Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:02:56 GMT

کسری بودجه ۶۲ میلیارد دلاری دولت آمریکا

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۵۶۵۴

کسری بودجه ۶۲ میلیارد دلاری دولت آمریکا

دولت آمریکا مجبور شده است حدود ۳۰۰ میلیارد دلار مزایای بیکاری پرداخت کند.

به گزارش ایسنا، وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد کسری بودجه این کشور در ماه سپتامبر به ۶۲ میلیارد دلار رسیده که این رقم، ۶۲ میلیارد دلار کمتر از رقم ثبت شده در مدت مشابه سال قبل بوده است.

با توجه به بهبود شرایط کسب و کارها، مخارج دولت رو به کاهش است اما از سوی دیگر سررسید دریافت مالیات ها برای بسیاری از مالیات دهندگان فرا رسیده که این مساله به نوبه خود موجب افزایش محسوس درآمد دولت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، درآمدهای دولت در ماه فوق با افزایش قابل توجه ۲۳.۱ درصدی نسبت به ماه قبل به ۴۶۰ میلیارد دلار رسیده در حالی که میزان مخارج به ۵۲۱ میلیارد دلار رسیده است.

با در نظر گرفتن ۱۰ ماهه نخست سال مالی جاری، کسری بودجه به دو تریلیون و ۷۷۰ میلیارد دلار رسیده که اگرچه نسبت به کسری دو تریلیون و ۸۰۷ میلیارد دلاری سال مالی قبلی کمتر شده اما کماکان در سطح بسیار بالایی باقی مانده است.  

به گفته یک مقام وزارت خزانه داری، اصلی ترین دلیل کسری بودجه ماهانه مربوط به مخارج کرونایی دولت بوده به ویژه آن که وزارت کار مجبور شده است تا حدود ۳۱۰ میلیارد دلار مزایای بیکاری پرداخت کند.  

خبر خوب در این بین آنکه کسب و کارهای آمریکایی به تدریج در حال احیا هستند و ۳۲۴ میلیارد دلار مالیات به دولت در این زمان پرداخت کرده اند.  

تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای رساندن نرخ بهره به محدوده صفر درصدی انگیزه مهمی در افزایش تقاضا برای استقراض دولت بوده است.  

با موافقت کنگره و دولت، تاکنون حدود هفت تریلیون دلار به شکل بسته های مختلف حمایتی از بخش های مختلف اقتصادی آمریکا توسط دولت هزینه شده است.

این در حالی است که برخی از قانونگذاران کنگره به دنبال اقدامات حمایتی بیشتری نظیر کاهش مجدد مالیات ها، تزریق نقدینگی و بسته های حمایتی از اقشار اسیب پذیر هستند که تصویب آن ها می تواند کسری بودجه دولت را بیش از پیش تشدید کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کسری بودجه اقتصاد آمریکا میلیارد دلار رسیده کسری بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۵۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۲ میلیارد دلاری برای کمک‌های غذایی به افغانستان

برنامه جهانی غذا اعلام کرد برای تامین کمک‌های غذایی افغانستان در سال میلادی آینده به ۱.۹۸ میلیارد دلار نیاز دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «برنامه جهانی غذا» در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد برای تامین کمک‌های غذایی افغانستان در سال میلادی آینده به 1.98 میلیارد دلار نیاز دارد و افزود در سه ماه میلادی نخست سال جاری از هر سه نفر یک نفر با «ناامنی حاد غذایی» مواجه بوده است.

این گزارش در ماه مارس سال جاری وضعیت اقتصادی افغانستان را «شکننده» توصیف کرد و تصریح کرد به دلیل اقتصاد شکننده و سطح بالای ناامنی غذایی در افغانستان، برنامه‌های کمک رسانی این سازمان با کمبود بودجه 590 میلیون دلاری مواجه است.

این بودجه شامل 111 میلیون دلار هزینه‌های مورد نیاز امدادرسانی در زمستان سال جاری و سال آینده است.

براساس این گزارش با احتساب همه نیازمندان حدود هفت میلیون نفر از جمله آسیب پذیرترین افراد در افغانستان هستند.

گفتنی است که برنامه جهانی غذا به 1.98 میلیارد دلار در سال 2024 نیاز دارد تا غذای اضطراری، تغذیه و حمایت معیشتی را به نیازمندان در افغانستان برساند.

برنامه جهانی غذا پیش از این اعلام کرده بود: «ما باید بر راه‌‌حل‌های پایدار و بلندمدت سرمایه‌گذاری کنیم تا گرسنگی در افغانستان به صفر برسد».

افزایش سوءتغذیه و کاهش کمک‌های برنامه جهانی غذا در افغانستاناعلام نیاز 760 میلیون دلاری برنامه جهانی غذا برای کمک فوری به افغانستانبرنامه جهانی غذا: نیمی از پناهجویان اخراج شده از پاکستان به کمک فوری نیاز دارند

«مونا شیخ» مسئول بخش تغذیه برنامه جهانی غذا در افغانستان اظهار داشت این سازمان توزیع کمک‌ها به خانواده‌ها را کاهش داده است که سبب افزایش شمار مبتلایان به سوءتغذیه در افغانستان می‌شود.

برخی کارشناسان تحریم‌ و مسدود شدن دارایی‌های افغانستان را از عوامل مهم فقر و بیکاری در این کشور می‌دانند.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • آخرین قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • نیاز ۲ میلیارد دلاری برای کمک‌های غذایی به افغانستان
  • سه‌شنبه ۴ اردیبهشت؛ قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • پاکستان، شریک استراتژیک/ فرصت ۱۰ میلیارد دلاری برای ایران
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق‌های بورسی می‌شود؟