمریکایی را نیز دارند.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته این موشک‌ها از سه قسمت تشکیل شده‌اند: دو موتور و یک کلاهک انفجاری. این سلاح از یک پرتاب‌کننده در روی زمین شلیک می‌شود.

برخی از کارشناسان می‌گویند که سلاح ۳۵۸ بیشتر از آنکه موشک باشد نوعی پهپاد انتحاری است که در دسته «مهمات سرگردان» قرار می‌گیرند. نیویورک‌تامز نوشته که مهمات سرگردان، مانند موشک ۳۵۸ سلاح‌هایی غیرمتداول هستند.

مقام نظامی آمریکا گفته موشک ۳۵۸ به هنگام پرواز ۹ فوت طول دارد و می‌تواند با نفت سفید یا سوخت دیزلی موجود در محفظه‌های متحرک کار کند.

۱۲ لنز مادون قرمزی که در حلقه‌ای در اطراف موشک کارگذاشته شده قادرند تدابیر جستجوی حرارتی مورد استفاده در بالگرد‌های ائتلاف را مغلوب کنند.

یک مقام نظامی دیگر آمریکا مدعی شد این موشک‌ها علیه پهپاد‌های آمریکایی که در حریم هوایی یمن (دولت مستعفی یمن) فعالیت می‌کنند شلیک شده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در نشست خبری روز چهارشنبه مدعی شد پنتاگون معتقد است که ایران این سلاح‌ها را در اختیار حوثی‌های یمن قرار داده است. وی مدعی شد ارسال این تجهیزات جنگ در یمن را طولانی کرده است.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. از زمان آغاز این حملات ده‌ها هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. بیش از ۷۵ درصد جمعیت یمن در حال حاضر نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، میلیون‌ها نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

آمریکا از زمان آغاز این جنگ از ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی حمایت‌های مالی، لوجستیکی و تسلیحاتی کرده است.

پیشتر گزارش شده بود اعضای شورای امنیت بامداد امروز پنجشنبه برای جلوگیری از مسلط شدن نیرو‌های مقاومت یمن بر شهر مأرب، در بیانیه‌ای خواستار برقراری فوری آتش‌بس در سراسر یمن مطابق با قطعنامه ۲۵۶۵ این شورا شدند.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن در واکنش به این بیانیه گفت، اتخاذ موضع ائتلاف متجاوز توسط شورای امنیت چیز جدیدی نیست، این نهاد از ابتدا با جانبداری کورکورانه خود، در طولانی‌تر شدن جنگ یمن سهیم شد همانگونه که خود باعث شده بیانیه‌هایش هیچ تأثیر مثبتی نداشته باشند.

روزنامه نیویورک‌تایمز با بیان اینکه حوثی‌ها در میدان جنگ مقاومت شدیدی علیه سعودی‌ها و نیرو‌های ائتلاف نشان داده‌اند مدعی شده کارشناسان، یکی از دلایل موفقیت‌های این گروه را به ارسال سلاح‌های پیشرفته از سوی ایران می‌دانند.

انصارالله یمن چند ماه پیش تأسیسات نفتی عربستان سعودی در بقیق را هدف حمله قرار داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت دفاع آمریکا انصارالله یمن تروریست های ارتش آمریکا نیویورک تایمز موشک های جدید موشک ها شده اند سلاح ها مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۹۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع: امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح از وزارتخانه‌های مهم کشور است که «پشتیبانی از نیرو‌های مسلح» با استفاده از ظرفیت‌های صنعت دفاعی که در اختیار دارد، اصلی‌ترین وظیفه و مأموریت این وزارتخانه عنوان شده است.

تجهیز نیرو‌های مسلح با تولید و تحویل‌دهی محصولات نظامی، تحقیقات و توسعه صنعتی وزارت دفاع، صادرات محصولات، تجهیزات و خدمات به کشور‌های هدف در چارچوب دیپلماسی فعال دفاعی کشور، همکاری با شرکت‌های دانش بنیان، ارائه خدمات مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل، پاکسازی اراضی آلوده به مین و گلوله‌های عمل نکرده باقیمانده از دوران جنگ تحمیلی و ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات به نیرو‌های مسلح، بخشی از اقدامات مهم این وزارتخانه در دولت سیزدهم است.

طراحی و ساخت انواع موشک، بهینه‌سازی و ارتقای انواع جنگ‌افزار‌های تانک و نفربر، طراحی، آزمایش و تولید انواع بمب‌های هوشمند، طراحی و ساخت انواع پهپاد‌های ارتقاءیافته، ارتقاء قابلیت‌های انواع محصولات سطحی و زیرسطحی و آزمون و تحویل‌دهی سامانه‌هیا راداری به سازمان‌های نیرو‌های مسلح بخش دیگری از اقدامات وزارت دفاع در یک سال گذشته به شمار می‌‎رود.

رونمایی از هواپیمای ترابری سبک سیمرغ، اتمام چندین پروژه مهم در حوزه‌های رزم موشکی و فضایی و رزم نوین و ... از دستاورد‌های مهم دیگر وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در دولت سیزدهم است.

حدود ۹۰ درصد از نیازمندی‌های تسلیحاتی، محصولات و تجهیزات دفاعی در داخل کشور پوشش داده می‌شود

با توجه به اقدامات وزارت دفاع در سال‌های گذشته، امروز شاهد هستیم که حدود ۹۰ درصد از نیازمندی‌های تسلیحاتی، محصولات و تجهیزات دفاعی برای نیرو‌های مسلح در داخل کشور پوشش داده می‌شود که ارزش ریالی آن در سال گذشته بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

این تولیدات شامل انواع شناورها، تسلیحات دریایی، جنگنده و بالگرد‌های نظامی و غیرنظامی است به‌طوری که در تولید انواع موشک‌های بالستیک سوخت جامد با افزایش قابل ملاحظه، موشک‌های کروز با افزایش دو برابری، موشک‌های پدافند هوایی با رشد ۴۵ درصدی و انواع شناور‌های دریایی تندرو با رشد ۳۰ درصدی دنبال شده است.

افزایش چشمگیر انواع موشک‌های بالستیک، افزایش برد موشک‌های کروز تا ۱۰۰۰ کیلومتر، افزایش بُرد موشک بالستیک عماد تا ۱۶۵۰ کیلومتر، افزایش بُرد موشک خیبر تا ۲۰۰۰ کیلومتر، دستیابی به موشک‌های جدید کروز با قابلیت شلیک از هواپیما، دستیابی به گونه موشک مافوق صوت از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در عرصه صنایع دفاعی است.

امیر آشتیانی: مسیر جهشی وزارت دفاع درسال جدید با سرعت و قدرت ادامه می‌یابد

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با توجه به اقدامات صورت گرفته در وزارت دفاع در دولت سیزدهم، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: این مسیری که ما تا امروز در وزارت دفاع در دولت سیزدهم طی کردیم، یک مسیر بسیار خوب و جهشی بوده است.

وی اضافه کرد: انشالله در سال ۱۴۰۳ هم همین مسیر را با همین سرعت و قوت ادامه خواهیم داد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تاکید کرد: ما در سال جدید اقداماتی که در حوزه نوآوری و ساخت تجهیزات و تسلیحات جدید داشتیم را ادامه خواهیم داد و تلاش می‌کنیم این مسیر استمرار داشته باشد و سعی می‌کنیم به صورت جهشی این اقدامات را دنبال کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع: امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • آلمان چهار آتشبار پاتریوت دیگر به آمریکا سفارش داد
  • پهپاد ایرانی کرار، فرصت فرار باقی نمی‌گذارد
  • (عکس) این موشک هایپرسونیک را آمریکا تست و کنسل کرد
  • کرار؛ پهپاد چند منظوره ایرانی
  • ترکیه به اسرائیل سلاح و مهمات صادر می‌کند؟
  • ۴۵ سال اقتدار و امنیت/ کرار؛ یک پرنده با چندین مأموریت است
  • قدرت نمایی ایران مقابل آمریکا با این موشک هایپرسونیک /قاتل سامانه‌های پدافندی دشمنان را بشناسید+جزئیات
  • (عکس) کرار، پهباد ایرانی؛ یک پرنده با چندین مأموریت