Web Analytics Made Easy - Statcounter

بالا رفتن ۱۷.۶ ‌درصدی هزینه انرژی، تورم در اروپا را تا بالاترین رقم طی ۱۳ سال گذشته افزایش داده است. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، اداره آمار اروپا (یورواستات) اعلام کرد نرخ تورم سالیانه در این منطقه در ماه سپتامبر به بالاترین رقم طی 13 سال گذشته رسیده‌ و قیمت‌ها برای مصرف‌کننده 3٫4 درصد افزایش‌یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بالا رفتن 17.6 ‌درصدی هزینه انرژی دلیل اصلی افزایش تورم در اروپا بوده‌است. به‌علاوه، قیمت مواد غذایی، الکل و تنباکو هم 2 درصد بالا رفته‌است.

قیمت مصرف‌کننده در اروپا 0.5 درصد در ماه سپتامبر نسبت‌ به ماه قبل‌از آن افزایش داشته‌است.

به‌همین‌ترتیب، هسته تورم سالانه که تغییرات قیمت انرژی، مواد غذایی و تنباکو را در نظر نمی‌گیرد، در ماه سپتامبر به 1٫9 درصد یعنی بالاترین رقم طی 13 سال گذشته رسیده‌است.

تورم در مناطق دیگر هم‌بالا رفته‌است. طبق اطلاعات اداره آمار کانادا، نرخ تورم در این کشور در ماه سپتامبر برابر با 4٫4 درصد بوده‌است یعنی بالاترین رقم از فوریه 2003. دلیل افزایش تورم در این کشور را می‌توان اختلال در زنجیره‌های عرضه دانست.

هزینه حمل‌ونقل در کانادا 9٫1 درصد به‌خاطر افزایش 32٫8 درصدی قیمت بنزین در سپتامبر بالا رفته‌است.

اطلاعات اداره آمار آفریقای جنوبی نشان می‌دهد نرخ تورم سالیانه در این کشور در ماه سپتامبر تا 5 درصد افزایش‌یافته است. این رقم در ماه قبل‌از آن برابر با 4٫9 درصد بود. قیمت‌های مصرف‌کننده در این کشور 0٫2 درصد افزایش ماهیانه داشته‌است.

اطلاعات بانک مرکزی اروپا نشان می‌دهد مازاد حساب جاری منطقه یورو در ماه اوت تا 17٫6 میلیارد یورو (20٫5 میلیارد دلار) نسبت‌به همین ماه در سال گذشته میلادی کاهش یافته‌است.

انتهای پیام/52

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بالاترین رقم طی ماه سپتامبر سال گذشته نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۰۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز قیمت ۱۰۰ دینار عراق در بازار آزاد بر خلاف افت قبلی با افزایش قیمت روبرو بوده است. بطوری که ۱۰۰ دینار عراق که در بازار آزاد دیروز به ۴,۳۳۵ تومان رسیده بود، امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با افزایش ۲۰ تومانی (۰.۴۶ درصد) به ۴,۳۵۵ تومان رسید.

بالاترین قیمت ۱۰۰ دینار عراق در ۲۴ ساعت گذشته ۴,۳۵۵ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۴,۳۵۵ تومان خرید و فروش می‌شد.

قیمت فعلی ۱۰۰ دینار عراق نسبت به هفته گذشته ۰.۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین بهای هر واحد ۱۰۰ دینار عراق در شش ماه گذشته حدود ۱۱.۱ درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر هر ۱۰۰ دلار آمریکا برابر است با ۱۵۲,۸۰۰ دینار عراق.

tags # قیمت دینار عراق سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • دنیای اقتصاد : در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • یورو رکورد زد
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی نفت چقدر افزایش یافت؟
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار