Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاخ باکینگهام اعلام کرد که ملکه انگلیس چهارشنبه شب برای انجام معاینات اولیه پزشکی در بیمارستان بستری شد و اکنون به قلعه ویندزور بازگشته است.

کاخ باکینگهام افزود: ملکه ۹۵ ساله انگلستان پنجشنبه از یک بیمارستان خصوصی در مرکز لندن بازگشته و روحیه خوبی دارد.

الیزابت دوم روز چهارشنبه سفر خود به ایرلند شمالی را لغو کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به او توصیه شد که بعد از برنامه شلوغ مشارکت‌های عمومی چند روز استراحت کند.

کاخ باکینگهام پنجشنبه شب در بیانیه‌ای گفت: به دنبال توصیه‌های پزشکی برای استراحت چند روزه، ملکه چهارشنبه بعد از ظهر برای انجام آزمایشات اولیه در بیمارستان حاضر شد و امروز هنگام ظهر به قلعه ویندزور بازگشت و روحیه خوبی دارد.

ملکه انگلستان با ماشین به بیمارستان ادوارد هفتم در مریلبون، در حدود ۱۹ مایلی ویندزور رفت و در آنجا توسط متخصصان معاینه شد. پذیرش وی در بیمارستان ارتباطی با ویروس کرونا ندارد.

گفته شد که بستری شدن در بیمارستان به دلیل انجام برخی معاینات بوده و ملکه روز پنجشنبه بعد از ظهر مشغول انجام برخی وظایف سبک بود.

این اولین باری است که ملکه از سال ۲۰۱۳ -هنگامی که دچار ناراحتی گوارشی شده بود- در بیمارستان بستری شده است.

بیمارستان ادوارد هفتم یک بیمارستان خصوصی در مریلبون لندن است که توسط اعضای خانواده سلطنتی انگلستان مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از جمله شوهر فوت کرده ملکه که در اوایل سال جاری در آنجا تحت درمان قرار گرفت.

این یک تعادل پیچیده برای کاخ باکینگهام است که جزئیات کافی در مورد سلامت ملکه را منتشر کند تا در عین حفظ حریم خصوصی وی مردم را  از این اخبار مطلع کند. به همین دلیل بود که خبری مبنی بر انتقال وی به بیمارستان برای انجام آزمایش اعلام نشد، تا اینکه گزارشی در صفحه اول روزنامه سان، کاخ را مجبور به اعلام این خبر کرد.

الیزابت دوم عصر سه شنبه در قلعه ویندزور در کنار بوریس جانسون، نخست وزیر انگلستان، میزبان اجلاس سرمایه گذاری جهانی بود./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کاخ باکینگهام بستری شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۹۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملکه‌ای که ۷ روز پس از غرق شدن، زنده شد

حادثه‌ای در دانشگاه گوئلف کانادا یکی از شگفت‌انگیزترین توانمندی‌های زنبورهای ملکه را کشف کردند. طی حادثه‌ای در آزمایشگاه، آب وارد ظروفی شد که در آن‌ها، زنبورهای ملکه در خواب زمستانی نگهداری می‌شدند. پژوهشگران نخست تصور کردند که زنبورهای ملکه تلف شده‌اند؛ اما در کمال ناباوری مشاهده کردند که زنبورهای ملکه زنده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از فرادید، با توجه به اینکه ملکه‌های زنبور عسل برای خواب زمستانی در خاک فرو می‌روند، این پدیده می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا از سیلاب، جان سالم به در ببرند. اما آیا این توانایی در سایر گونه‌های زنبور عسل هم وجود دارد؟

دکتر روندو می‌گوید: «ما می‌دانیم در حال حاضر حدود یک‌سوم از همه گونه‌های زنبور عسل در حال کاهش هستند، اما این کاهش در مورد زنبور عسل معمولی شرقی صدق نمی‌کند. ما مشتاق بودیم بدانیم که آیا تحمل سیلاب می‌تواند در تاب‌آوری آن‌ها نقش داشته باشد؟»

روندو و همکارانش در مقاله‌ای در مجله Biology Letters توضیح داده‌اند که چگونه ۱۴۳ ملکه زنبورعسل معمولی شرقی بدون جفت را در خواب زمستانی گرفته‌اند و هر کدام را در لوله پلاستیکی خود حاوی خاک سطحی مرطوب قرار دادند. سپس لوله‌ها با درپوش‌های سوراخ‌دار پوشاندند و به مدت یک هفته در یخچال تاریک نگهداری کردند.

محققان پس از اطمینان از زنده بودن زنبورها، ۱۷ لوله را به عنوان گروه کنترل نگه داشتند و به ۱۲۶ لوله باقیمانده آب سرد اضافه کردند. در نیمی از این لوله‌ها به ملکه اجازه داده شد در بالای آب شناور شود، اما زنبورهای دیگر توسط یک شناور به زیر آب هل داده شدند.

در هر دو آزمایش، یک‌سوم لوله‌ها هر کدام به مدت هشت ساعت، یک‌سوم به مدت ۲۴ ساعت و یک‌سوم به مدت هفت روز در این حالت باقی ماندند تا شرایط متفاوت سیل شبیه‌سازی شود. متعاقباً زنبورها به لوله‌های جدید منتقل شدند تا زنده ماندن آن‌ها زیر نظر گرفته شود.

نتایج نشان داد میزان بقا صرف‌نظر از مدت زمان و شرایطی که ملکه‌ها در آن قرار داشتند مشابه بود؛ در واقع ۸۸ درصد از گروه کنترل و ۸۱ درصد از ملکه‌هایی که به مدت یک هفته در آب غوطه‌ور بودند، هشت روز تاب آوردند. با این حال، ملکه‌های سنگین‌تر، شانس بقاء بیشتری داشتند.

محققان می‌گویند که بیشتر حشرات (از جمله اغلب سوسک‌های خاک‌زی) در بزرگسالی زمستان را سپری می‌کنند، نمی‌توانند با غوطه‌ورشدن در آب کنار بیایند و برای زنده ماندن باید دشت‌های سیلابی را ترک کنند؛ ازاین‌رو یافته زنده ماندن زنبورهای ملکه بسیار عجیب است.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896446 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • ملکه‌ای که ۷ روز پس از غرق شدن، زنده شد
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • کاپیتان اسبق استقلال از تصادف جان سالم به در برد (+عکس)
  • کاپیتان اسبق استقلال از تصادف جان سالم به در برد +عکس
  • کاپیتان سابق استقلال تصادف کرد + عکس
  • بررسی تاریخی جریان نفوذ در آستانه ادامه پخش سریال سرزمین مادری
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان انجام شد
  • لیدزیونایتد در اندیشه جذب قرضی کالوین فیلیپس در صورت صعود به لیگ برتر انگلیس