Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@10:05:51 GMT

ماموریت رییسی به استانداران استان‌های مرزی

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۴۱۷۴

ماموریت رییسی به استانداران استان‌های مرزی

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین، آیت الله سید ابراهیم رییسی عصر امروز جمعه در دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، نخبگان و جمعی از اقشار مختلف مردم استان اردبیل که در سالن ولایت این شهر برگزار شد، ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع) را تبریک گفت و افزود: امیدوارم خداوند متعال انشاءالله به برکت این دو مولود با برکت، برکاتش را بر جمع ما، نظام مقدس و امت اسلامی نازل فرماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری افزود: برای بنده توفیقی است که امروز در دارالارشاد حسینی و ابوالفضلی علیهما السلام در جمع مردم فرهیخته، ولایتمدار، غیرتمند، باوفا و نام‌آور استان اردبیل هستم.  نماینده مقام معظم رهبری در استان که از مفاخر روحانیت هستند، همسر شهید، صنعتگر بزرگوار، فعال اقتصادی و جوان عزیزمان در ارتباط با دغدغه رفع محرومیت از استان مطالب بسیار خوبی را مطرح کردند. حتما همه شما نکاتی دارید که فرصت نشد در این وقت محدود بیان کرد انشاءالله بنده را از دیدگاه‌های ارزشمندتان بهره‌مند کنید و ما را از نظراتتان مطلع کنید تا بتوانیم از این نظرات بهره ببریم.

 آیت الله رییسی با گرامیداشت ایام با برکت ربیع و مولود با برکت ربیع‌الاول، اظهار کرد: آنچه در فلسفه بعثت و فلسفه مبعوث شدن به رسالت نبی مکرم اسلام بیان شده آن است که برای تعلیم و تربیت، یاددادن انسان آمده است. معلم اول بشریت نبی مکرم اسلام(ص) است. تقارن دو مولود در یک روز شاید در ابتدا به نظر برسد تصادفی است اما حقیقت آن است که این تقارن معنادار است. همچنان که مولودی در گوشه‌ای از عالم در این دنیا می‌آید و متولد می‌شود و در گوشه دیگری از عالم دریاچه خشک می‌شود یا کنگره‌های کاخی می‌ریزد یا وقایعی که همزمان با آن اتفاق می‌افتد. اینها تقارن با معنایی دارند.

 رییس دولت سیزدهم اضافه کرد: مولودی در سالی پا به این عالم می‌گذارد و بعد مولود دیگری در سال‌های بعد اما در یک روز. معنی این سخن شاید این باشد که آن کسی که سخن پیامبر را می‌شنود تفسیر این سخن را از زبان امام جعفربن محمدبن صادق(ع) گوش کند و او راه را برای انسان بنمایاند و خدا را شاکریم که معتقد به وجود مقدس امام صادق و رهروی راه ایشان هستیم.

رییس جمهوری ادامه داد: این منطقه مفاخر بزرگی دارد که علمای عامل واصل هستند. محقق اردبیلی، مقدس اردبیلی چهره‌هایی هستند که امروز هم سخنان و مشی و سیره آنها نه فقط برای اردبیلی‌ها، بلکه برای ایران و عالم و جهان اسلام درس است و برای همه الگو هستند. و همه ما را با سلوک خودشان به خدا می‌خوانند.

 آیت الله رییسی اضافه کرد: ما در زمان خودمان نه مقدس اردبیلی و محقق را و نه بزرگانی از این دست را درک نکردیم. اما آیت‌الله مشکینی را ما دیدیم و در درس تفسیر ایشان شرکت می‌کردیم. گاهی به منزل ایشان می‌رفتیم و کتاب‌های ایشان را نگاه می‌کنیم. ‌آیت الله مشکینی واقعاً انسانی فرهیخته و وارسته و انسانی واصل بودند. وقتی انسان به سلوک ایشان نگاه می‌کند به خدا نزدیک می‌شود.

 وی با تبیین وجوه شخصیتی آیت الله مشکینی گفت: آیت الله مشکینی عالم ربانی هستند. عالم ربانی کسانی است که نگاه به او،  نگاه به کتاب و سیره او انسان را به خدا نزدیک می‌کند.

 رییس جمهوری اضافه کرد: اینها هیچ کدام انسان را به خود نخواندند و همه انسان‌ها را خدا خواندند. امام خمینی(ره) ۲۲ جلد صحیفه نور دارد و در هیچ کجا نمی‌بینید که مردم و انسان‌ها را به خودشان فرا بخواند همیشه به خدا فرا می‌خواند و می‌فرماید پیروزی‌ها از آن خداست اگر می‌بینید در جایی کاستی وجود دارد باید بینیم ما دچار غرور نشدیم و مشکل از ما است. این نگاه علمای ربانی است که انسان را به خدا فرا می‌خوانند انسان به اینها که نگاه می‌کند راه خدا را فرامی‌گیرد.  

رییسی در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر اینکه فرهنگ ریل‌گذاری برای بسیاری از مسایل اجتماعی است و تعلیم و تربیت نقش و جایگاه زیربنا دارد، گفت: نباید رسیدن به مسائل اقتصادی و معیشت ما را از توجه به مسائل پایه‌ای و اساسی که همان فرهنگ است، باز دارد.

وی در ادامه با تایید اظهارات یکی از بانوان حاضر در جلسه درباره جایگاه زنان در اجتماع و توجه به مشکلات بانوان، مسئله خانواده و نهاد خانواده گفت: این موضوعات باید همواره به عنوان یک محور مورد توجه و تاکید قرار گیرد و توجه به کرامت مادران، ضرورت توجه به مسئله جمعیّت که نکته بسیار محوری است و تسهیل شرایط ازدواج نکات مهم و قابل توجه است.  

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: بازخوانی حیات اجتماعی صدیقه طاهره(س) به عنوان الگوی نه فقط زنان، بلکه می تواند برای عالم و آدم فراروی انسان به عنوان یک الگوی برتر مطرح باشد.

رییسی با اشاره به اظهارات یکی دیگر از نخبگان استان اردبیل اظهار کرد: من هم عقیده ندارم هر اندیشه و نوآوری است در تهران است. ما در استان‌ها، فرهیختگان، چهره‌ها و نوآوری‌ها و خلاقیت‌هایی داریم که حتماً باید به این فرهیختگان و چهره‌های اندیشمندی که بین زنان و مردان فرهیخته در استان‌ها هست، توجه شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به دانشگاه‌ها و حوزه‌ها در استان‌ها گفت: من از آنجایی که هم در استان و هم در مرکز کار کردم، عمیقا عقیده دارم گاهی در استان‌ها ایده‌ها و نظراتی هست که در تهران پیدا نمی‌شود. بنابراین حتماً باید نگاه به استان‌ها و فرهیختگان مورد توجه باشد و ما در دولت بنای توجه به ظرفیت‌های عظیمی که در استان‌ها وجود دارد، داریم.

رییسی جمهوری درباره شرکتهای دانش‌بنیان و فناوری‌ها گفت:‌ کار علم و فناوری و کار دانش‌بنیان از اموری است که بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری است.  ایشان حقیقتاً به این امر اهتمام دارند و مسئله حمایت از کار دانش بنیان در همه حوزه‌ها و حمایت مالی و حقوقی از عزیزانی که در این حوزه فعال هستند هم در معاونت مربوطه در ریاست جمهوری و هم وزارت علوم و در بخش‌های دیگر مورد توجه است و معتقدیم کار دانش‌بنیان در مورد حمایت قرار بگیرد.

 رییس دولت سیزدهم اظهار کرد: استفاده از فناوری و دانش در حوزه صنعت، کشاورزی و بسیاری از حوزه‌ها می‌تواند دارای ارزش افزوده بسیاری شود و از این جهت مسئله حمایت در حوزه فناوری‌های نوین و کار دانش‌بنیان مورد حمایت است.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقتصادی گردشگری گفت:‌ عمیقاً معتقدم در استان اردبیل اقتصاد گردشگری هم می‌تواند اشتغال ایجاد کند، هم ثروت آفرینی کند و هم می‌تواند به تولید، اقتصاد و مسائل مختلف استان که دغدغه همه عزیزان هست، رونق بخشد.

رییسی اضافه کرد: مساله اقتصاد گردشگری محوریت دارد و در برنامه کار دولت است و مسئولان مربوطه مسئله اقتصاد گردشگری را به عنوان یک ضرورت دنبال می‌کنند.

وی گفت: استانداران مناطق مرزی این اختیار را دارند که با استان‌های همجوار کشورهای همسایه در زمینه تبادلات تجاری، تردد و امنیت مرزی ارتباط برقرار کنند.

این خبر در حال تکمیل است...

 

حجم ویدیو: 1.25M | مدت زمان ویدیو: 00:00:46 دانلود ویدیو پربیننده ترین همسان سازی حقوق بازنشستگان از طریق تهاتر نفتی با چین و روسیه / تورم نتیجه افزایش حقوق بدون پیش بینی منابع پایدار بورس تهران پلمب شد بورس تهران فک پلمب شد افشای حقایق تازه از مذاکرات احیای برجام قیمت پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای (۱۴۰۰/۷/۲۸)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ابراهیم رییسی آیت الله مشکینی کار دانش بنیان استان اردبیل رییس جمهوری استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۴۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییسی: تسهیل، تسریع و تکریم مردم، وظیفه همه مدیران کشور است

به گزارش «نماینده»، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه - ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ - در گردهمایی مدیران و کارگزاران دولت مردمی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: باید نگاه تحولگرا داشته باشیم و از وضع موجود به وضع مطلوب حرکت کنیم. ما برای انجام خدمت باید به نیازهایی که امروز کشور دارد و به ظرفیت‌هایی که برای رفع نیازها وجود دارد، نگاه کنیم.

وی با طرح این سوال که آیا به میزان آنچه باید تلاش شده باید این تلاش مضاف شود؟ گفت: باید به آنچه در مقابل ما قرار گرفته و نمی‌خواهد کشور رشد کند، نگاه کنیم. آنها نمی‌خواهند کشور رشد کند و به قله برسد. با نگاه به این موارد باید بازنگاهی در خود و تلاش خود داشته باشیم؛ بنابراین این همان نگاه تحولی است، نگاه به وضع موجود و تلاش برای رسیدن به وضع مطلوب.

رییس‌جمهور تاکید کرد: تکریم مردم و کرامت انسانی در معطلی کار نیست، تکریم مردم در انداختن کار امروز به فردا نیست، تسهیل و تسریع و تکریم امر مردم باید در سازمان های اداری صورت گیرد ، مردم باید از سازمان های اداری رضایت داشته باشند.

زمان‌شناسی و شناخت ظرفیت‌ها از اولویت‌های کشور است

وی در ادامه گفت: شرط تحول آن است که شرایط سنجیده شود. ظرفیت‌ها مورد توجه قرار گیرد تا فردا دچار "ای کاش" نشویم. نگاه دقیق و ژرفی می‌طلبد که اکنون به همه شرایط توجه کنیم که آنچه که باید انجام بگیرد در زمان خود انجام شود.

رییس جمهور با بیان اینکه زمان‌شناسی، نیازشناسی و شناخت ظرفیت‌ها برای یک مسئول بسیار مهم است، افزود: اتمام طرح‌های نیمه تمام که یکی از اولویت‌های دولت است، در همین راستا است تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

مردمی سازی یعنی تسهیل و تسریع زمینه حضور مردم

آیت الله رییسی در ادامه گفت: حرکت باید جهادی باشد، لازمه حرکت جهادی به سامان رسیدن سریع کارهاست. باید ببینیم که نمی‌خواهند ما ارتقا پیدا کنیم و رشد کنیم.

وی افزود: دشمن در تمام عرصه‌ها تلاش می‌کند که جمهوری اسلامی موفق نشود، اما خداوند به برکت اخلاص مردم، نفس خانواده شهدا و هدایت‌های رهبر فرزانه، تفضل کرده که کشور به پیش رود.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه رضایت پروردگار بسیار مهم است، ادامه داد: رضایت مردم زمینه رضایت پروردگار است. باید کارها به گونه‌ای باشد که رضایت مردم فراهم شود بنابراین مردمی سازی یعنی آسان کردن و تسریع زمینه حضور مردم در عرصه‌های مختلف است.

یکی از زمینه های قرب الی الله خدمت به مردم است

آیت الله رییسی ادامه داد: یکی از سکوهای پرش و قرب الی الله خدمت به مردم است. خداوند متعال این زمینه را فراهم کرده است که با خدمت به مردم به قرب الی الله دست یابیم. در روایات هیچ امری بعد از انجام واجبات و ترک‌محرمات برای قرب به پروردگار بهتر از گره گشایی از زندگی مردم وجود ندارد.

رمز موفقیت در کارها پیگیری است

وی افزود: رمز موفقیت در کارها پیگیری است، از پیگیری غفلت نکنید با یک دستور تنها مساله حل نمی شود، تا کار اتفاق نیفتد یعنی کاری انجام نشده است.

رییس جمهور ادامه داد: رهبر انقلاب در سخنرانی آغاز سال به تفاهم نامه ها اشاره داشتند و فرمودند تفاهم نامه های بسیاری منعقد شده ولی این تا به اقدام و عمل تبدیل نشود فایده ای ندارد، این نکته حکیمانه باید چراغ راه دولت ها باشد.

حرکت جهادی با نگاه به حل مساله، باید در اولویت همه دستگاه‌ها باشد

آیت الله رییسی گفت: در جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی، حرکت جهادی با نگاه به حل مساله همه دستگاه‌ها و دست‌اندکاران را می‌طلبد.آنچه آقای مخبر مطرح کردند، در سفرهای استانی حتما جلسه‌ای را به حل مساله اختصاص می‌دهم. این کار به صورت نمادین انجام می‌شود که معلوم شود دستگاه‌ها هم باید به همین شکل حرکت کنند و حل مساله کنند.

وی با بیان اینکه مساله را پیدا کنید، راه‌حل آن را بیابید و با همکاری و هم‌اندیشی آن را حل کنید، افزود: به سلسله مراتب اداری اعتقاد دارم، همه باید برای انجام درست کارها به آن اعتقاد داشته باشیم اما اینکه در استان‌ها کار بر زمین بماند تا از مرکز جواب بیاید درست نیست. استان‌ها اختیار بسیاری دارند که مسائل را حل کنند.

شعار سال مبتنی بر نیازهای کشور نامگذاری می شود

رییس جمهور ادامه داد: آنچه که امروز پیش روی ما قرار دارد شعار سال و فرمان رهبری است، شعار سال مبتنی بر نیاز جدی کشور است و شعارها با توجه به نیاز کشور نسبت به یک اولویت اعلام می شود و امروز اقتصاد مسئله محوری است و در اقتصاد محور تولید است و تولید باید جهشی دنبال شود. به هر اقدامی کار جهشی نمی گویند باید حرکت پرشتاب انجام شود و یک ارتقا قابل توجهی صورت گیرد.

وی گفت: تولید باید جهشی باشد و باید از ناحیه همه بخش ها حمایت شود. با توجه به ظرفیت های کشور و نیروی انسانی کارآمد حتما این کار امکان پذیر است و نیاز به اداره جدی و حرکت جهادی دارد.

وظیفه دولت برداشتن موانع از سر راه فعالان اقتصادی است

آیت الله رییسی افزود: باید تمام موانع تولید رفع شود. قوانین لازم هم وجود دارد. قوانینی داریم که در جهت شتاب اقتصادی به کشور کمک می‌کند. یکی از قوانین خوب، قانون رفع موانع تولید است که باید اجرایی شود.

رییس جمهور ادامه داد: باید کار را برای بخش خصوصی و مردم آسان کرد. مردم برای تلاش آمادگی دارند و دولت باید موانع را از سر راه تولید، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی بردارد.

مردمی سازی باید به صورت جدی دنبال شود

وی در ادامه خطاب به مسئولان دستگاه های مختلف تاکید کرد: از همین امروز باید بازنگاهی در ماموریت سازمانی خود داشته باشید که چه راهکارهایی برای نقش دادن به مردم در سازمان وماموریت شما وجود دارد. مردمی سازی و مشارکت مردم در حوزه اقتصادی باید به صورت جد دنبال شود و باید در واقعیت به آن جامه تحقق پوشاند، باید به مردم میدان داد.

توسعه سامانه‌های اطلاعاتی می‌تواند در مبارزه با فساد کمک کند

آیت الله رییسی گفت: ارتباط با نخبگان همواره مورد تاکید بوده ولی مجدد می گویم همه مدیران در سطوح مختلف بایک جامعه نخبگانی در حوزه ماموریت خود ارتباط داشته باشند. نشست با نخبگان و صاحب نظران بسیار حائز اهمیت است زیرا نظراتشان می تواند موثر باشد.

وی با بیان اینکه فعال کردن سامانه های جامع اطلاعاتی به دسترسی آسان به آمار و اطلاعات و ارقام وجمع بندی ها کمک‌ می کند، افزود: توسعه دولت هوشمند به سرعت کار کمک می کند و در شفافیت و پیشگیری از وقوع فساد کمک کننده است. یکی از زمینه هایی که می تواند در مبارزه با فساد کمک کند توسعه سامانه های اطلاعاتی است.

سیاست داخلی و سیاست خارجی دوبال برای کمک به جهش تولید هستند

رییس جمهور ادامه داد: سیاست داخلی و سیاست خارجی به عنوان دوبال برای کمک به جهش تولید هستند، سیاست داخلی و سیاست خارجی باید برای به ثمر نشست جهش تولید کمک کنند و تمام بخش ها در خارج از کشور باید در خدمت به ثمر نشستن این شعار باشند. هر کشوری به رتبه ای در اقتصاد رسیده بخش های خارجی آن به بخش داخلی کمک‌ کرده اند.

مدیران کوچکترین رابطه ناسالم را در دستگاه‌ها برنتابند

وی با اشاره به اینکه ارتقای سلامت اداری بسیار مهم است؛ از این رو مسئولان باید برای حفظ و ارتقای سلامت اداری در دستگاه‌ها تلاش کنند، گفت: با هر گونه رابطه ناسالم بجنگید و اجازه ندهید کوچکترین فساد در مجموعه اداری رخنه کند چرا که اگر فساد فساد از دری وارد شد، بدانید که کارآمدی، جهش تولید و به سامان رسیدن کارها از در دیگر خارج می‌شود.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه مصرانه پیگیری کنید و کوچکترین رابطه ناسالم را در دستگاه‌ها برنتابید، گفت: مجوزها و امضاها باید با دقت نظر همراه باشد، اثرات آن را درنظر داشته باشید چرا که بسیار مهم و حساس است.

از برگزاری همایش‌های پرخرج پرهیز کنید

آیت الله رییسی در ادامه افزود: برگزاری نشست ضروری است ولی حتما از برگزاری همایش های پرخرج وکم اثر جلوگیری شود و پرهیز کنید، همایش هایی که نتیجه ای برای مردم ندارد.

وی ادامه داد: در کنار تولید و جهش تولید باید باقاچاق کالا مبارزه شود، قاچاق خنجری است که از پشت بر پیکره تولید ضربه می زند. سازوکارهای موجود باید با جدیت دنبال شود. قاچاق سازمان یافته یا موردی برای مسائل ارزی و ریالی و تولید و اشتغال در کشور ضرر دارد.

باید نظارت دقیقی بر زنجیره تامین، تولید و مصرف صورت گیرد

رییس جمهور گفت: تامین مالی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، یکی از الزامات و نیازهای جدی برای فعال شدن تولید است که این متوجه دولت است.

وی افزود: برای جهش تولید باید جلوی کارهای غیرمولد و دلالی گرفته شود؛ مسئولیت همه دستگاه‌ها در سراسر کشور است که از کارهای غیرمولد جلوگیری کنند. باید بر زنجیره تامین و تولید تا مصرف نظارت شود. نباید در هیچ کجای آن از نظارت ناظران غفلت شود.

آیت الله رییسی با بیان این که به عنوان دولت باید هم حامی تولیدکننده باشیم و هم اجازه ندهیم به مصرف‌کننده اجحاف شود، ادامه داد: قیمت و سود تمام شده کالا باید مشخص باشد، اینکه هر روز یک قیمت داشته باشیم معنا ندارد! این نیاز به نظارت دارد و همه بخش‌ها باید نظارت کنند.

کار اقتصاد دریا محور به سرعت باید فعال شود

رییس جمهور با تاکید بر اینکه سیاست های دریامحور را رهبر معظم انقلاب در سال گذشته ابلاغ فرمودند، که باید باسرعت بیشتری دنبال شود، گفت: برخی کشورها ارتباط کمتری با دریا دارند ولی تولید ناخالص ملی آنها تا ۵۰ درصد محصول اقتصاد دریا می رسد. ارتباط ایران با دریا ۳۷۰۰ کیلومتر و با احتساب جزایر به ۵ هزار کیلومتر می رسد ولی چقدر از این بهره مند می شویم؟ در خوشبینانه ترین حالت ۵ درصد.

وی افزود: کارهای زیادی در این زمینه می توان انجام داد. کار اقتصاد دریا محور به سرعت باید فعال شود و انتطار من از استان های ساحلی این است که این کار را با جدیت دنبال کنند و بخش های ستادی همکاری و هماهنگی را برای تحقق این سیاست مجدانه انجام دهند.

آیت الله رییسی ادامه داد: در کشور شاهد رشد اقتصادی و رشد تولید هستیم، رشد نقدینگی کنترل شده وتورم کاهش یافته است. باید خدا را شکر و تلاش کنیم این روند تثبیت شود و باید تورم‌ کاهشی تر شود؛ گام های خوبی در بخش معدن برداشته شده و لازم است که تکمیل ارزش افزوده در معدن صورت گیرد و باید امکان آن فراهم شود.

نشاط سیاسی لازم است اما نزاع سیاسی هرگز

وی با بیان این که وحدت و انسجام در دولت، مجلس و تمام دستگاه‌ها بسیار مهم است، گفت: تلاش کنیم که وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم و مطلقا دچار حاشیه‌سازی نشوید. نشاط سیاسی لازم است اما نزاع سیاسی هرگز. نزاع، تخریب، اتهام شایسته نظام اسلامی نیست و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب برکت کار را از بین می‌برد.

رییس جمهور افزود: معتقدیم که با همکاری تمام قوا، همه نهادها و دستگاه‌ها می‌توانیم در زمینه ارتقای کشور فعالیت کنیم. صمیمانه از همه قوا، دستگاه‌ها و نیروهای مسلح، برادران سپاه، بسیج و ارتش و همه کسانی که به نحوی در جهت ارتقای کشور تلاش می‌کنند، تقدیر می‌کنم.

کارهای انجام شده باید پیوست فرهنگی و رسانه‌ای داشته باشد

آیت الله رییسی ادامه داد: توصیه می کنم کارهایی که انجام می شود باید پیوست فرهنگی و رسانه ای داشته باشد. بعضی اقدامات را دولت انجام می دهد، کار خوبی است ولی برای مردم درست تبیین نمی شود. در همه تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها پیوست فرهنگی و تبیینی و رسانه ای باید انجام گیرد.

وی گفت: دولت باید در جلوگیری از اسراف، توجه به قانون و قانون مداری و جلوگیری از بی انضباطی اجتماعی پیش قدم باشد. نمی شود دولت به مردم بگوید اسراف نکنید ولی خود اسراف کند، نمی توان به مردم گفت قانون را رعایت کنید ولی خود بی قانونی کند.

رییس جمهور افزود: هرچه برای همه مردم خوب است برای ما احسن و هرچه برای همه مردم بد است برای ما اقدح تلقی می شود این نگاه درستی است‌.اصلاح امور اینگونه صورت می‌گیرد.

همه بخش‌ها در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی زیبنده نظام اسلامی و کشور ما نیست، گفت: رهبر انقلاب برای مساله آسیب‌های اجتماعی چندین جلسه گذاشتند. در میدان باید تلاش کرد که آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد. فقر، اعتیاد و طلاق، آسیب‌هایی است که امروز مردم ما را رنج می‌دهد و نباید شاهد آن باشیم.

رییس جمهور تصریح کرد: از همین سخنگاه تقدیر می‌کنم از استان‌هایی که در این زمینه تلاش کردند، این حرکت جمعی شایسته تقدیر است. همه بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی موظف هستند در رفع آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.

ابر پروژه دولت ارتقای امید مردم است

آیت الله رییسی یادآورشد: ابر پروژه و طرح دولت ایجاد و ارتقای اعتماد و امید در مردم است، و مردم متشکل از تمام آحاد جامعه است. وظیفه داریم اعتماد و امید مردم را روز به روز ارتقا دهیم از این رو همه دستگاه ها و بخش ها در این زمینه باید نقش آفرینی کنند.

دولت از وعده ایجاد اشتغال در کشور عقب نمانده است

رییس جمهور گفت: تلاش های زیادی برای اصلاح ساختار بودجه و رفع ناترازی بانک ها در دولت انجام شده است و برخی موسسات متخلف منحل شده و برخی تحت نظارت جدی قرار دارند، حتما باید در ادامه راه وضعیت اینها مشخص شود، اضافه برداشت از بانک مرکزی حتما باید اصلاح شود زیرا موجب مشکلات پولی و بانکی برای کشور خواهد شد، نظارت بانک مرکزی با قانون جدیدی که ابلاغ شده باید جدی تر شود.

وی افزود: رشد کمی وکیفی شرکت های دانش بنیان در این دولت صورت گرفته است ولی باید شرکت های دانش بنیان بیشتر به دستگاه های اجرایی نزدیک شوند و کار به آنها واگذار شود و کار آنها استاندارد سازی و تجاری سازی شود تا به کار خود دلگرم شوند این مسئولیت همه بخش ها است.

آیت الله رییسی تاکید کرد: دولت از وعده ایجاد اشتغال در کشور عقب نمانده است. تلاش های خوبی انجام شده ولی باید بیشتر شود.

ماموریت خدمتگزاری به مردم، خطیر است

رییس جمهور ادامه داد: کارنامه ما نزد پروردگار متعال و کارنامه عملکرد ما نزد ملت ایران و رهبر انقلاب، اینکه در کدام نقطه بودیم و در این سال "حول حالنا الا احسن الحال" کجا خواهیم بود، بسیار مهم است.

وی گفت: آنچه که باید اتفاق می‌افتاد آیا اتفاق افتاده است؟ امروز مسئولیت ماست که تلاش کنیم کشور بزرگ ما، با وجود منابع و ذخایر غنی، مردم بسیار خوب، جوانان برومند و آماده به کار و رهبری حکیم انقلاب که رهنمودهایشان چراغ راه ماست، در جایگاه برتر و بهتری قرار گیرد.

آیت الله رییسی با بیان اینکه شکر نعمت آن است که تلاش کنیم در جایگاه برتری قرار بگیریم، افزود: امروز باید زمینه کار و تلاش جوانان برومند ایران را فراهم کنیم که آنها با عشق و صفا و صمیمیت خود، تحصیلات را تمام کنند و مشغول به کار شوند چراکه ایجاد زمینه فعالیت جوانان بسیار مهم است.

به برکت خون شهدای غزه و مقاومت نظم ناعادلانه امروز جهان متحول خواهد شد

وی با تاکید بر این که مهمترین سخن امروز ایران و جهان اسلام، مساله فلسطین و غزه است، گفت: مصیبت و دردی که بر دل همه مردم جهان نشسته است، درد بی عدالتی، درد بی عملی و درد بی اقدامی، درد بی توجهی به ناله‌های مردان، زنان و کودکان و مظلومان مقتدر است.

رییس جمهور با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت امروز شهدای غزه موجب تغییر وضعیت و شرایط جهان خواهد شد، افزود: امید است به برکت خون مطهر شهدا و مقاومت نیروهای مقاوم و به برکت دعای خوبان، نظم‌ ناعادلانه امروز حاکم بر جهان متحول و نظم عادلانه حاکم شود. ممکن است دیگران این امر را دیر و دور بپندارند اما ما آن را بسیار نزدیک و شدنی می‌دانیم.

دیگر خبرها

  • آیا Starship به انتقال انسان به مریخ موفق خواهد شد؟
  • روزه باعث به وجود آمدن تقوا و پرورش روح می‌شود
  • رییسی: رژیم صهیونیستی یک موجودیت ضد صلح است/به حمایت از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • رییسی وزارت نفت را مکلف به ارائه برنامه خود جهت تحقق شعار کرد
  • رییسی: خیرین شریک راهبردی دولت هستند
  • حضور تام کروز در صحنه‌های اکشن «ماموریت غیرممکن ۸»
  • رییسی: خیرین شریکی راهبردی برای دولت هستند
  • باند قاچاق انسان در شهرستان مرزی تایباد منهدم شد
  • رییسی: تسهیل، تسریع و تکریم مردم، وظیفه همه مدیران کشور است
  • کاظم صدیقی در همایش نوروزی مدیران دولت رییسی نبود؟/ به نماز جمعه هم نخواهد رفت؟