Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@12:12:06 GMT

دستیار ترامپ به اهانت علیه کنگره متهم شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۹۷۵۶

دستیار ترامپ به اهانت علیه کنگره متهم شد

مجلس نمایندگان آمریکا در یک رأی‌گیری، استیو بانون، نخستین استراتژیست ارشد کاخ سفید را به دلیل بی‌اعتنایی به احضاریه کنگره به اهانت به نهاد قانونگذار متهم کرد.

به گزارش مشرق، قانونگذاران در مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه پنجشنبه در یک رأی‌گیری اتهام «اهانت به کنگره» را برای «استیو بانون»، دستیار سابق دونالد ترامپ تأیید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانونگذاران آمریکایی این رأی‌گیری را بعد از بی‌اعتنایی استیو بانون به احضاریه «کمیته منتخب تحقیق درباره حوادث ۶ ژانویه» برای ادای شهادت درباره حوادث حمله به ساختمان کنگره برگزار کردند. 

بیشتر بخوانید: ترامپ در حال انجام نوع متفاوتی از کودتا است

کمیته مذکور از سوی قانونگذاران کنگره برای تحقیق درباره حوادث روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ که در جریان آن هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره یورش بردند تشکیل شده است.

این کمیته روز دوم مهرماه برای استیو بانون و سه نفر دیگر از مقام‌های ترامپ احضاریه صادر کرده و از آنها خواست برای ارائه پاره‌ای توضیحات درباره حوادث ۶ ژانویه در کنگره حاضر شوند.

در نامه احضاریه ارسال‌شده از سوی قانونگذاران به بانون تصریح شده بود که او روز ۵ ژانویه ۲۰۲۱، در «هتل ویلارد» که محل هماهنگی برخی تلاش‌ها جهت جلوگیری از تأیید نتیجه انتخابات در کنگره بوده حضور داشته است.

در این نامه همچنین تصریح شده بانون در روز ۳۰ دسامبر ۲۰۲۰ با دونالد ترامپ تماس گرفته و از او خواسته تلاش‌هایش برای ابطال نتیجه انتخابات را بر ۶ ژانویه متمرکز کند. 

ترامپ پس از شکست در برابر رقیب خود در انتخابات سال گذشته آمریکا، ادعای وقوع تقلب گسترده را مطرح کرد و شکایات متعددی را در دادگاه‌های ایالات مختلف مطرح کرد که تقریباً هیچ کدام به نتیجه نرسید.

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

در رأی‌گیری شامگاه پنجشنبه ۲۲۹ نفر با طرح اتهام اهانت به کنگره برای بانون موافقت و ۲۰۲ نفر مخالفت کردند.

«بنی تامپسون»، رئیس کمیته منتخب تحقیق قبل از آغاز این رأی‌گیری گفته بود که بی‌اعتنایی بانون به احضاریه کنگره نباید بدون پاسخ بماند و عدم اقدام کنگره، باعث ایجاد بدعت‌های غلطی خواهد شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان دونالد ترامپ مجلس مجلس نمایندگان آمریکا کنگره آمریکا الکترال کالج آمریکا ایالت آریزونا کاخ سفید درباره حوادث استیو بانون رأی گیری ۶ ژانویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است

نشریه آمریکایی هیل در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که آبان امسال برگزار می‌شود، نوشت که این انتخابات مانند سال ۲۰۲۰ مجددا جو بایدن و دونالد ترامپ را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد، با این تفاوت که این بار شرایط متفاوت است و این انتخابات برای مردم آمریکا نتیجه باخت-باخت خواهد داشت.

به گزارش این نشریه که به قلم دنیس ام. پاول، مشاور مدیریت استراتژیک نوشته شده، در سال ۲۰۰۴ به دلیل اینکه جورج بوش ادعا می‌کرد جنگی علیه تروریسم به راه انداخته، آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند مجددا به او رای بدهند؛ اما در سال ۲۰۰۸، چون رای‌دهندگان خواستار تغییر مسیر بودند، به باراک اوباما که در آن زمان سناتور بود رای دادند.

در سال ۲۰۱۶، ترامپ به صدای خشم طبقه متوسط تبدیل شد و به پیروزی شگفت‌انگیزی دست یافت که حزب جمهوری‌خواه را متحول کرد. با این حال، در سال ۲۰۲۰، مردم که می‌خواستند این صدای خشمگین را آرام‌تر کرده و دیگران را التیام بخشند، ورق را برگردانده و جو بایدن را انتخاب کردند. 

اکنون ما یک مسابقه مجدد بین بایدن و ترامپ داریم، اما در محیطی با روند‌های بسیار متفاوت که مسائل بسیار متفاوتی را پیش می‌برد. بایدن در سال ۲۰۲۱ تصمیم گرفت یک رئیس جمهور تحول‌خواه باشد و التیام دادن مردم [در مسائل اقتصادی] را نادیده گرفت. این امر برای او هزینه داشته و نتیجه آن را می‌توان در نظرسنجی‌ها دید. زیرا مسائل دیگر [که او آن را نماد تحول‌خواهی نمی‌بیند] اکنون به یک بحران تبدیل شده و این طور به نظر می‌رسد که بایدن این موضوعات را نادیده گرفته یا از آن سوء استفاده می‌کند. در نتیجه بخشی از آرای او در حال ریزش است. 

از طرف دیگر، ترامپ تلاش می‌کند تا کارنامه خود را به عنوان رئیس جمهور با بایدن مقایسه کند، اما او هم درگیر پرونده‌های قضایی است. ترامپ یک پایگاه حمایتی بسیار وفادار دارد، اما شهرت او به عنوان فردی خودکامه که دموکراسی را به خطر می‌اندازد، ممکن است سبب مشکلاتی شود و برخی رای‌دهندگان خاکستری را دچار تردید کند.

پیروزی ترامپ هراس و نفرت را میان دشمنان دموکرات او تشدید خواهد کرد. آنها هر اقدام اجرایی دادگاه را به چالش خواهند کشید و هر کلمه‌ای که ترامپ بیان می‌کند را طوری تحلیل خواهند کرد که به نژادپرستی و تعصب و بدخواهی مرتبط شود؛ و بعد اگر دموکرات‌ها دوباره اکثریت مجلس نمایندگان را به دست آورند، احتمالا برای سومین بار ترامپ را استیضاح خواهند کرد. اعتراضات مجددا مثل سال ۲۰۲۰ بالا خواهد گرفت و فرمانداران ایالاتی که اکثریت دموکرات دارند، قوانین فدرال مورد علاقه جمهوری‌خواه‌ها را نادیده خواهند گرفت یا از اجرای آن امتناع خواهند کرد؛ که این نیز به اتحاد لطمه خواهد زد.

انتخابات سال ۲۰۲۴ برای آمریکا یک بازی باخت-باخت است. اگر بایدن رئیس جمهور شود، به تصمیمات تحول‌خواهانه محیط زیستی و دگرگون کردن اقتصاد ادامه می‌دهد، بدون آنکه مسائل ابتدایی‌تر رای‌دهندگان را در نظر بگیرد. در مقابل اگر ترامپ رئیس جمهور شود، تلاش او برای حکمرانی در هر مرحله مسدود خواهد شد. تمدن آمریکایی که مسلما در حال حاضر هم رو به زوال است، به فرسایش و تحلیل رفتن ادامه خواهد داد.

در سال ۱۹۴۵، هری ترومن، رئیس جمهور وقت آمریکا مجبور شد بین دو گزینه تصمیم بگیرد: انداختن بمب اتمی روی جمعیت غیرنظامی یا حمله به سرزمین اصلی ژاپن. اکنون در سال ۲۰۲۴ از مردم آمریکا خواسته می‌شود که بین دو گزینه تصمیم بگیرند: کسی که با سیاست‌های خود سبب تفرقه بین مردم می‌شود و کسی که خود مظهر تفرقه است. سوال این است که آیا ما به عنوان یک ملت می‌توانیم ۴ سال دیگر تفرقه را تحمل کنیم؟

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • نماینده کنگره آمریکا: نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم
  • نماینده کنگره آمریکا : نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد
  • عملیات ایران نبوغ‌آمیز بود/ ایران مانند شیر است و اسرائیل مثل یک «سگ چلاق» / نتانیاهو معادل هیتلر است/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی قرار دارد
  • تصاویر دلخراش از خودسوزی یک نفر در مقابل دادگاه ترامپ + فیلم