Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-19@20:44:35 GMT

تخریب مجلس برای جلوگیری از اجرای عدالت است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۰۳۸۴

تخریب مجلس برای جلوگیری از اجرای عدالت است

به گزارش «نماینده» مهرداد ویس کرمی عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی با اشاره به بررسی پرونده تخلفات دولت یازدهم و دوازدهم در مجلس گفت: یکی از رویه های غلطی که در سالهای گذشته وجود داشت عدم پاسخگویی مسئولان ارشد نسبت به عملکردشان پس از اتمام دوره مدیریتی بود.روسای جمهور بدون پاسخگویی نسبت به عملکرد خود مناصب حکومتی را ترک می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی، امنیتی و سیاسی که عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم برای کشور ایجاد کرده است. اراده‌ای در مجلس شکل گرفته که تخلفات رئیس جمهور و مسئولان دولت قبل را طبق ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی بررسی کرده و به قوه قضائیه ارجاع دهد.

ویس کرمی اظهار داشت: موج‌های تخریبی علیه مجلس برای این است که مانع اقدامات انقلابی و عدالت طلبانه نمایندگان شود. مجلس بر اساس وظیفه قانونی خود عملکرد دولت قبل را بررسی می‌کند تا درسی برای مدیران جدید باشد.

وی با اشاره به تلاش رسانه های اصلاح طلب برای اختلاف میان دولت و مجلس تصریح کرد: اختلاف نظر و سلیقه میان مسئولان طبیعی است. مهم این است که اختلافات موجب ضربه زدن به کشور نشود، هر تذکری را نباید تعبیر به اختلاف و جنگ تمام عیار کرد. وظیفه مجلس، نظارت است. زیرا مجلس تریبون مردم است. باید از ابزارهای قانونی برای خدمت به مردم استفاده کرد و در بیان انتقادات، اخلاق، قانون و تقوا را مد نظر قرار داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم دشمن شاد نشود گفت: انتقاد نمایندگان به معنای جنگ میان دولت و مجلس نیست. نمایندگان مطالبات مردم را بیان می کنند و از ابزارهای نظارتی خود در راستای حمایت از مردم استفاده می نمایند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: عدالت عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس انقلابی ویس کرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه گزارش های تحلیلی منابع و مصارف به مسئولان اقتصادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، جدیدترین گزارشات تخصصی، فنی و تحلیلی دیوان محاسبات کشور پیش از مهلت مقرر تدوین و در اختیار مسئولان و تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت.   این مجلد‌ها شامل «گزارش تحلیل عملکرد منابع و مصارف عمومی»، «گزارش تحلیلی تخصیص اعتبارات مصارف عمومی دولت»، «گزارش سهام شرکت‌های دولتی به صندوق‌های بازنشستگی و بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت اجرای تکالیف قانونی» و «گزارش عملکرد هدفمندی یارانه ها» است.

دیگر خبرها

  • تقدیر از مسئولیت‌پذیری فراجا/ برخی مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند
  • برخی مسئولان متوجه اطرافیان هتاک، کذاب و اختلاف‌افکن که در مراکز رسمی کشور نفوذ کرده‌اند باشند
  • نظارت درون سازمانی در شهرداری گرگان مطلوب نیست/ گله‌مندی مردم از خدمات‌شهری
  • زمین از مردم، ساخت و ساز از مسئولان
  • جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد
  • جزییات واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند
  • چالش‌های پیش روی سوناک برای اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا
  • ارائه گزارش های تحلیلی منابع و مصارف به مسئولان اقتصادی
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند