Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که این وزارتخانه در زمینه توسعه موشک‌ های فراصوت خود آزمایشی ناموفق داشته است، چرا که در آزمایش مذکور تقویت کننده موشک به درستی کار نکرده است.

وی در همین رابطه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ۲۱ اکتبر (پنجشنبه ۲۹ مهر ماه)، وزارت دفاع آزمایش جمع آوری داده‌ها را از مجتمع فضایی اقیانوس آرام-آلاسکا، در «کودیاک» در ایالت «آلاسکا» انجام داد تا به توسعه فناوری (تسلیحات) فراصوت این وزارت خانه اطلاع دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی مذکور در ادامه افزود: به دلیل خرابی تقویت کننده، این آزمایش طبق برنامه ریزی انجام نشد.

وی گفت که تقویت کننده مورد استفاده در این آزمایش بخشی از برنامه تسلیحات فراصوت نبوده و مربوط به بدنه لغزنده فراصوت مشترک طراحی شده توسط نیروی دریایی نیست که وزارت دفاع در ۲۰ مارس ۲۰۲۰ با موفقیت آزمایش کرد.

سخنگوی مذکور همچنین گفت که مقامات دفاعی، اقدام به انجام یک بازبینی برای تعیین علت خرابی سیستم تقویت کننده نموده اند.

پیشتر و در روز پنجشنبه نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده بود که یک آزمایش تسلیحاتی با نیروی زمینی این کشور انجام داده است که فناوری‌ها و قابلیت‌های فراصوت پیشرفته را به نمایش می‌گذارد. این همکاری بر پیشرفت کار در حمله سریع متعارف نیروی دریایی با استفاده از یک سیستم تسلیحاتی فراصوت غیرهسته ای و همچنین قابلیت حمله تهاجمی سلاح فراصوت برد بلند در نیروی زمینی متمرکز بوده است.

ارتش آمریکا در حال توسعه انواع موشک‌های متعارف و غیر متعارف فراصوت است و این در حالی که پیشتر پنتاگون از آزمایش موشک فراصوت چین که بعداً اعلام شد فضاپیما بوده و نه موشک، ابراز نگرانی شدید کرده بود.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: موشک فراصوت پنتاگون تسلیحات فراصوت تقویت کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه پنتاگون پس از حمله ایران به اسرائیل | حرف های مهم وزیر دفاع آمریکا درباره احتمال درگیری با ایران

به گزارش همشهری آنلاین،‌ وزیر دفاع آمریکا، حمله تلافی‌جویانه ایران به اهداف اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد اما گفت واشنگتن به‌دنبال درگیری با ایران نیست.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه اعلام کرد در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است.

آستین بدون اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، «حملات بی‌پروا و بی‌سابقه ایران و نیروهای نیابتی آن» را محکوم کرده و از ایران خواسته فورا این حملات از جمله از جانب نیروهای مقاومت منطقه را متوقف و در منطقه تنش‌زدایی کند.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفته آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست اما «در محافظت از نیروهای آمریکایی و حمایت از دفاع اسرائیل تردید نخواهد کرد».

او همچنین گفته از نزدیک به پایش اوضاع و مشورت با متحدان و شرکای آمریکا در منطقه ادامه می‌دهد.

کد خبر 844168 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا خبر ویژه آمریکا - پنتاگون هواپیما - پهپاد دفاع - موشک

دیگر خبرها

  • جدیدترین جهت گیری پنتاگون درباره حمله ایران
  • پنتاگون: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست
  • موضع‌گیری تازه پنتاگون درباره جنگ با ایران
  • تجهیزات نظامی آمریکا از خاورمیانه خارج نمی‌شود
  • پنتاگون: آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست
  • مهاجری: طبیعی است که رسانه‌های اسرائیلی عملیات وعده صادق را ناموفق نشان بدهند/ عملکرد غلط صدا و سیما باعث شده مردم اخبار فضای رسانه‌ای غیر رسمی را بخوانند/ الآن چاره‌ای جز این نیست که نیروهای مسلح چهره‌های رسانه‌ای و رسانه‌های معتبر داخلی را توجیه کنند
  • سالانه ۵۰۰ میلیون تست در آزمایشگاه‌های کشور انجام می‌شود
  • اولین واکنش پنتاگون به حمله ایران به اسرائیل
  • بیانیه پنتاگون پس از حمله ایران به اسرائیل | حرف های مهم وزیر دفاع آمریکا درباره احتمال درگیری با ایران
  • تقابل ناموفق موشک ضد بالستیک اسراییل در مقابل بالستیک‌های ایرانی