Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین توکلی کجانی روز جمعه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این بنای تاریخی باقیمانده از دوره صفویان که با شماره ۱۳۴۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است آخرین بار در سال ۸۱ توسط اداره میراث فرهنگی استان مرمت شد و از سال ۸۴ این اداره پیگیر اخذ سند مالکیت بود که روز گذشته(۲۹ مهرماه) سند آن به نام اداره کل میراث فرهنگی استان تهران صادر گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی امکان تخصیص اعتبار و بودجه جهت مرمت، احیاء، نگهداری و حفاظت مستمر و دوره ای بنا، توجه به هویت و اصالت اثر، توجه به موقعیت مناسب اثر و امکان تامین زیر ساخت های لازم، اشتغالزایی و استفاده های گردشگری و فرهنگی مناسب و تحت نظارت را از مهمترین مزایای صدور سند مالکیت برشمرد.

توکلی با بیان اینکه برگزاری مراسم و مناسبت های فرهنگی گردشگری و فراهم شدن زمینه حمایت و پشتیبانی اجرایی فرمانداری، بخشداری، شهرداری و سایر ادارات مرتبط از دیگر مزایای صدور سند این اثر تاریخی و  ارزشمند است، بیان داشت: در جهت تحقق این امر  از بخشدار فشافویه و روسای ادارات میراث فرهنگی و گردشگری و ثبت اسناد و املاک که اهتمام جدی در این موضوع  داشتند و منجر به صدور و تحویل سند مالکیت این بنا گردید تشکر و قدردانی می نمایم.

به گزارش ایرنا، اثر تاریخی و ارزشمند کاروانسرای کنارگرد فشافویه با مساحت هفت هزار و ۲۵۰ مترمربع با ساختاری متشکل از گل، گچ و آجر متعلق به دوره حکومت صفویان، مشتمل بر یک طبقه و دارای چهار ایوان اصلی و چهار ایوان فرعی الحاقی معروف به بناهای ۲ ایوانه می باشد که در محدوده روستای کنارگرد بخش فشافویه شهرستان ری واقع گردیده  و  در جذب گردشگران تاثیر بسزایی دارد.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران قرار گرفته است، بخش حسن آباد فشافویه نیز جنوبی ترین قسمت شهرستان ری است.

برچسب‌ها شهرستان ری آثار تاریخی میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری آثار تاریخی میراث فرهنگی شهرستان ری آثار تاریخی میراث فرهنگی میراث فرهنگی شهرستان ری سند مالکیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ میلیارد ریال برای مرمت کاروانسرای تاریخی آوه ساوه تخصیص یافت

رضا ایاز اظهار کرد: این میزان اعتبار در سال جاری برای کف سازی و آجرفرش، تعویض آجرهای فرسوده دیوارها، اندود و کاه گل سقف های کاروانسرای آوه هزینه می شود.

وی با بیان اینکه پیمانکار طرح هم اکنون‌ نسبت به تجهیز کارگاه اقدام کرده است افزود: سال گذشته در ۲ مرحله عملیات مرمت در این کاروانسرا انجام شد که در نتیجه آن ۲۸ میلیارد ریال برای این عملیات ها هزینه شد.

ایاز یاداور شد: سال گذشته حجره‌ها، طاق ها و قسمت شاه نشین در قسمت شمالی و طاق تویزه‌ها و ایوان در قسمت غربی مرمت شده است.

کاروانسرای آوه ساوه دارای پلان متقارن چهار ایوانی یعنی فرم کلاسیک یک کاروانسراست و از بخش های مختلف حیاط مرکزی، ورودی، ایوان، حجره و شترخانه تشکیل شده است.

این اثر تاریخی مربوط به دوره صفویه بوده که به شماره ۳۴۸۹ در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در دوره‌های گذشته و به‌ویژه در عصر صفویه شهر آوه بر سر راه کاروان ‌رو واقع بوده و این بر اهمیت این کاروانسرا در میزبانی از کاروانیان اضافه کرده است.

شهر آوه از توابع شهرستان ساوه در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی این شهرستان و در مسیر جاده قدیم ساوه - قم قرار دارد.

شهرستان ساوه دارای ۴۳۰ اثر تاریخی شناسایی شده بوده که تاکنون ۱۳۰ مورد از آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد
  • فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • رونمایی از سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید
  • ۱۵ میلیارد ریال برای مرمت کاروانسرای تاریخی آوه ساوه تخصیص یافت
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • ‌سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید فردا رونمایی می‌شود
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است
  • سند مالکیت تخت‌جمشید در روز جهانی بناهای تاریخی رونمایی می‌شود
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» رونمایی می‌شود
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» فردا رونمایی می‌شود