Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@00:13:57 GMT

ابتلای بیش از ۲۴۳ میلیون نفر در جهان به کووید-۱۹

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۹۸۵۵

ابتلای بیش از ۲۴۳ میلیون نفر در جهان به کووید-۱۹

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۴۳ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۷۵۰ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۹۴۵ هزار و ۹۲۸ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است. ۲۲۰ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۸۰۸ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

به گزارش ایسنا، روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۶.۱ میلیون مبتلا و بیش از ۷۵۳ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۴.۱ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۶ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۰۴ هزار و هند با بیش از ۴۵۳ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان ۱ ایالات متحده ۴۶,۱۷۴,۵۴۷ ۷۵۳,۷۴۷ ۲ هند ۳۴,۱۴۳,۲۳۶ ۴۵۳,۰۷۶ ۳ برزیل ۲۱,۶۹۷,۳۴۱ ۶۰۴,۷۶۴ ۴ انگلیس ۸,۶۴۱,۲۲۱ ۱۳۹,۱۴۶ ۵ روسیه ۸,۱۳۱,۱۶۴ ۲۲۷,۳۸۹ ۶ ترکیه ۷,۷۷۲,۶۰۴ ۶۸,۴۷۲ ۷ فرانسه ۷,۱۰۸,۲۰۶ ۱۱۷,۴۱۱ ۸ ایران ۵,۸۳۳,۵۲۵ ۱۲۴,۷۶۳ ۹ آرژانتین ۵,۲۷۷,۵۲۵ ۱۱۵,۷۹۶ ۱۰ اسپانیا ۴,۹۹۵,۱۷۶ ۸۷,۱۰۲

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۲۷ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. با این حال انگلیس با ثبت رسمی هشت میلیون و ۶۴۱ هزار و ۲۲۱ بیماران کرونایی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.

همچنین ایران با مجموع پنج میلیون و ۸۳۳ هزار و ۵۲۵ ابتلا و ۱۲۴ هزار و ۷۶۳ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه هشتم در بین ۱۰ کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار فوق در حال حاضر در ۱۵ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، اسپانیا، کلمبیا، ایتالیا، آلمان، اندونزی و مکزیک نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان کروناویروس کووید 19 شمار مبتلایان کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۹۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: پارسال تعداد بیماران جدید مبتلا به دیابت در خراسان رضوی کمتر از پنج هزار نفر گزارش شده است که این میزان در سال قبل از آن حدود هزار و ۷۹۰ نفر بود.

دکتر زهرا دستجردی افزود: کنترل همه گیری ویروس کرونا و ایجاد فرصت بیشتر مراقبان سلامت برای انجام غربالگری بیماری دیابت، اجرای پویش ملی سلامت در سال ۱۴۰۲ از جمله عوامل افزایش غربالگری و شناسایی بیماران دیابتی است.

وی با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: ۶۶ درصد از مبتلایان به دیابت شناسایی شده در نیشابور زن و بقیه مرد هستند.

وی افزود: در قالب طرح ملی سلامت ( از ۱۵ آبان تا پایان دی ماه ۱۴۰۲) ببش از ۲ هزار و ۵۰ بیمار جدید مبتلا به دیابت در نیشابور شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

دستجردی اظهار کرد: همچنین سال گذشته در راستای تشدید خطرسنجی و شناسایی بیشتر بیماران مبتلا به دیابت در رده سنی بالای ۳۰ سال، حدود ۱۱۰ تیم سیار خطرسنجی برای انجام غربالگری دیابت و فشار خون به ادارات و کارخانه های مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اعزام شدند.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به ۵۸۰ هزار نفر جمعیت چهار شهرستان «نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه»، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

 
 

دیگر خبرها

  • نریمان‌جهان: آمار من را فراموش نکنید!
  • این رژیم غذایی پیری مغز را تسریع می‌کند
  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • روز اهمیت به بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters + پوستر و آمار
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟
  • حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان
  • برگه تقلب رئیس جمهور آمریکا لو رفت | سندی برای ابتلای جو بایدن به ‌آلزایمر! | عکس
  • با ۷ مرحله آلزایمر آشنا شوید؛ از تغییرات خاموش تا فراموشی کامل