Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@11:21:07 GMT

رییس جمهوری بر احیاء دریاچه ارومیه تاکید کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۹۸۶۱

رییس جمهوری بر احیاء دریاچه ارومیه تاکید کرد

محمد حسین فرهنگی روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در خصوص دیدار اعضای این مجمع و استاندار جدید آذربایجان شرقی با رئیس جمهوری اظهار کرد: اعضای مجمع در این دیدار موضوعات مختلفی را مطرح کردند که از مهم ترین آنها فعال شدن بنیاد شهریار در زمینه زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی است که از سال ها قبل در استان وجود دارد و لازم است اهتمام بیشتری از طرف دولت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس مقرر شد فعالیت های این بنیاد و اقداماتی که قبلاً در آن انجام شده، تقویت شود.

وی ادامه داد: مشکل پروژه های ناتمام یا در شرف اتمام آذربایجان شرقی از قبیل انتقال آب رودخانه ارس به تبریز و رفع تنش آبی این کلانشهر و رفع نیازهای آبی در سطح استان نیز در این دیدار مطرح شد.

فرهنگی ادامه داد: در دیدار با رئیس جمهوری مشکلات چند سد و اتمام آنها، تکمیل پایاب های سد برخی از شهرستان ها جهت رفع تنش آبی مثل سد حاجیلر، سد کلقان، قلعه چایی، سد شهید مدنی، سد گرمی چای و مشکل آب شرب برخی از شهرها از نظر بهداشتی مورد تاکید  قرار گرفت تا به سرعت برای اتمام آنها اقدام شود؛ همچنین خرید تضمینی محصولات کشاورزی نیز از جمله مسائل جدی مطرح شده بود.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص دریاچه ارومیه و تکمیل پروژه انتقال آب از رودخانه زاب بحث‌هایی شد و تکمیل پروژه زاب و چند تصفیه خانه که آب آن ها باید به سمت دریاچه ارومیه هدایت شود مورد تاکید قرار گرفت که البته این پروژه ها نزدیک به اتمام است.
وی ادامه داد: رئیس جمهوری همچنین در خصوص آبرسانی به دریاچه ارومیه و فعال شدن ستاد احیا به شکل جدید تاکید کرد.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد دیگر موضوعات مورد بحث در نشست با رئیس جمهوری گفت: پروژه مهم جاده ای تبریز- بازرگان، مطالب مربوط به مسیر ریلی میانه به تبریز که رو به اتمام است و بهسازی مسیر ریلی به سمت ترکیه هم مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  در این دیدار همچنین تامین نیاز برق و مسائل مربوط به نیروگاه ها به خصوص بازتوانی نیروگاه تبریز، بهره برداری از نیروگاه هریس برای رفع نیازهای برقی استان و همین طور مسائل مربوط به رفع نیاز برق صنایع، مورد بررسی و بحث قرار گرفت.

وی یادآور شد: در خصوص مسائل مربوط به معادن، اعضای مجمع و استاندار تاکید داشتند که به صورت ویژه پیگیری شود.

وی اضافه کرد: اشتغال جوانان، به خصوص در برخی از شهرستان ها که مشکل اساسی است،  مسایل اجتماعی و رتبه بندی معلمان، مشکلات جاده‌ای و تسریع در تکمیل طرح های نیمه تمام  شهرستان ها نیز از مسائل مطروحه در این دیدار بود.

فرهنگی گفت: استاندار آذربایجان شرقی هم با ذکر آمار و ارقام در خصوص طرح های نیمه تمام مسائل را مطرح کردند و مشخص شد ۱۹۷۵ پروژه نیمه تمام در آذربایجان شرقی وجود دارد که ۷۰ درصد آنها بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارند.

فرهنگی همچنین اظهار کرد: در این دیدار تاکید شد برای طرح تصفیه خانه تبریز که به لحاظ تامین بهداشت کلانشهر تبریز و هدایت آب به سمت دریاچه ارومیه دارای اهمیت فراوانی است ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام، تامین آب شرب بهداشتی، آب کشاورزی، آب صنعتی و تاکید بر آبرسانی به دریاچه ارومیه، فعال شدن ستاد احیا، برقراری ارتباطات بین المللی مناسب با کشورهای همسایه از طریق گروه‌های دوستی پارلمانی و استانداری ها، توجه به مسائل مرزی، توجه به مسائل کشاورزی و امنیت غذایی و تولیدات کشاورزی از جمله دیگر تاکیدات رئیس جمهور در نشست مشترک با مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی و استاندار جدید بود.

رییس مجمع نمایندگان مجلس در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری معتقد بودند که باید نسبت به مسائل مرزی و ارتباط با همسایگان به سمت تنش زدایی حرکت کنیم.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی اختصاصی ایرنا سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری محمدحسین فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی اختصاصی ایرنا آذربایجان شرقی اختصاصی ایرنا محمدحسین فرهنگی آذربایجان شرقی دریاچه ارومیه رئیس جمهوری قرار گرفت نیمه تمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ مصدوم بر اثر انفجار گاز در آخمقیه تبریز + فیلم

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: ۱۰ نفر بر اثر انفجار گاز یک مسجد در آخمقیه تبریز مصدوم شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، وحید شادی‌نیا شامگاه _سه‌شنبه هفتم فروردین_ با بیان این مطلب اظهار کرد: ساعت ۲۱:۰۰ امشب گزارش انفجار ناشی از نشت گاز در محله آخمقیه به اورژانس استان اطلاع داده شد.

وی افزود: پنج دستگاه آمبولانس اورژانس و سایر نیروهای امدادی و انتظامی در محل هستند.

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی در ادامه اظهار کرد: بر اساس اطلاعات تکمیلی، بر اثر انفجار گاز در محله آخمقیه، ۱۰ نفر مصدوم توسط اورژانس به بیمارستان‌های سینا، طالقانی و امام رضا (ع) انتقال یافتند.

شادی‌نیا همچنین ادامه داد: خوشبختانه مصدوم بد حال وجود ندارد.

کد خبر 739520

دیگر خبرها

  • نخستین مراسم احیاء شب قدر در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • افزایش ۲۸ درصدی بارش‌ها در حوضه دریاچه ارومیه
  • تصاویر روزهای خوب دریاچه ارومیه + فیلم | چشم امید دریاچه به فروردین و اردیبهشت است
  • توزیع دو هزار بسته معیشتی در تبریز
  • ببینید | لحظه انفجار یک مسجد در تبریز + جزئیات
  • بارش برف بهاری در تبریز + فیلم
  • ۱۰ مصدوم بر اثر انفجار گاز در آخمقیه تبریز + فیلم
  • حال خوب دریاچه ارومیه عیدانه ای به مسافران
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • دریاچه ارومیه میزبان نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی