Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: ۱۳ کوهنورد گمشده در ارتفاعات رودسر گیلان توسط تیم امدادی نجات یافتند، این حادثه ۳ مصدوم برجای گذاشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سیاوش غلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران از گم شدن یک گروه  کوهنوردی 13 نفره از سنندج در ارتفاعات رحیم‌آباد رودسر خبر داد و اظهار داشت: این اتفاق در منطقه سوماموس و محور رحیم آباد به جواهردشت رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان خاطرنشان کرد: این اتفاق ساعت 20 شامگاه جمعه به مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر استان گیلان اطلاع‌رسانی شد و عوامل امدادی جمعیت هلال احمر استان ساعت 22:30 در صحنه حضور یافتند.

غلامی با اشاره به پیدا شدن این گمشدگان و بازگرداندن آن‌ها توسط تیم امدادی افزود: این اتفاق 3 مصدوم داشت که 2 نفر از آنان سرپایی درمان شدند و یکی از مصدومین توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر به مرکز درمانی منتقل شد.

21 کوهنورد گم شده در ارتفاعات دیلمان گیلان پیدا شدند3 کوهنورد گمشده در ارتفاعات سبلان نجات پیدا کردندسقوط مینی‌بوس کوهنوردان به دره در پاوه، 10 مصدوم به جای گذاشت
وی لزوم استفاده از تجهیزات ضروری در سفر و کوهنوردی را مورد تأکید قرار داد و گفت: هموطنان پیش از سفر حتماً اخبار هواشناسی را دنبال کنند و همچنین مسیرهایی را برای کوهپیمایی انتخاب کنند که با آن مسیر آشنایی کامل دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان ابراز داشت: گروه‌های کوهنوردی به دلیل ناآشنا بودن با شرایط آب و هوایی مناطق صعب‌العبور کوهستانی و عدم آشنایی با منطقه باید از سفر به ارتفاعات و مناطق کوهستانی اجتناب کنند.

غلامی خاطرنشان کرد: همچنین گروه‌های کوهنوردی پیش از حرکت به سمت ارتفاعات ضمن به همراه داشتن تجهیزات ضروری کوهنوردی، زمان و منطقه صعود خود را به هیئت کوهنوردی و مراکز امدادی منطقه اطلاع‌رسانی کنند.

وی با ارائه هشدارهای لازم به گروه‌های کوهنوردی و مسافران مبنی بر لزوم آشنایی کامل با مقصد سفر عنوان داشت: سامانه تلفنی 112 ندای امداد هلال احمر به شکل شبانه روزی آماده دریافت گزارشات حوادث و کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان است‌.  

انتهای پیام/614/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۸۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین شهابی عصر سه شنبه چهارم ماه در آئین اختتامیه دوره‌های امداد و نجات پسران در بندرعباس، اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر و داوطلبان این جمعیت در تمام لحظات آمادگی خود را حفظ می‌کنند تا اگر نیاز بود اقدام عملی داشته باشند.

وی افزود: انسان باید در تمام لحظات آمادگی خود را حفظ کند چرا که به طور کلی انسان در این دنیا مسافر است و همیشه باید برای سفر کردن به سرای آخرت آمادگی داشته باشد.

حجت‌الاسلام شهابی عنوان‌کرد: نوجوانان و جوانانی که این احساس نیاز را کرده‌اند که در دوره‌های امداد و نجات شرکت کنند به اهداف بزرگ‌تری می‌اندیشند چرا که آن‌ها می‌خواهند راه نجات‌گری را پیشه کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر هرمزگان با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری دوره‌های امداد و نجات، گفت: شرکت در دوره‌های هلال‌احمر بر هر کسی ضروری است چرا که این دوره‌ها تمرین مسئولیت پذیری و علاوه بر اینکه در شرایط بحران کم حال دیگران است در زندگی نیز به کمک می‌آید.

وی خاطرنشان‌کرد: لازم است مسئولان از طریق فرهنگ سازی جوانان و نوجوانان را نسبت به شرکت در دوره‌های امداد و نجات ترغیب کنند و بسترهای حضور حداکثری جوانان در این دوره‌ها فراهم شود.

کد خبر 6087001

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود
  • نجات کوهنورد خرم آبادی گرفتار در ارتفاعات مخملکوه
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • نجات جان دو مفقودی ارتفاعات روستای نوروزلو شاهین دژ
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • ارسال بیش از ۲ هزار موکت و پتو به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان