Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر حمیدرضا جماعتی درباره جزئیات سامانه هوشمند برای محدودیت‌های کرونایی و قرنطینه، گفت: سامانه هوشمند برای محدودیت‌ها و قرنطینه در کمیته علمی کشوری کرونا مورد بحث قرار گرفت و این سامانه به صورت پایلوت در سه استان آذربایجان غربی، کردستان و قزوین در حال انجام است و قرار شد نتایج پایلوت را به ما ارائه دهند تا ببینیم به چه صورت عمل کردند و اگر نتیجه آن خوب باشد، این سامانه به کل کشور گسترش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در قالب این طرح که در حال پایلوت است، بر اساس سامانه هوشمندی که طراحی شده، تمام اطلاعات کلیه شهروندان از حمل و نقل گرفته تا اصناف و ... مشخص شده و بر اساس واکسیناسیون، علائم احتمالی، تست‌هایی که برای باز بودن اصناف و ... انجام می‌شود، قرنطینه‌ها و محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کنند.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا افزود: بر این اساس افرادی که گرفتار و مثبت شدند، پیگیری کرده و در قرنطینه قرار می‌گیرند. در عین حال شرکت‌ها و ... به صورت دوره‌ای تست‌هایی را انجام می‌دهند و اطلاعات تست‌ها وارد سامانه شده و بر اساس آن‌ها نتیجه می‌گیرند که درباره یک صنف خاص یا یک بخش چه اقداماتی باید انجام شود.

جماعتی با بیان اینکه این کار به نوعی غربالگری هوشمند است، گفت: وقتی هم بر اساس غربالگری مبتلا پیدا شد، فرد قرنطینه شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی درباره نحوه نظارت بر ای این طرح، گفت: معمولا به وسیله استانداری‌ها نظارت بر اجرای آن انجام می‌شود و صنف‌ها، ادارات، حوزه حمل و نقل و ... در این طرح قرار دارند. در عین حال مجری اصلی این طرح وزارت کشور است و وزارت بهداشت عمدتا از نظر علمی کار را حمایت می‌کند و مجری اصلی وزارت کشور و ریاست جمهوری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کووید ۱۹ بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۹۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان، در جلسه دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با وی که در ستاد فرماندهی انتظامی کل کشور برگزار شد، گفت: با توسعه هوشمندسازی در اجرای طرح‌های پلیس و استفاده از تجهیزاتی نظیر دوربین، قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: مجلس می‌تواند با تعیین بودجه مناسب، پلیس را در اجرای بهینه ماموریت‌هایی که انجام آن، مستلزم در اختیار داشتن ابزارهای هوشمند است، یاری رساند.

فرمانده کل انتظامی کشور، یکی از این تجهیزات را دوربین عنوان کرد و گفت: استفاده از چنین تجهیزاتی، میزان امنیت را افزایش خواهد داد؛ لذا تحقق این امر، مستلزم تخصیص بودجه لازم از سوی مجلس شورای اسلامی است.

کد خبر 6086906

دیگر خبرها

  • پلیس در «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود
  • آغاز ساخت پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان خانمیرزا
  • رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت
  • ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • چهارمین اطلاعیه پلیس درباره عفاف و حجاب / هوشمندسازی در طرح نور
  • اجرای «طرح نور» هوشمند می‌شود!
  • شناسایی باندهای فحشا و تجارت جنسی
  • طرح نور هوشمندسازی می‌شود/ پلیس دنبال پرونده‌سازی نیست