Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرضا دشتی اردکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و نماینده این کمیسیون در صندوق توسعه ملی و اصل ۹۰ در جمع خبرنگاران در بوشهر بیان کرد: با سازوکار‌های ترسیم شده عملیات اجرایی همه قطعه‌‎های راه آهن بوشهر-شیراز فعال می‌شود.

او افزود: قطعه یک و دو این طرح از سمت شیراز فعال شده و برای قطعه‌‎های سه و چهار نیز مقرر شده از ظرفیت منابع اعتباری ماده ۵۶ استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای سایر قطعه‌‎های راه آهن بوشهر-شیراز نیز طرحی در دستور کار است تا پتروشیمی‌‎ها طرح را فاینانس کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: پتروشیمی و فاز‌های پالایشگاهی پارس جنوبی چنانچه هر کدام هزار میلیارد تومان فاینانس کنند در مدت چند سال از محل عوارض عبور از ریل اصل و سود سرمایه‌‏گذاران به آن‌ها بازگشت داده می‌شود.

دشتی اردکانی گفت: در هفتمین سفر رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان فارس پیش بینی شده ۲۰۰ میلیون دلار از محل تهاتر نفت به طرح راه آهن شیراز- بوشهر اختصاص پیدا کند.

او افزود: این خط ریلی بیش از اینکه کمکی به استان‌های فارس و بوشهر باشد کمک به کل کشور است، زیرا ظرفیت‏‌های تولیدی بوشهر و عسلویه را وارد اقتصاد کشور می‌کند و این عرصه را رونق می‌دهد.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تلاش می‌شود این  طرح تا با نگاهی فرا منطقه‌ای و با شتاب بیشتری دنبال شود.

بیشتر بخوانید

اگر صنعت نفت کمک نکند، تا ۵۰ سال دیگر هم راه‌آهن عسلویه ـ بوشهر ـ شیراز راه‌اندازی نمی‌شود پیشرفت ۲۰ درصدی راه‌آهن شیراز – بوشهر- عسلویه پس از ۱۴ سال، قابل توجیه نیست

دشتی اردکانی عنوان کرد: در شرایط کنونی سهم ارزش افزوده گاز استان‏‌های اصفهان و کرمان از استان‌های فارس و بوشهر بیشتر است، زیرا ارزش افزوده در زنجیره نهایی از مصرف کننده گرفته می‎‌شود که با این رویکرد ارزش افزوده گاز به استان مصرف کننده می‌‎رسد، در صورتی که این ارزش افزوده باید به تولید کننده گاز اختصاص یابد.

او بیان کرد: درباره اختصاص ۳ درصد درآمد نفت و گاز نیز با توجه به اینکه گاز صادر نمی‏‌شود باید مانند نفت معادل سازی شود تا سهم استان‌های تولیدکننده به نحو مطلوبی محقق شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه آهن راه آهن بوشهر شیراز پارس جنوبی مجلس ارزش افزوده راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۲۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید انبوه بلوک‌های سیمانی قفل شونده در ژاپن/ از سنگفرش تا طراحی خاص

 کمپانی نومورا شوتن و شرکت تولید کننده مواد نومرا به ساخت و تولید محصولات ساخت‌و ساز و تولیدات سیمان و بتن در استان شیزوئوکا مشغول است.

به گزارش عصرایران به نقل از پروسس ایکس، یکی از فعالیت اصلی این کارخانه ساخت بلوک های در هم قفل شو (قفل شونده) سیمانی- بتنی است.

این بلوک‌ها بیشتر برای سنگفرش خیابانی یا طراحی های ویژه استفاده می‌شوند.

بخشی از مراحل ساخت این بلوک‌ها را در تصاویر گزارش ببینید.

 

 

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وقتی ژاپنی‌ ها بیل می‌سازند (فیلم) ببینید ژاپنی‌ها چطور ناخن‌گیرهای با کیفیت می‌سازند (فیلم) فرآیند ساخت بلوک سیمانی (فیلم)

دیگر خبرها

  • تلاش خود را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان به کار می‌گیریم
  • تنش آبی در ۴۰ شهر خراسان رضوی
  • افزودن ۴۱ هزار هکتار زمین به شهر‌ها برای اجرای نهضت ملی مسکن
  • تشریح روند ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر
  • نیروگاه اتمی بوشهر چقدر برق تولید می‌کند؟
  • تولید انبوه بلوک‌های سیمانی قفل شونده در ژاپن/ از سنگفرش تا طراحی خاص
  • مدیران برای خارج‌شدن از بن‌بست اقتصادی بیشتر تلاش کنند
  • این استادیوم به درد ما نمی خورد!
  • پارک آبی شیراز، بزرگترین پارک آبی کشور
  • رونق شهرداری‌ها به‌معنای رونق اقتصاد دنیا است