Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مریم حسینی، رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور در برنامه دریچه شبکه رادیویی گیلان گفت: ۷ رقم جدید برنج به نام‌های رش، تیسا، آنام، گیلار، طلوع، کیان و ستایش در ۳ سال گذشته معرفی شده است.

او با بیان اینکه کشاورزان با توجه به سلیقه و وضعیت اقلیمی می‌توانند یکی از این ارقام را انتخاب کنند، افزود: شالیکاران در این مدت از کشت ارقام جدید کیان و آنام در مناطق مختلف استان گیلان رضایت کامل داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس موسسه تحقیقات برنج ادامه داد: کشاورزانی که اقدام به کشت رقم کیان کرده بودند، از تحمل این رقم به کم آبی و کیفیت پخت بسیار مناسب خبر دادند.

حسینی اظهار داشت: کشاورزانی هم که رقم زودرس و خوش کیفیت آنام را کشت کرده بودند، از تحمل این رقم به ورس، عملکرد بالا و کیفیت پخت بسیار خوب این رقم اعلام رضایت کردند.

او راهکار مدیریت در شرایط کم آبی را کشت ارقام متحمل به خشکی نظیر کیان، ارقام زودرس اصلاح شده و به کارگیری یافته‌های به زراعی و کشت بر اساس تقویم زراعی مناسب اعلام کرد.

رئیس موسسه تحقیقات برنج با اشاره به آینده پژوهشی و اینکه رقم کیان حاصل ۱۲ سال پژوهش مشترک با پژوهشکده کشاورزی هسته‌ای بوده است، گفت: کشت این رقم برنج می‌تواند به مدیریت مزرعه در شرایط بحران محیطی کمک شایان توجهی کند.

حسینی به یافته‌های به‌نژادی (معرفی ارقام جدید)، به‌زراعی (ارائه تقویم زراعی مناسب بر اساس آب قابل دسترس) و معرفی ارقام در ۳ گروه (پر پتانسیل، خوش کیفیت، متحمل به تنش‌ها) اشاره و تصریح کرد: برای سلایق مختلف کشاورزان ارقام مختلفی را معرفی کرده‌ایم.

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور با بیان اینکه در ۳ سال اخیر سرعت فعالیت‌های به‌نژادی بیشتر شده است، به شالیکاران توصیه کرد از ارقام جدید جهت کشت در سال زراعی آتی استفاده کنند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موسسه تحقیقات برنج تقویم زراعی رقم جدید برنج رئیس موسسه تحقیقات برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۰۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج بازار برنج از رکود، با خرید توافقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: ۲۸ مرکز خرید برنج در استان همچنان از شالیکاران استان برنج‌های باقی مانده از سال‌های پیش را خریداری می‌کنند.

خیریان پور با بیان اینکه برای جلوگیری از واردات بی رویه برنج و رکود بازار برنج داخلی به دستور رئیس جمهور، ۴ هزار میلیارد تومان برای خرید برنج از برنجکاران اختصاص پیدا کرد، افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای که پارسال میان استانداری مازندران و انجمن تامین و وارد کنندگان برنج کشور منعقد شد، مقرر شد بخش زیادی از نیاز کشور به برنج با برنج‌های داخلی تامین شود.

او ادامه داد: اجرای خرید توافقی برنج که با قیمت ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان آغاز شده بود هم اینک به قیمت کیلویی ۹۰ هزار تومان از شالیکاران مازندرانی، درحال انجام است.

واردات یک میلیون و ۸۰۰ هزار تنی برنج در سال ۱۴۰۱ که رکود بازار برنج داخلی را بیش از هر زمان دیگری تشدید کرده بود، موجب شد با پیگیری‌های استاندار مازندران و دستور رئیس جمهور نیاز برخی ارگان‌های داخلی با خرید توافقی برنج ازشالیکاران مازندرانی تامین شود.

مازندران با تولید نزدیک به یک میلیون تن برنج سفید رتبه نخست کشور در تولید این محصول استراتژیک را داراست.

زینب دیوارگر گزارش می دهد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خروج بازار برنج از رکود، با خرید توافقی
  • برگزاری آیین بزرگداشت عطار نیشابوری در مشهد
  • تحقق ۷۶ درصدی حدنگاری اراضی کشاورزی استان یزد
  • افزایش تولید چوب در کشور
  • یزد، پیشرو در اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در کشور
  • یزد پیشرو در اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در کشور/ اتمام طرح در سال جاری
  • گرده افشانی نخیلات در شهرستان مهر
  • امکان تأمین انواع بذر ذرت بیش از نیاز کشور فراهم شد
  • تأمین انواع بذر ذرت بیش از نیاز کشور
  • تولید بیش از ۳۰ تن انواع بذر دانه‌های روغنی در کشور