Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری هرمزگان بر لزوم اجرای دقیق دستورالعمل کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار به منظور سلب هرگونه تحرک سوء و اقدام مجرمانه تأکید کرد.

خبرگزاری میزان - جلسه کمیته ساماندهی مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار استان هرمزگان به ریاست علی صالحی رئیس کل دادگستری استان و با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان و جمعی از مسئولان قضایی، اجرایی، انتظامی و امنیتی در بندرعباس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری هرمزگان در جریان برگزاری این نشست ضمن تأکید بر اجرای دقیق قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که بر لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی روزآمد از مجرمین حرفه‌ای و اطلاع از آخرین وضعیت آن‌ها اشاره دارد گفت: اشراف اطلاعاتی و رصد اقدامات به منظور سلب هرگونه تحرک و اقدام سوء از جانب مجرمان سابقه دار موجب خواهد شد علاوه بر پیشگیری از وقوع جرم، احتمال ارتکاب مجدد آن نیز کاهش یابد.

علی صالحی در ادامه افزود: یکی از مهمترین مواردی که باید در جهت تشکیل بانک اطلاعاتی مجرمین حرفه‌ای و سابقه دار مد نظر قرار گیرد، ایجاد هماهنگی بین سازمان‌ها و نهاد‌هایی است که با این افراد در ارتباط هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ارتکاب جرم مجدد هزینه‌های بسیار زیادی به جامعه تحمیل می‌کند بر لزوم اصلاح رفتار‌های مجرمانه بزهکاران حرفه ای، سابقه دار و خطرناک تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: آغاز اجرای طرح پایش مجرمان خطرناک و سابقه‌دار و مخلان نظم و امنیت اجتماعی گلستان

صالحی متذکر شد: تشکیل بانک اطلاعاتی و اشتراک گذاری اطلاعات بزهکاران حرفه‌ای و سابقه دار بین یگان حفاظت سازمان زندان‌ها و پلیس‌های تخصصی و سایر ضابطان می‌تواند موجب سلب هرگونه اقدام مخرب و تحرک سوء این گروه از مجرمان شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان با مشارکت فعال و مؤثر ناجا و سایر نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی علاوه بر پایش مستمر و هدفمند مجرمین حرفه ای، توسعه و روزآمدسازی بانک اطلاعاتی آن‌ها را نیز در دستور کار ویژه خود قرار داده است و به منظور پیشگیری از تکرار جرم، تمام اقدامات و تحرکات آن‌ها را رصد می‌کند.

علی صالحی در ادامه به نقش اعضای خانواده و مسئولیت آن‌ها در قبال مجرمین نیز اشاره کرد و یادآور شد: زندانیان آزاد شده هر چه قدر بیشتر تحت مراقبت و توجه خانواده‌هایشان قرار گیرند، احتمال بازگشت مجدد آن‌ها به زندان کاهش خواهد یافت.

وی در خصوص ساماندهی معتادین متجاهر نیز خاطرنشان کرد: رابطه اعتیاد و بزهکاری یک رابطه دوسویه و پدیده‌ای اجتناب ناپذیر است و اگر بتوان از ظرفیت مراکز نگهداری، درمان و توانمندسازی معتادان متجاهر به خوبی استفاده کرد، جرایمی که مرتبط با این حوزه است به‌طور محسوس و ملموسی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس کل دادگستری هرمزگان مجرمان حرفه‌ای

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری هرمزگان مجرمان حرفه ای رئیس کل دادگستری هرمزگان حرفه ای و سابقه دار مجرمان حرفه ای بانک اطلاعاتی سلب هرگونه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۰۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسی معاون اول قوه قضائیه شد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، طی حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی را به عنوان معاون اول قوه قضائیه منصوب کرد.

به گزارش میزان، حجت الاسلام والمسلمین خلیلی متولد سال ۱۳۴۲ دارای مدرک فوق لیسانس جزا و جرم شناسی از دانشگاه تهران است.

سوابق قضایی:

شروع به کار حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در دستگاه قضایی از آذرماه سال ۱۳۷۴ به عنوان قاضی تحقیق در استان تهران بود و مسئولیت دادیار تهران و دادرس تهران نیز برعهده داشت.

رئیس کل دادگستری کرج (۱۳۸۲/۹/۱۶)

رئیس کل دادگستری استان گلستان (۱۳۸۴/۵/۱۹)

رئیس کل دادگستری استان قم (۱۳۸۵/۵/۱۵)

رئیس دادگستری استان گیلان (۱۳۹۸/۵/۲۶)

رئیس دادگستری خراسان استان رضوی (۱۴۰۲/۴/۳۱)

قابل ذکر است حجت الاسلام والمسلمین خلیلی در زمان ریاست مرحوم آیت الله یزدی نیز در قوه قضاییه به مدت ۱۰ سال در دفتر نظارت و پیگیری قوه قضاییه فعالیت و عملکرد موثری را بر عهده داشت.

وی همچنین کتب مختلفی را تألیف کرده است.

دیگر خبرها

  • پاسخ کوبنده و سریع ایران در صورت هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی
  • نتانیاهو برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت توسط دادگاه لاهه دست به دامن اروپایی‌ها شد
  • حجت‌الاسلام خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
  • خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
  • چه کسی معاون اول قوه قضاییه شد؟
  • چه کسی معاون اول قوه قضائیه شد؟
  • ژاپن: حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل‌پذیرش است
  • آغاز دوره اخلاق حرفه ای نخبگان تیم های ملی وملی پوشان رشته‌های مختلف در قشم
  • حتی خود اسرائیلی‌ها نیز خدمت شاه اردن را باور نمی‌کنند | جزئیاتی از همکاری بی‌سابقه اردن با اسرائیل علیه ایران
  • هرگونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد