Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@08:44:42 GMT

قلب‌هایی که دیگر نمی‌ایستند

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۰۱۶۷

قلب‌هایی که دیگر نمی‌ایستند

به گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در ریگان، این شهرستان و دیگر مناطق شرق استان کرمان محل زندگی مردم از مذاهب تشیع و تسنن است که درکنار همدیگر بخوبی زندگی می کنند و از الگوهای وحدت آنان می توان به ازدواج اهل تشیع و تسنن اشاره کرد که با این وصلت نشان داده اند فارغ از نوع مذهب یا حتی قومیت چقدر دل هایشان به هم نزدیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آغاز هفته با نیکوکاری تامین سلامت

روزهای نخستین شروع هفته وحدت در ریگان با اهدای یک دستگاه اکو قلب به تنها بیمارستان این شهرستان از سوی خیران همراه بود.

اهدای این دستگاه اکو با سه میلیارد ریال کمک می کند قلب ها دیگر از تپش نایستند و مردم برای انجام امور پزشکی خود کیلومترها به شهرستان های دیگر از جمله بم، کرمان یا دیگر استان ها مراجعه نکنند.

رئیس شبکه بهداشت ریگان در این زمینه توضیح می دهد که این دستگاه توسط گروه جهادی حسینی به بیمارستان شهرستان اهدا شده است.

فردین حشمتی همچنین تاکید کرد: با استقرار پزشک قلب در بیمارستان شهرستان مشکل بیماران قلبی ریگان مرتفع خواهد شد.

همایش بزرگ آیین برادری

شهرستان ریگان در روز پنجشنبه نیز میزبان همایشی بود بزرگ و وحدت آفرین هم قد و اندازه آیین برادری؛ در این همایش ویژه شرق استان کرمان در مسجد جامع شهر ریگان با حضور علمای شیعه و سنی الگوهای تحکیم وحدت در این منطقه برجسته و بیان شد.

خبرنگار ایرنا در حاشیه این همایش با شماری از علمای اهل سنت و تشیع به گفت و گو نشست و درباره هفته وحدت، زندگی مذاهب در کنار یکدیگر و دیگر موارد مربوط به این وحدت صحبت کرد.

مولوی دلشاد نارویی امام جمعه اهل سنت ریگان با تبریک هفته وحدت گفت: ما درشهرستان ریگان با صفا وصمیمیت در کنار یکدیگر زندگی می کنیم و وحدت شیعه وسنی در ریگان نماد وحدتی مثال زدنی است .

وی عنوان کرد: همه ما امت واحده هستیم و برادرانه در کنار یکدیگر زندگی می کنیم.

نارویی افزود: دشمن همیشه درصدد است بین شیعه و سنی تفرقه بیندازد اما ما با برادری و دوستی نمی گذاریم خدشه ای به این وحدت و یکپارچگی ایجاد شود.

دامن زدن به اختلاف یعنی ایجاد داعش

امام جمعه ریگان نیز گفت: حفظ وحدت عاملی اثرگذار برای جلوگیری از نفوذ دشمنان است.

حجت الاسلام حبیب رضا زاده عنوان کرد: دامن زدن به اختلافات داعش را به وجود آورد.

همه یک ملتیم

ایوب کریم نیا از علمای دینی اهل سنت ریگان نیز گفت: هفته وحدت نماد اتحاد مسلمانان است وما از این فرصت استفاده می کنیم وآن را الگوی خود در برابر استکبار قرار می دهیم.

وی افزود: ما مردم ایران با هر مذهب و قومیت یک ملت و هم عقیده هستیم. 

شیعه و سنی برای انقلاب خون داده

هاشم زهی از سران طوایف ریگان نیز گفت: ما برای این انقلاب خون هایی از برادران اهل تسنن و تشیع داده ایم  پس ضرورت دارد برادری خود را دوچندان کنیم تا دشمنان مایوس شوند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان نیز که در همایش آیین برادری ریگان شرکت کرده بود به خبرنگار ایرنا گفت: خون شیعه وسنی در کنار یکدیگردرخت انقلاب اسلامی را آبیاری کرده است.

علی علیرمضانی بیان کرد: خون شیعه وسنی در سوریه وعراق نیز در یک جبهه واحد برای مبارزه با اسرائیل و امریکا ریخته شد.

وی اظهارداشت: امروز آرامشی که در کشوراز جمله استان و شهرستان ریگان حاکم است مدیون این اجتماعات، همدلی، اتحاد و وحدت اقوام و مذاهب مختلف است و سرمایه این کشور به شمار می رود.

 در این همایش از موسی ملاییان خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مستقر در شهرستان ریگان نیز به علت انجام فعالیت های رسانه ای با رویکرد تحکیم وحدت بین اقوام و مذاهب تشکر شد.

شهرستان ریگان در ۲۸۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها شیعه ریگان کرمان اهل سنت هفته وحدت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیعه ریگان کرمان شیعه ریگان کرمان اهل سنت هفته وحدت شهرستان ریگان هفته وحدت اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۰۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی های شدید چه بر سر شهر زرند آورد؟+ فیلم

بارندگی‌های شدید روز گذشته در شهرستان زرند نه‌تنها موجب قطعی برق در این شهرستان شد، بلکه مدارس آن را نیز به تعطیلی کشاند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، بارندگی‌های شدید روز گذشته در شهرستان زرند باعث وقوع سیلاب، تخریب زیرساخت مناطق روستایی و آب‌گرفتگی خیابان‌ها شد.

برق شهر زرند به دلیل بارش شدید باران قطع شد و تردد خودروها به دلیل آب‌گرفتگی معابر به سختی صورت گرفت.

فعالیت سامانه بارشی جدید در استان کرمان و بارندگی‌های روز گذشته باعث جاری شدن سیلاب و وارد آمدن خسارت به برخی از زیرساخت‌ها همانند تخریب شبکه آب شرب مناطق روستایی در منطقه جلگه شور زرند شد.

با دستور فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان زرند به دلیل شرایط نامناسب جوی و احتمال بارندگی شدید در روز چهارشنبه، همه مدارس این شهرستان تعطیل شد.

سیدرضا حسینی‌نژاد فرماندار زرند از شهروندان خواست در روز چهارشنبه و پنجشنبه از مسافرت به مناطق کوهستانی و قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند، او همچنین از اعلام آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای خدمات‌رسان در شهرستان خبر داد.

شرایط نابه‌سامانی که به دنبال بارندگی شدید در شهر زرند به وجود آمد، باعث ورود دادستان زرند به این موضوع شد.

رضا یعقوبی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طی دستوری و برای حفظ حقوق عامه، مدیران ادارات را به مدیریت بحران و رفع اختلال عبور و مرور و بازگرداندن شهر به شرایط عادی مأمور کرد.

وی تاکید کرد: دستور بررسی چرایی به وجود آمدن وضعیت موجود نیز صادر شده است و به طور قطع در صورت اثبات اهمال صورت گرفته، مسئولان مربوطه در مقابل به دستگاه قضائی پاسخگو خواهند بود.

کد خبر 747416

دیگر خبرها

  • بارندگی های شدید چه بر سر شهر زرند آورد؟+ فیلم
  • پروژه جعل تاریخ شیعه
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • زرندی‌ها ۴۰۰۰۰ واحد خون اهدا کردند
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • قدر دانی از خیرین سلامت در کرمان
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد