Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن جلیلوند کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص اعترافات اخیر وزیر سابق امور خارجه درباره عدم مطالعه دقیق متن برجام اظهار کرد: در اینجا دو مسئله مطرح است یکی اینکه ظریف متن برجام را بدون اینکه به تهران اطلاع دهد امضا کرده و دوم اینکه از قبل متن را به تهران فرستاده و پس از تائید آن را امضا کرده است که در هر دو صورت اظهارات وی باید بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

متن برجام یک‌طرفه بود / روحانی درباره اعتراف ظریف پاسخگو باشد

وی با بیان مطب فوق ادامه داد: ما بعضا شاهد این‌گونه مسائل هستیم و بسیاری از دیپلمات‌ها در سراسر دنیا هنگام خواندن متون توجه کافی نداشته و به هر دلیلی متوجه منظور اصلی کلمات موجود در متن نمی‌شوند چنانکه در قطع‌نامه‌های سازمان ملل که به دو زبان نوشته می‌شوند نیز شاهد چنین مسائلی هستیم.

جلیلوند افزود: به عنوان نمونه، در قطعنامه ۲۴۲ سازمان ملل که به دو زبان انگلیسی و فرانسه نوشته شده، بر تخلیه سرزمین‌های اعراب توسط اسرائیل تاکید شده است به طوری که در متن انگلیسی چنین عنوان شده که اسرائیل باید تمام سرزمین‌های اعراب را تخلیه کند اما در متن فرانسه آمده است که اسرائیل سرزمین‌های اعراب را تخلیه کند.

وی ادامه داد: در اینجا اسرائیل به متن فرانسه استناد کرده و می‌گوید اگر ما حتی یک متر هم عقب‌نشینی کنیم سرزمین‌های اعراب را تخلیه کرده‌ایم در صورتی که اعراب به متن انگلیسی استناد کرده و می‌گویند که اسرائیل باید کل سرزمین‌های ما را تخلیه کند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه اظهار کرد: در ماجرای برجام اگر ظریف متن را به تهران ارسال نکرده باید پاسخگو باشد که چرا متنی را که به تائید مقامات بالاتر نرسیده امضا کرده است.

وی همچنین در پایان گفت: یک دیپلمات حرفه‌ای باید دقت زیادی در کارش داشته باشد اما متاسفانه ما در برجام دیپلمات حرفه‌ای نداشتیم.

انتهای پیام/

صفیه رجایی هرندی کد خبر: 1115709 برچسب‌ها برجام

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: برجام سرزمین های اعراب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۶۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش یک حقوقدان به اظهارات جنجالی کریمی قدوسی: بنزین به آتش ایران‌هراسی نریزید

به گزارش خبرآنلاین رضا نصری حقوقدان بین‌الملل با انتشار پیامی نوشت:

خدا می‌داند شبهه‌افکنی‌های بی اساس در مورد «ساخت قریب‌الوقوع بمب اتم» در فضای رسانه‌ای چه باری بر دوش وزارت امور خارجه، سازمان انرژی اتمی و دیپلمات‌های کشور می‌گذارد تا بلکه بتوانند اثرات سوء آن را خنثی کنند!

تازه وقتی تکذیب کردند، این بار نوبت رسانه‌های مغرض آن‌طرفی می‌شود که ادعای اولیه را حقیقت جلوه دهند و دستگاه دیپلماسی را به «ماله‌کشی» متهم کنند!

طرح این قبیل ادعاهای بی اساس، بنزین ریختن بر آتش ایران‌هراسی و جلب توجه افکار عمومی جهان به سمت ایران - در حالی که می‌بایست تیتر اول رسانه‌ها «حمله اسرائیل به رفح باشد» - با کدام منطق به سود کشور تمام می‌شود؟

در روزهایی که وزارت امور خارجه رژیم اسرائیل در حال نامه‌نگاری به دولت‌های عضو سازمان ملل متحد و بر پا کردن کمپین‌های وسیع تبلیغاتی است تا برنامه موشکی ایران را تهدیدی برای اروپا و سایر کشورهای جهان جلوه دهد، اینکه بگویید «تازه در ظرف یک هفته کلاهک هسته‌ای‌اش را هم سوار می‌کنیم» چطور قرار است به منافع ملی و امنیتی کشور کمک کند؟

پیش از این کریمی قدوسی نمایندهخ مجلس دوازدهم و عضو کمیسیون امنیت ملی در پستی شبهه‌دار با هشتگ اقتدار ایران نوشت: در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله است.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898620

دیگر خبرها

  • سازمان ملل هماهنگی با اسرائیل برای تخلیه رفح را رد کرد
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • عکسی از پوشش یک زن دیپلمات در دیدار با ابراهیم رئیسی
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • واکنش یک حقوقدان به اظهارات جنجالی کریمی قدوسی: بنزین به آتش ایران‌هراسی نریزید
  • اظهارات جنجالی کسری ناجی درباره ارتش اسرائیل
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان
  • حماس پاسخ آمریکا را داد + جزئیات
  • نخست وزیر پیشین قطر خطاب به اعراب: به زانو درآوردن ایران را فقط در خواب خواهید دید!
  • اظهارات تهدیدآمیز رئیس اسرائیل علیه ایران