Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@00:56:45 GMT

بایدن: به دفاع از تایوان متعهد هستیم

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۹۷۹۴

بایدن: به دفاع از تایوان متعهد هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که هنوز بیش از ۲ ماه از تسلط طالبان بر افغانستان در پی فرار عجولانه نظامیان آمریکا از این کشور نگذشته، اما بنظر می‌رسد که سیاستمداران واشنگتن این شکست را فراموش کرده و این بار از دفاع از تایوان سخن به زبان می‌رانند.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه (به وقت محلی) گفت که ارتش این کشور از تایوان دفاع خواهد کرد و متعهد به دفاع از این جزیره است که چین آن را متعلق به خود ادعا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بایدن طی نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا از تایوان در برابر فشار نظامی و سیاسی چین دفاع خواهد کرد، اظهار داشت: «بله، ما تعهد داریم که این کار را انجام دهیم».

در حالی که آمریکا طبق قوانین داخلی خود موظف است تا تایوان را برای دفاع از خود به تجهیزات مورد نیاز مجهز کند، اما واشنگتن مدت‌هاست که سیاست «ابهام استراتژیک» در پیش گرفته و درخصوص اینکه در صورت حمله چین به تایوان، دست به مداخله نظامی می‌زند یا نه شفاف نبوده است.

به نوشته رویترز، یک سخنگوی کاخ سفید اما در واکنش به اظهارات بایدن گفت او هیچ تغییری در سیاست‌های آمریکا را اعلام نکرده، زیرا عملاً تغییری در سیاست‌های واشنگتن بهوجود نیامده است.

این سخنگو که نامش اعلام نشد، توضیح داد: «روابط دفاعی آمریکا با تایوان بر اساس "قانون روابط تایوان" هدایت می‌شود. ما به تعهد خود بر اساس این قانون پایبند خواهیم بود، ما به حمایت از دفاع مشروع تایوان ادامه خواهیم داد و به مخالفت با هرگونه تغییر یکجانبه در وضعیت موجود ادامه خواهیم داد».

بر اساس این گزارش، دفتر ریاست جمهوری تایوان نیز در واکنش به اظهارات بایدن، گفت که موضع آنها ثابت می‌ماند، و آن این است که نه تسلیم فشار می‌شود و نه در صورت دریافت حمایت‌های نظامی به پیشروی عجولانه دست می‌زند.

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۹۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اینترنتی رأی الیوم در مقاله‌ای به همراهی حکومت اردن با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره کرد؛ سیاست هایی که اخیرا در جریان عملیات وعده صادق و همراهی کامل اردن با صهیونیست ها نمود پیدا کرد.

این مقاله تاکید کرد که ایران به عنوان یکی از دولت‌های متعهد در حمایت از آرمان فلسطین از مدت‌ها پیش در قلب حوادث منطقه قرار گرفته است. همین همراهی و همبستگی باعث شد ایرانی ها اخیرا اقدامی عملی علیه حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و همچنین هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق انجام دهند که ثابت می‌کند تعهد ایران در حمایت از آرمان فلسطین و مقابله با صهیونیسم تحت هر شرایطی خدشه ناپذیر است.

رای الیوم می افزاید که در سایه نسل کشی گسترده در نوار غزه پیش بینی می‌شد که جوامع عربی و اسلامی و به ویژه حاکمان آنها مواضع متحدی ضد رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند، اما واقعیت کاملاً مغایر با این پیش‌بینی‌ها بود و برخی از سران عرب به جای دفاع از مظلومان فلسطین در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

رأی الیوم به تلاش‌های دولت‌های متوالی آمریکا شامل دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در تشکیل ائتلاف منطقه‌ای اشاره و تاکید کرد که آمریکا هدف علنی از این ائتلاف را مقابله با تهدید ایران اعلام کرده است، اما در واقع هدف اصلی تشکیل آن، حمایت از امنیت اسراییل به عنوان متحد راهبردی آمریکا است. البته با وجود تلاش‌های متعددی که در این عرصه صورت گرفته دسترسی به این هدف بسیار بعید است، چرا که پتانسیل‌های سیاسی و منطقه‌ای اجازه تشکیل آن را نمی‌دهد و برخی دولت‌های منطقه‌ای نظیر ایران و عربستان به این نتیجه رسیده‌اند که حل اختلافات فیمابین از طریق گفت و گو امکان‌پذیر است نه تشکیل ائتلاف‌های امنیتی که باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع خواهد می گردد.

کد خبر 6084107

دیگر خبرها

  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • رئیس رژیم اسرائیل از آمریکا تشکر ویژه کرد
  • بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • واکنش تایوان به تخصیص بسته کمک‌های مالی جدید آمریکا
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود
  • ناتو: طرحی برای اعزام نیرو به اوکراین نداریم، اما مشاور نظامی در کی‌یف داریم