Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس‌جمهوری که برای هشتمین سفر استانی، در سفری یک روزه از طریق فرودگاه پارس‌آباد مغان وارد استان اردبیل شده است، از مراحل مختلف احداث و تکمیل شهرک گلخانه‌ای یک هزار و ۶۰۰ هکتاری مغان بازدید کرد.

استان اردبیل در صنعت تولید محصولات گلخانه‌ای و فضای سربسته برنامه‌ریزی انقلابی و خیز شتابان داشته و سطح گلخانه‌های فعال این استان از ۱۶ هکتار در سال ۹۶ در مدت سه سال به حدود ۱۵۰ هکتار در سال جاری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد عملکرد احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای در استان اردبیل در چهار سال اخیر بیش از ۱۰۰۰ درصد بوده و طی سه سال اخیر نیز در بخش افزایش سطح احداث گلخانه در ردیف نخست کشوری قرار گرفته است.

شهرک گلخانه‌ای یک هزار و ۶۰۰ هکتاری مغان به عنوان بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور ظرفیت جدیدی است که در چهار سال اخیر در بخش کشاورزی استان اردبیل در منطقه گرمسیری مغان در شمال استان ایجاد شده، ولی تکمیل آن نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها و تامین انرژی است.

استاندار اردبیل در جریان این بازدید در خصوص ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های این شهرک گلخانه‌ای گفت: عملیات اجرایی و احداث بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور در منطقه مغان به مساحت ۱۶۰۰ هکتار از سال ۱۳۹۶ آغاز شده که با تکمیل آن، یک میلیون تن معادل ۲۰ درصد به ظرفیت تولیدات کشاورزی استان اردبیل اضافه می‌شود.

سیدحامد عاملی افزود: تاکنون بالغ بر ۵۰۰ هکتار از این شهرک به سرمایه‌‎گذاران بخش خصوصی جهت احداث مجتمع گلخانه واگذار شده و سرمایه‌گذاری برای تکمیل طرح و تولید در این مجتمع‌ها آغاز شده است.

وی با اشاره به اهمیت صنعت تولیدات گلخانه‌ای در ارتقای عملکرد بخش کشاورزی، تامین محصولات مورد نیاز داخل و فراهم شدن زمینه صادرات مازاد محصول بیان کرد: برای ادامه کار و روند تکمیل زیرساخت‌های مربوطه به خصوص در زمینه تامین انرژی برق و گاز در شهرک‌های کشاورزی شهرستان‌های استان اردبیل، ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

استان اردبیل کمتر از یک درصد مساحت ایران را دارد، ولی با تولید سالانه ۴.۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی، چهار درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

۷۵۰ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل کشت می‌شود که ۴۰ هزار هکتار آن باغ، ۲۲۵ هزار هکتار آن اراضی آبی و ۴۸۰ هزار هکتار نیز جزو زراعی اراضی دیم است که بخشی از این اراضی دیم را می‌توان با اجرای طرح‌های آب‌محور به، آبی تبدیل کرد.

رئیس‌جمهوری روز جمعه در هشتمین سفر استانی خود وارد فرودگاه پارس‌آباد مغان در استان اردبیل شده و مورد استقبال آیت‌الله عاملی نماینده، ولی فقیه در استان و سیدحامد عاملی استاندار اردبیل قرار گرفت.

رئیسی در این سفر از برخی پروژه‌ها و توانمندی‌های اقتصادی شهرستان پارس‌آباد مغان و اردبیل بازدید کرده و دیداری با نمایندگان اقشار مختلف مردم خواهد داشت.

همچنین جلسه شورای اداری استان اردبیل با حضور رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود و وزرای اعزامی به شهرستان‌های مختلف استان گزارش خود را از مسائل و مشکلات مناطق مورد بازدید خود ارائه خواهند کرد.

رئیس‌جمهوری را در این سفر معاونان و تعدادی از وزرای دولت همراهی می‌کنند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزیر راه و شهرسازی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نیرو، وزیر تعاون و رفاه اجتماعی، وزیر اقتصاد، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این سفر به نمایندگی از دولت با مردم شهرستان‌های مختلف استان دیدار و در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار خواهند گرفت.

سفر رئیس‌جمهوری به استان اردبیل یک روزه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ابراهیم رئیسی استان اردبیل پارس آباد مغان شهرک گلخانه ای شهرک گلخانه ای استان اردبیل رئیس جمهوری هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۹۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: هفته آینده رییس سازمان بورس با سفر به استان اردبیل این موضوع را به عنوان اولویت اصلی مورد توجه قرار می دهد تا در کنار بانک ها تامین منابع واحدهای تولیدی و صنعتی از این محل انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل امور اقتصادی و دارایی در اقدامی شایسته احصای بخشنامه ها و مقررات مخل کسب و کار را به عنوان اولویت اصلی در دستور کار قرار داده و در یک سال اخیر بسیاری از این رویه های غلط اصلاح شده است.

استاندار اردبیل ستاد تسهیل، کمیته حمایت قضایی، حمایت از سرمایه گذاری بازرسی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را ظرفین بی نظیر در حمایت از فعالان بخش تولید عنوان کرد و گفت: تاکنون در استان اردبیل چنین فضای همسویی و همراهی شکل نگرفته بود و در این مقطع بهترین فضا را با اصلاح فرآیندها و حمایت از بخش تولید شاهدیم.

عاملی بیان کرد: دستگاه های اجرایی که بیشترین و طولانی ترین فرآیند صدور مجوز را دارند باید شناسایی شده و اصلاح این فرآیندها را با بهره گیری از ظرفیت آنها برای کمک به امر تولید شاهد باشیم.

وی ادامه داد: بورس و بانک ها ظرفیت خوبی برای تامین مالی واحدهای تولیدی هستند که امیدواریم در این استان نیز بسته های تشویقی و حمایتی از تولید پیش بینی شده و ابلاغ شود.

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل تسهیل گری در امر صادرات و واردات را بسیار مهم و حیاتی عنوان کرد و گفت: تعهدسپاری ارزی از جمله موانع پیش روی صادرکنندگان است که دولت قول داده در رفع و رجوع آن اقدامی عملی انجام دهد.

عاملی تصریح کرد: گمرکات استان نیز باید به تجهیزات مناسب و سیستم مدرن ایکس – ری مجهز شده تا گله مندی تجار به حداقل برسد.

وی اظهار کرد: نباید به خاطر چند متخلف قوانین سختگیرانه را در حوزه تولید و یا صادرات اعمال کنیم بلکه بهتر است حوزه نظارتی را تقویت و فرآیند خلاف قوانین و مقررات را به حداقل برسانیم.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: امسال در کنار تامین زیرساخت شهرک های صنعتی توسعه شهرک خصوصی مدنظر است.

در این جلسه نائب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل نیز به نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی در عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در حال تدوین آئین نامه برای اصلاح فرآیندها و تسهیل گری در پرداخت وام به تولیدکنندگان است تا شعار جهش تولید با مشارکت مردم تحقق پید کند.

حسین پیرموذن اظهار کرد: متاسفانه برخی فرآیندهای کشوری مانع از تحقق شعار سال است که اصلاح آنها از جمله سیاست های ارزی، عدم سهم خواهی از تجارت، جلوگیری از فربه شدن نظام دولتی و دیوان سالاری، کاهش تنش و تقویت روابط با کشورهای همسایه و اصلاح سیاست مدیریت منابع خدادادی از جمله این مطالبات است.

وی ادامه داد: در سطح استانی نیز باید هرچه سریعتر مسیر ریلی تکمیل، منطقه آزاد تجاری راه اندازی و توسعه شهرک صنعتی و زیرساخت های آن به همراه تجهیز گمرک مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6082086

دیگر خبرها

  • رئیسی: با تبلیغ همجنس‌بازی ‌می‌خواهند نسل بسر را قطع کنند
  • بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • کشت و صنعت مغان صاحب برند بذر گندم شد
  • کشت برنج در پارس آباد مغان ممنوع شد
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • آزادسازی ۹۰ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی استان تهران
  • اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی خیابان‌ها
  • نور خورشید، شهرک صنعتی اترک گلستان را برق‌دار می‌کند
  • اعتماد : بعد از انقلاب، یک میلیون هکتار از جنگل های کشور نابود شده است