Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک مطالعه نشان داد: بروز بیماریهای عفونی بیشتر به دلیل تغییرات آب و هوایی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش ایسنا، بررسی‌ها نشان می‌دهد تغییرات آب و هوایی شرایط ایده آلی را برای گسترش سریع‌تر بیماری های عفونی ایجاد می‌کند و می‌تواند یکی از تهدیدهای ناشی از این بحران جهانی باشد که سلامت انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعات آب و هوایی نشان می دهد که حوادث شدید آب و هوایی در جهان مانند طوفان، آتش سوزی های مهیب و موج گرما به دلیل استفاده از سوخت های فسیلی تشدید شده است. این حوادث تاثیرات جدی بر سلامت انسان دارد و باعث مرگ های قابل پیشگیری، ناامنی آب و غذایی و گسترش بیماری های عفونی می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، در این گزارش از رهبران جهان درخواست شده است تا راه حل های پایدارتری را شناسایی کنند، شرایط به وجود آمده بر اثر همه گیری را بهتر و برای ارتقای زیرساخت ها سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تغییرات اقلیمی بیماری عفونی سوخت فسیلی آب و هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۰۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار قربانیان سیل و رعد و برق در پاکستان به ۶۳ نفر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای‌بی‌سی‌نیوز، تداوم بارندگی شدید و وقوع رعدوبرق در کشور پاکستان، تاکنون به جان باختن دست کم ۶۳ نفر منجر شده است.

در چهارمین روز بارندگی‌های شدید و شرایط اقلیمی به شدت نامساعد در پاکستان، امروز ۱۴ تن دیگر جان خود را از دست دادند.

عمده قربانیان در استان‌های خیبرپختونخوا واقع در شمال غربی پاکستان گزارش شده است. خورشید انور، سخنگوی سازمان مدیرت بحران پاکستان گفته که فروریختن ساختمان‌ها به جان باختن ۳۲ نفر از جمله ۱۵ کودک و پنج زن انجامیده است.

همچنین به گفته وی، تاکنون در شمال غرب پاکستان حدود یک هزار و ۳۷۰ منزل مسکونی آسیب دیده است. ظهیر احمد بابار، مقام ارشد سازمان هواشناسی پاکستان گفته که بارندگی شدید در ماه آوریل به‌دلیل تغییرات اقلیمی بوده است.

بارندگی شدید در سال ۲۰۲۲ به بالا آمدن آب رودخانه‌ها منجر شد و در یک مقطع، سیل یک سوم پاکستان را در برگرفت و یک هزار و ۷۳۹ نفر را به کام مرگ کشاند. همچنین خسارت ناشی از آن ۳۰ میلیارد دلار برآورد شد که پاکستانی‌ها همچنان در تلاشند تا خود را از زیر بار این خسارت، رهایی ببخشند.

کد خبر 6080745

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای فرزندان بی سرپرست فراهم شود
  • فیلم/ آخرین تغییرات آب و هوایی در کشور
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • دهقانی فیروزآبادی: دولت زمینه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را فراهم کرده است
  • افزایش شمار قربانیان سیل و رعد و برق در پاکستان به ۶۳ نفر
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه