Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناهید جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک میلیون و ۴۵۵ هزار نفر از افراد بالای ۱۲ سال استان واجد شرایط تزریق واکسن کرونا هستند که ۵۶۸ هزار و ۷۴۳ نفر آنان تا پایان روز پنجشنبه ۲۹ مهر ماه با مراجعه به ۱۳۴ مرکز تجمیعی و غیرتجمیعی ۲ نوبت تزریق را انجام دادند.

وی افزود: همچنین تا روز پنجشنبه یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۲۶۸ گلستانی یک نوبت واکسن کرونا را تزریق کردند و در مجموع هم یک میلیون و ۶۸۵ هزار و ۱۱ دُز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: از هفته گذشته تزریق دُز سوم یا یادآوری واکسن کرونا با اولویت کادر درمان در استان آغاز شده و در یک هفته گذشته ۶۰۰ دُز تزریق گردید.

به گفته جعفری از امروز شنبه واکسن ایرانی "پاستوکوک" هم به سبد تزریق واکسیناسیون گلستان اضافه شد.

وی ادامه داد: تا روز گذشته تعداد افراد کرونایی بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گلستان ۱۸۱ نفر بود که نسبت به آمار روز ماقبل ۹ نفر کاهش داشت.

جعفری در خصوص آخرین رنگ‌بندی وضعیت کرونای گلستان گفت: تعداد شهرهای با وضعیت آبی استان نسبت به هفته گذشته کاهش داشته و از ۹ شهرستان به ۶ شهرستان رسید.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته گنبدکاووس، کلاله، مراوه‌تپه و گالیکش در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار داشتند اما از امروز این شهرستان‌ها در وضعیت زرد رنگ قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر گالیکش، کلاله، گنبدکاووس، مراوه‌تپه، گرگان، علی‌آبادکتول، مینودشت و بندرگز در وضعیت زرد و آق‌قلا، کردکوی، بندرترکمن، گمیشان، آزادشهر و رامیان در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی گرگان واکسن کووید 19 گلستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی گرگان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی گرگان واکسن کووید 19 گلستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا هفته گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۸۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس

حیدر محمدی، درباره وضعیت ذخایر سرم در کشور گفت: میزان ذخایر سرم در کشور بسیار خوب است به نحوی که حداقل ۳ ماه موجودی پایدار داریم. امیدواریم که بتوانیم میزان ذخایر سرم را افزایش دهیم؛ اگر میزان ذخایر سرم به میزان ۴ تا ۶ ماه برسد، واردات سرم متوقف می‌شود.

وی گفت: سیاست سازمان غذا و دارو در حوزه سرم، سیاست ذخیره استراتژیک است.

وی درباره تولید واکسن روتاویروس در کشور نیز اظهار کرد: یکی از تولیدکننده‌های واکسن توانسته است مراحل تولید اولیه واکسن روتاویروس را سپری کند و در حال انجام مطالعات بالینی است. اگر این شرکت بتواند مطالعات بالینی را با موفقیت سپری کند به عنوان نخستین تولیدکننده واکسن روتاویروس معرفی می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه یک شرکت دیگر نیز در زمینه تولید واکسن روتاویروس فعالیت می‌کند، افزود: یک شرکت دیگر نیز در حوزه تولید واکسن روتاویروس وارد شده و در حال تولید این واکسن است. اگر تولید واکسن روتاویروس با موفقیت انجام شود، واکسیناسیون را به تولید داخلی معطوف می‌کنیم.

محمدی درباره وضعیت تولید فاکتور ۸ در کشور نیز گفت: وضعیت تولید فاکتور ۸ در کشور خوب است. میزان ذخایر فاکتور در کشور به نحوی است که تا پایان سال پاسخگوی نیاز بیماران است. قسمت نوترکیب داروی فاکتور ۸ داخلی و بخش پلاسمایی این دارو از طریق واردات تامین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تلاش قایقرانان گلستانی برای حضور در تیم ملی
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • تزریق ۲ همت اعتبار برای اجرای طرح‌های کلیدی استان گلستان
  • توجه ویژه به قیمت گندم از انتظارات کشاورزان گلستانی است
  • راهپیمایی گلستانی‌ها در حمایت از مردم غزه و فلسطین
  • حمایت گلستانی ها از مردم غزه و فلسطین ؛ فردا با راهپیمایی پس از اقامه نماز جمعه
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • وضعیت کورس قهرمانی لیگ برتر انگلیس در هفته گذشته به روایت هوش مصنوعی / فیلم
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است