Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا ویژگی‌های خرید امن برخط را تشریح کرد و گفت: مراقب صفحات جعلی و تبلیغات فریبنده باشید.
به گزارش خبرگزاری آریا، سرهنگ علی محمد رجبی اظهار داشت: مجرمان سایبری با ایجاد صفحات جعلی و انجام تبلیغات فریبنده در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های واسط با روش‌های مختلف از قبیل هدایت کاربر به صفحات درگاه جعلی بانک و سرقت اطلاعات بانکی، دریافت وجه و عدم ارسال کالا و یا ارسال کالای معیوب و نظایر آن اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: قانونمند کردن، ساماندهی، احراز هویت و تائید صلاحیت از مهم‌ترین مزایای نماد اعتماد الکترونیک است و وب‌سایت‌های دارای اینماد متعهد هستند که رضایت کاربر را در تمام مراحل خرید اینترنتی جلب کرده و به‌درستی به وظایف خود عمل کنند.
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه برخی از فروشگاه‌های غیرمجاز ممکن است اقدام به جعل نماد اعتماد الکترونیک کنند گفت: کاربران می‌توانند با کلیک کردن بر روی تصویر لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی، صفحه مجوز مربوطه را مشاهده کنند؛ البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشند که صفحه‌ای که مجوز دارد حتماً باید با آدرس enamad.ir آغاز شده باشد و آدرس اینترنتی (URL) سایت فروشگاه با آدرسی که در این صفحه معرفی می‌شود، باید یکسان باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صفحات جعلی تبلیغات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دی‌ داس علیه اینترنت | حمله سایبری دی‌ داس چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، او در ویراستی نوشته بود: «باوجود افزایش سطح حملات منع‌خدمت توزیع‌شده (DDoS) در یک هفته اخیر، شبکه ارتباطی کشور پایدار است؛ اگرچه یکی از اپراتورها دارای افت ترافیک بود که باید اطلاع‌رسانی و جبران کند.»

حملات دی‌داس چیست؟

DDoS ترکیبی اختصاری از عبارت Distributed Denial of Service است به معنی یک نوع حمله سایبری که در آن، یک سرویس یا منبع آنلاین با تعداد زیادی درخواست غیرمعمول یا مخرب مورد هدف قرار می‌گیرد. هدف اصلی این حملات این است که از دسترسی‌ سرویس مورد حمله استفاده ‌کند تا باعث قطع دسترسی به سرویس یا وب‌سایت مورد حمله شود.

دی‌داس چطور اختلال ایجاد می‌کند؟

در حملات دی‌داس تعداد زیادی دستگاه که معمولاً کامپیوترهای متعددی هستند که توسط هکرها کنترل شده‌اند، همزمان درخواست یا ترافیک به یک سرویس یا وب‌سایت ارسال می‌کنند. این ترافیک اضافی و غیرمعمول می‌تواند بار سرویس را به حدی افزایش دهد که بتواند آن را از دسترس کاربران عادی دور کند، باعث ایجاد قطعی در سرویس‌دهی و در نتیجه، موجب تخریب سرویس یا وب‌سایت شود. مهم‌ترین ویژگی حملات DDoS این است که از منابع متعدد و متنوعی در سراسر اینترنت استفاده می‌کنند.

این منابع می‌توانند شامل کامپیوترهای متعلق به کاربران عادی که با استفاده از نرم‌افزارهای مخرب تحت کنترل هکرها قرار گرفته‌اند یا دستگاه‌های هوشمند متصل به اینترنت مانند دوربین‌های امنیتی یا حتی سرورهای مستقر در دیتاسنترها باشند. از طریق بهره‌گیری از این منابع مختلف، حمله‌کنندگان می‌توانند به راحتی حجم زیادی از ترافیک را به‌سوی هدف خود هدایت کنند و باعث قطعی سرویس‌دهی شوند.

بیشتر بخوانید:

اینترنت 5.5G چیست و چه تفاوتی با 5G دارد؟

روش جلوگیری از این حملات

حملات DDoS می‌توانند برای اهداف مختلفی ازجمله انتقام‌گیری، اختلال در عملکرد یک سرویس یا وب‌سایت یا حتی برای اشغال منابع سرور انجام شوند. به‌عنوان یکی از روش‌های حفاظتی، مدیران سیستم‌ها و وب‌سایت‌ها باید روش‌های مقابله با حملات DDoS را درنظر بگیرند؛ ازجمله استفاده از فایروال‌ها، سیستم‌های تشخیص حمله و ابزارهای مدیریت ترافیک.

کد خبر 844701 برچسب‌ها خبر مهم اینترنت - هکر حملات سایبری اینترنت

دیگر خبرها

  • فعالیت شبانه روزی مرکز فوریت های سایبری در البرز
  • هشدار کارشناس سازمان غذا و دارو؛ خانم ها، مراقب سربی که می بلعید باشید
  • دی‌ داس علیه اینترنت | حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • افزایش ۳۲ درصدی کشف جرایم سایبری در استان سمنان
  • کشف جرایم سایبری در استان سمنان ۳۲ درصد رشد داشت
  • کشف جرائم سایبری در استان سمنان ۳۲ درصد رشد داشت
  • ملت ایران مراقب تبلیغات رسانه‌ای دشمن باشند