Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها-با دستور دادستان مرکز مازندران، قلع و قمع ویلا ۴۰۰ متری در سنگتراشان ساری انجام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریو به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، اجرای حکم قلع وقمع این ویلا با حضور نماینده دادستان، مسئولین امور اراضی، و نیروهای انتظامی انجام پذیرفت.

براساس قانون کلیه مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغ‌های که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون مربوطه، اقدام به تغییر کاربری غیرمجاز نمایند، علاوه بر قلع و قمع بنا، به‌ پرداخت جزای نقدی محکوم و در صورت تکرار جرم، به حداکثر مجازات قانونی محکوم خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، دراین مورد، ابتدا به متصرفین وفق قانون ، ضوابط و مقررات، اخطارهای لازم مبنی بر رفع تصرف انجام پذیرفت اما بدلیل عدم توجه و عدم رفع تصرفات غیر قانونی در مهلت مقرر با هماهنگی کلیه دستگاههای ذیربط ونظارتی، این ویلا با زیربنای 400 متر در 3 طبقه قلع و قمع انجام پذیرفت.

34 هزار متر مربع اراضی کشاورزی بابل رفع تصرف شد26 هزار مترمربع زمین کشاورزی در مازندران رفع تصرف شدمشکلات 92 نفر از مراجعان در دیدار مردمی رئیس کل دادگستری مازندران رفع شد

گفتنی است؛ حفظ باغ‌ها و اراضی زراعی و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز، یکی از دغدغه‌های اساسی دستگاه قضایی استان است، لذا با هرگونه اقدام سودجویانه که به نوعی موجب تضییع حقوق عامه می گردد؛ برخورد قاطع قضایی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قلع و قمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۰۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی در لاهیجان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حمید محمدی نسب با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی و حفظ آن برای آیندگان یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: پلیس با سودجویانی که به منابع طبیعی و ملی دست‌درازی کنند با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

وی از دریافت خبری در خصوص تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهرستان لاهیجان و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه خبر داد و افزود: مأموران پلیس آگاهی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان با بیان اینکه در بازدید از منطقه مورد نظر مشخص شد، متهم ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله بلوک دیوارکشی و محصور کرده است، افزود: در این راستا متهم ۷۷ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی به رفع تصرف و جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع اشاره کرد و بیان‌داشت: کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ محمدی‌نسب در پایان تاکید کرد: منابع طبیعی میراثی ارزشمندی بری آیندگان است که وظیفه همه ما حفظ این امانت است.

کد خبر 6064289

دیگر خبرها

  • رهاسازی آب از سد مهاباد/ توصیه به اهالی روستاهای اطراف شهرستان
  • رفع تصرف اراضی ملی ۲۵۰ میلیاردی در لاهیجان
  • رفع تصرف ۲۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی در لاهیجان
  • کشف زمین خواری میلیاردی در زاهدان
  • رفع تصرف ۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • در جدال ارزها با همراهی وکیل متخصص
  • تشکیل ۶۵ پرونده تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی
  • اجرای طرح گشت مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز زمین در شاهرود
  • آزادسازی اراضی ملی در شهرستان بابل
  • رفع تصرف اراضی ملی در لنگرود