Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ فرماندار ویژه شهرستان ری از صدور سند مالکیت کاروانسرای کنارگرد جهت جلوگیری از اهداف سودجویان و امکان مرمت، احیاء، نگهداری و حفاظت مستمر و دوره‌ای بنا و بهره‌برداری گردشگری و فرهنگی مناسب جهت رونق گردشگری در شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، حسین توکلی کجانی در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور سند مالکیت بنای تاریخی کاروانسرای کنارگرد فشافویه اظهار داشت: کاروانسرای کنارگرد اثر تاریخی ارزشمند باقیمانده از دوره صفویان در فضایی با مساحت 7250 مترمربع و معروف به بناهای دو ایوانه است که به دلیل موقعیت قرار گیری بسیار خوب در سال‌های اخیر مورد استفاده سودجویان قرار گرفته اما با کمک دستگاه‌های شهرستان تمهیداتی برای نجات این بنای تاریخی اندیشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از 16 سال از ثبت درخواست صدور سند مالکیت بنای تاریخی کاروانسرای کنارگرد فشافویه گذشته است و اکنون حسب تأکید فرمانداری شهرستان ری و اولویت قرارگرفتن موضوع به جهت جلوگیری از اهداف سودجویان سند مالکیت بنای تاریخی کاروانسرای کنارگرد به نام اداره میراث فرهنگی و گردشگری صادر شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه گفت: این بنای تاریخی که با شماره ثبت 1342 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است آخرین بار در سال 1381 توسط اداره میراث فرهنگی استان مرمت شده و از سال 84 این اداره پیگیر اخذ سند مالکیت بود که روز گذشته این اقدام صورت گرفت.

لزوم همکاری نیروی انتظامی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستیشرکت‌های خلاق و فناوری‌های نرم؛ عاملی برای توسعه گردشگری و میراث فرهنگیانتقاد معاون وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی از نبود المان‌های صنایع دستی و فرهنگی در شهرکرد

توکلی تصریح کرد: مهم‌ترین مزایای صدور سند مالکیت ایجاد امکان تخصیص اعتبار و بودجه جهت مرمت، احیاء، نگهداری و حفاظت مستمر و دوره‌ای بنا، توجه به هویت و اصالت اثر، توجه به موقعیت مناسب اثر و امکان تأمین زیر ساخت‌های لازم، اشتغال‌زایی و استفاده‌های گردشگری و فرهنگی مناسب و تحت نظارت، برگزاری مراسم و مناسبت‌های فرهنگی گردشگری و فراهم شدن زمینه حمایت و پشتیبانی اجرایی فرمانداری، بخشداری، شهرداری و سایر ادارات مرتبط از این اثر ملی است.

معاون استاندار تهران در پایان ضمن قدردانی از بخشدار فشافویه و روسای ادارات میراث فرهنگی و گردشگری و ثبت اسناد و املاک در تحقق این امر خاطرنشان کرد: کاروانسرای کنارگرد فشافویه با ساختاری متشکل از گل، گچ و آجر متعلق مشتمل بر یک طبقه و دارای چهار ایوان اصلی و چهار ایوان فرعی الحاقی است که در محدوده روستای کنارگرد بخش فشافویه شهرستان ری و در مجاورت جاده اصلی قرار دارد که تأثیر بسزایی در جذب گردشگران و سهولت اجرای برنامه‌های گردشگری خواهد داشت.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صدور سند مالکیت میراث فرهنگی بنای تاریخی شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۰۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • رونمایی از ثبت جهانی کاروانسرای دیر گچین قم
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد