Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ  احمد ثمره حسینی فرمانده انتظامی شهرستان زابل در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در استعلام از حساب شاکی پرونده مشخص شد، که برداشت غیرمجاز به صورت اینترنتی انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با استفاده از سرنخ‌های بدست آمده عامل برداشت غیرمجاز را شناسایی و با هماهنگی قضایی به پلیس فتا دعوت کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل ادامه داد: متهم که مردی ۳۳ ساله بود با توجه به سهل‌انگاری در نگهداری کارت و اطلاعات بانکی شهروند، اقدام به واریز وجه ازحساب ناشناس به حساب شاکی نموده تا ازحساب شاکی به عنوان حساب واسط استفاده مجرمانه کرده که علت این امر درجهت پوشاندن ردپا و عدم شناسایی وگمراه نمودن پلیس بوده که نهایتا پس ازشناسایی متهم پرونده تکمیلی جهت سیرمراحل قضایی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان با هدف پیشگیری و جلوگیری از وقوع هرگونه جرایم اینترنتی به شهروندان توصیه کرد:کارت¬‌های بانکی دارای اطلاعات مهمی است در حفظ و نگه¬داری آن‌ها کوشا باشید و رمز عبورتان را به هیچ عنوان دراختیار دیگران حتی فروشندگان قرارندهید. شماره شناسنامه، تاریخ تولد، چهار رقم اول یا آخر کارت ملی از اعدای هستند که به راحتی قابل حدس زدن است. دراین خصوص در صورت ضرورت بصورت ماهیانه و در اولین فرصت رمز اول و دوم خود را تغییر دهید.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث و انتظامی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تین نیوز

سقف برداشت از حساب های بانکی که بصورت حضوری و غیرحضوری با تصمیم بانک مرکزی تا پایان فروردین ماه افزایش یافته بود به حالت قبل بازگشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، با تصمیم بانک مرکزی و در راستای مصوبات شورای پول و اعتبار، آستانه های برداشت مقرر در دستورالعمل شفاف سازی تراکنش های بانکی اشخاص همزمان با آغاز سال جدید افزایش یافت.

بانک مرکزی همزمان با ابلاغ این تصمیم تأکید کرده بود که این اقدام پس از تمهید اقدامات فنی لازم با هماهنگی شبکه بانکی و شبکه پرداخت کشور، تا انتهای فروردین ماه ۱۴۰۳ اجرایی می شوند.

برهمین اساس نیز در هفته های گذشته، سقف مجموع تراکنش های خرید کارتی هر مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی از مبلغ یک میلیارد ریال، به دو میلیارد ریال افزایش یافته بود.

همچنین هر مشتری حقیقی مجاز بود از کلیه حساب های خود در هر موسسه اعتباری، روزانه مبلغ دو میلیارد ریال را بصورت غیرحضوری برداشت نماید. این آستانه پیش تر معادل یک میلیارد ریال تعیین گردیده بود.

بر همین اساس، مشتریان حقیقی که متقاضی برداشت مبالغ بیش از دو میلیارد ریال از حساب های خود می باشند، مجاز بود تا سقف چهار میلیارد ریال از حساب را بصورت حضوری از طریق شعب بانکی برداشت نموده و برداشت مبالغ بالاتر از چهار میلیارد ریال نیز صرفاً بصورت حضوری از طریق شعب بانکی و پس از ارائه مدارک مثبته مجاز بود.

باتوجه به اتمام مهلت تعیین شده توسط بانک مرکزی برای افزایش سقف برداشت از حساب های بانکی افراد به صورت حضوری و غیرحضوری، از ابتدای اردیبهشت ماه این سقف به حالت قبل بازگشته است.

بنابراین سقف مجموع تراکنش های خرید کارتی هر مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی مبلغ یک میلیارد ریال خواهد بود. ضمن اینکه هر مشتری حقیقی مجاز خواهد بود از کلیه حساب های خود در هر موسسه اعتباری، روزانه مبلغ یک میلیارد ریال برداشت کند.

همچنین سقف برداشت مشتریان حقیقی بصورت حضوری از طریق شعب نیز ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود، این رقم در ماه نخست سال جدید به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته بود. برداشت مبالغ بالاتر از رقم تعیین شده صرفاً بصورت حضوری از طریق شعب بانکی و پس از ارائه مدارک مثبته مجاز خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی تغییر کرد
  • سقف برداشت از حساب های بانکی دوباره تغییر کرد
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی دوباره تغییر کرد
  • کاهش سقف برداشت از حساب‌های بانکی
  • سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت
  • زمین گیر شدن عامل شرارت در زابل
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد