Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی از احتمال وقوع اولین بحران یا رویارویی مستقیم میان رژیم صهیونیستی "اسرائیل" و آمریکا خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل ازخبرگزاری اسپوتنیک، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته است در خصوص اینکه شش نهاد فلسطینی را "سازمان‌های تروریستی" خوانده است، توضیحاتی ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درخواست آمریکا پس از آن مطرح شد که بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، شش نهاد فلسطینی در کرانه باختری وابسته به جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین "سازمان‌های تروریستی" هستند.

این شبکه عبری‌زبان به نقل از وزارت خارجه آمریکا گزارش داد، "اسرائیل" به آمریکا هیچ اطلاع و یا هشدار زودهنگامی در خصوص تصمیم بنی گانتس نداده است؛ تصمیمی که انتقادهای مختلف و متعددی را از سوی سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشر به همراه داشته است.

در همین رابطه، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، اظهارات ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به این معنی است که این دولت در مسیر اولین رویارویی علنی با دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا قدم بر می‌دارد.

پرایس افزود: احترام به حقوق بشر یک اصل مهم است.

پیشتر محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت خود را با "تروریستی" خواندن شش سازمان مدنی فلسطینی اعلام کرد و از جامعه جهانی و تمامی سازمان‌های حقوق بشری در جهان خواست این تصمیم رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، این تصمیم رژیم صهیونیستی به مثابه نقض جدی قوانین بین‌المللی است و با توجه به اینکه این موسسات هدف گرفته شده مطابق با قوانین فلسطینی عمل می‌کنند و با موسسات بین‌المللی همکاری دارند، لذا باید این موسسات اقدام اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کنند و مانع اجرایی کردن آن شوند.

در همین راستا، بنی گانتس با صدور بیانیه‌ای در واکنش به این تصمیم  مدعی شد: "اسرائیل" به تلاش خود برای حمله علیه تروریست‌ها و زیرساخت‌ها در هر مکانی ادامه خواهد داد.

وی در ادامه در اظهاراتی ضد فلسطینی، از جهانیان و سازمان‌های بین‌المللی خواست در این تلاش‌ها مشارکت داشته و از هرگونه ارتباط با این شرکت‌ها و نهادها ممانعت کند.

در این بیانیه همچنین آمده است، این موسسات؛ موسسه الحق، موسسه الضمیر، انجمن زنان، جنبش جهانی دفاع از کودکان، مرکز تحقیقات بیسان و اتحادیه کمیته‌های فعالیت کشاورزی است.

در بیانیه مذکور همچنین ادعا شده است، این تصمیم بر اساس داده‌های اطلاعاتی سرویس اطلاعات داخلی (شاباک) و سازمان ملی مبارزه با تروریسم اتخاذ شده و توسط طرف‌های قضایی اسرائیلی تصویب شده است.

وزارت جنگ این رژیم شش گروه فلسطینی را متهم کرده است که مخفیانه «شبکه‌ای از سازمان‌های فعال زیرزمینی» به وجود آورده‌اند که به اعتقاد آنها، به جبهه مردمی پول می‌رساند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای‌ ادعا کرد: «این سازمان‌ها با استفاده از انواع روش‌های جعل و نیرنگ مبالغ هنگفتی پول از کشورهای اروپایی و سازمان‌های بین‌المللی می‌گرفتند.»

در این بیانیه همچنین ادعا شده است که آن سازمان‌ها زیر سلطه سران ارشد جبهه مردمی، از جمله کسانی که در فعالیت‌های "تروریستی" دست داشته‌اند، هستند.

شش گروه فلسطینی که در لیست سیاه قرار گرفته‌اند این اتهام را رد می‌کنند و آن را تلاش برای «نابودی جامعه مدنی فلسطین» خوانده‌اند.

سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری هم با رد این اتهامات آن را بخشی از «تلاش سامان‌مند» اسرائیل برای کیفر دادن کسانی خوانده است که «منتقد حاکمیت سرکوبگرانه اسرائیل بر فلسطینیان هستند.»

سازمان حقوق بشری اسرائیلی «بتسلم» گفت این اقدام وزارت جنگ مشابه «اعمال حکومت‌های تمامیت‌خواه» است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل در واکنش، با انتشار بیانیه مشترکی گفتند که این اقدام ناشی از قصور جامعه بین‌المللی «در به چالش کشیدن نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل» است.

به گزارش رویترز، این تصمیم وزارت جنگ اسرائیل که با واکنش سازمان‌های عمده حقوق بشری جهان روبه‌رو شد، ممکن است به تعطیل دفترهای این گروه‌ها، ضبط دارایی‌ها و بازداشت کارکنانشان منجر شود. ابراز حمایت علنی از این گروه‌ها نیز ممکن است جرم شمرده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی آمريكا رژیم صهیونیستی بین المللی حقوق بشری وزارت جنگ سازمان ها حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدعیان حقوق بشر به برقراری آتش‌بس در غزه کمک کنند

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ویراستی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه نوشت:جنایات سران رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا و تعدادی از کشور‌های اروپایی از نسل‌کشی در غزه و استمرار ۶ ماهه جنایات بی‌سابقه، همه این مدعیان دروغین حقوق بشر را بی‌آبرو کرد.

بدون شک صدور محتاطانه قطعنامه آتش‌بس لکه ننگ جنایت آنها را پاک نخواهد کرد. اگر غرب هنوز به فکر آبروی از دست رفته خویش است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقرای آتش بس با استناد به فصل هفتم منشور ملل متحد از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری و زمینه مجازات سران آن را فراهم کند.

عدم اجرای صحیح این قطعنامه، مسئولیت حقوقی بین‌المللی رژیم صهیونیستی و دولت‌های حامی این رژیم در پیشگیری و مجازات نسل‌زدایی را در پی خواهد داشت.

در آینده نزدیک سران رژیم صهیونسیتی و آمریکا باید در دادگاه‌های صالحه در قبال جنایات جنگی و نسل‌کشی در غزه پاسخگو باشند.»

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • ازسرگیری کمک مالی فرانسه به نهاد امدادی سازمان ملل برای فلسطین
  • اعدام هولناک 200 فلسطینی در بیمارستان شفا غزه/شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید
  • اعدام هولناک 200 فلسطینی در بیمارستان شفا غزه
  • مدعیان حقوق بشر به برقراری آتش‌بس در غزه کمک کنند
  •  افزایش شمار شهدای غزه به ۳۲هزار و ۴۹۰ نفر/پاسخ سنگین موشکی حزب الله به جنایات اسرائیل
  • آمریکا: به اسرائیل فقط مشاوره نظامی می‌دهیم
  • نماینده ایران: اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه نمونه بارز نسل‌کشی است
  • گزارش گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل درباره نسل‌کشی در غزه
  • اذعان مقام آمریکایی به سوء استفاده جنسی سیستماتیک از زنان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی
  • متهم شدن رژیم صهیونیستی به نسل‌ کشی در غزه در گزارش سازمان ملل