Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید:

آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور ارشد ١۴٠٠ از اول آبان
نتایج نهائی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است و پذیرفته‌شدگان می‌توانند برای کسب اطلاعات درخصوص تاریخ، نحوه و مدارک لازم برای ثبت نام از تاریخ یک آبان ماه جاری به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی محل قبولی مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درصورت عدم اعلام برنامه زمانی ثبت‌نام از سوی دانشگاه‌ها و موسسات پذیرفته شدگان از تاریخ ۴ و ۵ آبان برای ثبت‌نام به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه محل قبولی مراجعه نمایند.

کارنامه داوطلبان کنکور ارشد دانشگاه آزاد منتشر شد
کارنامه کلیه داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته کرده‌اند، در سامانه اعلام نتایج مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به نشانی www.azmoon.org منتشر شده است.

فراخوان جذب پرسنل امریه ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها منتشر شد
برای پشتیبانی و تقویت فعالیت‌های ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، فراخوان جذب پرسنل امریه ارتباط با جامعه و صنعت از روز شنبه یکم آبان ماه ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد. متقاضیان اخذ امریه می‌توانند با مراجعه به سامانه امریه‌های ارتباط با جامعه و صنعت به نشانی amriye.msrt.ir نسبت به ثبت‌نام و تکمیل درخواست جهت اعزام یکم دی ماه ۱۴۰۰ اقدام کنند.

 


مصوبه جدید درباره تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی اعلام شد
شرایط علمی اعضای هیأت علمی متقاضی تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی آزمایشی و نیز رسمی آزمایشی به رسمی قطعی تا تاریخ ۳۰ مهر ۱۴۰۱ همانند قبل (مطابق ابلاغیه ۱۹۶ هیأت عالی جذب) بوده و پس از آن مطابق مصوبات ۲۶۳ مورخ ۲۱ بهمن ۹۹ و ۲۶۷ مورخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ هیأت عالی جذب اقدام خواهد شد.

امسال حدود ۶ هزار صندلی دانشگاه‌ها بدون دانشجوی ارشد ماند
ظرفیت پذیرش در تمامی دوره‌های مورد پذیرش بدون در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ۱۳۷ هزار و ۱۸ نفر تعیین شده که با اعلام نتایج نهایی، مجموعا بطور کلی ۱۳۰ هزار و ۸۲۷ نفر در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وزارت علوم پذیرفته شدند. مقایسه آمار ظرفیت اعلامی برای مقطع ارشد ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی با تعداد پذیرفته شدگان نشان می‌دهد در سال جاری ۶هزار ۱۹۱صندلی بدون خواهان و خالی می‌ماند.

سرپرست دانشگاه صنعتی شریف منصوب شد
محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی حکمی؛ «رسول جلیلی» را به عنوان سرپرست «دانشگاه صنعتی شریف» منصوب کرد.

نامه وزیر علوم به روسای دانشگاه‌ها برای آغاز آموزش حضوری دانشجویان
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص شرایط حضوری شدن آموزش در نیم سال جدید تحصیلی نامه‌ای به دانشگاه‌ها ارسال کرد.

 


وزیر علوم سرپرست دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی را منصوب کرد
محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی حکمی؛ «حسن کریمی مزرعه‌شاهی» را به عنوان سرپرست «دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی» منصوب کرد.

حفظ، صیانت و کرامت نخبگان باید به عنوان یک پروژه ملی تعریف شود
 محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: صیانت از نخبگان باید به عنوان یک پروژه ملی تعریف شود. با مهاجرت آنان، نه تنها نخبگان کشور که ثروت ملی هستند از دست می‌رود بلکه پس از گذشت قرن‌ها از نظر ژنتیکی کشور‌های نخبه پرور به جوامع نخبه تبدیل خواهند شد و درصد ژن‌های هوشمند آن‌ها به شکل گسترده‌ای افزایش می‌یابد؛ لذا در زمینه تولید علم و فناوری پیشتاز خواهند بود.

روند تحقیق و تفحص از سازمان سنجش با جدیت ادامه دارد
احمد نادری نایب رئیس کمیسیون آموزش گفت: در ادامه فرایند تحقیق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور، ضمن تشکر از نهاد‌ها و مردم شریف در همکاری، تعامل و تبادل نظرات با گروه تفحص، به اطلاع می‌رساند جریان کار در ابعاد مختلف با جدیت در دست اقدام است و فرایند اقدامات پس از طی مراحل به اطلاع خواهد رسید.

تقویم آزمون‌های علوم پزشکی سال ۱۴۰۱ منتشر شد
تقویم آزمون‌های علوم پزشکی سال ۱۴۰۱ از سوی مرکز سنجش و آموزش پزشکی منتشر شد.

«جلیل کوهپایه‌زاده»، دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی شد
 ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی حکمی دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی را منصوب کرد.

برنامه راهبردی ۵ ساله دانشگاه آزاد رونمایی شد
در هفدهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور معاونان، مدیران و رؤسای مراکز سازمان مرکزی و رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی مراکز استان‌ها از برنامه پنج ساله راهبردی - عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی شد.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمدعلی زلفی گل کنکور ارشد 1400 تقویم آموزشی ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه ها و موسسات تحقیقات و فناوری علوم پزشکی پذیرفته شدگان سازمان سنجش آموزش عالی وزیر علوم منتشر شد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۹۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش ۱۶ هزار نونهال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل آموزش استثنایی استان مرکزی با اشاره به اینکه مجموع محصلین سنجش شده‌ باید به ۲۵ هزار نفر در استان برسد گفت: خانواده‌های ۹ هزار نونهال در آستانه تحصیل هر چه زودتر فرزندان خود را برای سنجش سلامت اسم نویسی کنند.
خسرونیا افزود: این طرح از آذر پارسال شروع شده و تا پایان اردیبهشت امسال ادامه دارد البته بیشتر نونهالان سنجش نشده را روستائیان و اتباع تشکیل می‌دهد که هر چه زودتر باید اقدام کنند.
او با اشاره به اینکه ۲۱ مرکز در استان آماده ثبت نام و سنجش است ادامه داد: والدین با ثبت نام فرزند خود در سامانه mgmedu.ir انجام دهند چرا که بدون داشتن گواهی سنجش امکان ثبت نام در مدرسه و کتاب درسی در هیچ مدرسه‌ای وجود ندارد.
مدیر کل آموزش استثنایی استان مرکزی گفت: همه متولدین ۹۶/۷/۱ و ۹۷/۷/۱ سنجش می‌شوند و امکان سنجش پیش دبستانی‌ها هم در مراکز سنجش مهیاست.

دیگر خبرها

  • کارت ورود به جلسه کنکور دوشنبه منتشر می شود
  • سازمان سنجش آموزش کشور از وزارت علوم جدا می‌شود
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود
  • انجام طرح تحقیق و تفحص از بلوار مرحوم ابوترابی
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • سنجش ۱۶ هزار نونهال
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • خدمات خوب دانشگاه آزاد اسلامی، سبب رفع انحصار در آموزش عالی شد