Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-18@12:27:08 GMT

رشد ۴۴ درصدی پروازهای امسال

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۸۸۶۹

رشد ۴۴ درصدی پروازهای امسال

اطلاعات منتشر از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد پرواز‌های فرودگاه‌های ملکی این شرکت در ۵ ماهه امسال نسبت به سال ۹۹، رشدی ۴۴ درصدی داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت راه و شهرسازی، آمار منتشر شده توسط گروه اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد در پنج ماهه نخست سال جاری، ۱۳۳ هزار و ۳۲۹ نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام شده که ۱۰ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۹۰ مسافر و ۹۰ میلیون ۸۳۷ هزار و ۷۴۷ کیلوگرم بار توسط این پرواز‌ها جابه‌جا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ارقام نسبت به پنج ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۴۴، ۲۲ و ۴۳ درصد رشد داشته‌اند.

در این بازه در چهار فرودگاه اختصاصی کشور یعنی کیش، قشم، چابهار و ماکو نیز ۱۲ هزار و ۴۱۳ نشست و برخاست انجام شده و یک میلیون و ۸۵۰ هزار و ۸۸ مسافر و ۱۲ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۱۸۶ کیلوگرم بار با این پرواز‌ها جابه‌جا شده‌اند. این ارقام نسبت به پنج ماهه نخست سال ۹۹ به ترتیب ۸۹، ۵۰ و ۵۸ درصد رشد داشته است.

در مدت زمانی مذکور (۵ ماهه نخست ۱۴۰۰) فرودگاه مهرآباد تهران با ۴۸ هزار و ۴۷۵ نشست و برخاست و جابجایی ۳ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۴۶۲ مسافر صدرنشین فهرست فرودگاه‌های پرتردد در کشور است و از آنجا که تمام پرواز‌های این فرودگاه داخلی است، مهرآباد در صدر فهرست بیشترین پرواز‌های داخلی نیز قرار دارد. پس از مهرآباد دو فرودگاه مشهد و شیراز بیشترین پرواز‌های کشور را انجام داده‌اند و این دو فرودگاه در فهرست پرواز‌های داخلی نیز پس از مهرآباد قرار می‌گیرند. کمترین تعداد پرواز در پنج‌ماهه نخست ۱۴۰۰ متعلق به فرودگاه اراک با ۴۶ پرواز و جابجایی ۳ هزار و ۸۰۳ مسافر بوده است.

در پنج‌ماهه نخست ۱۴۰۰، در مجموع سه هزار و ۸۶۵ پرواز خارجی از ۱۵ فرودگاه مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان، لارستان، اهواز، بندرعباس، ارومیه، گرگان، زابل، بیرجند، کرمانشاه، رشت، زاهدان و کرمان انجام شده است که ۳۶۰ هزار و ۴۵۲ مسافر توسط این پرواز‌ها جابجا شده‌اند. همچنین در این مدت ۹۲ پرواز خارجی از دو فرودگاه اختصاصی قشم و کیش انجام شده و ۷ هزار و ۷۴۱ مسافر و ۱۸۶ هزار و ۹۵۶ کیلوگرم بار با این پرواز‌ها جابه‌جا شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رشد پروازها پرواز های داخلی پنج ماهه نخست پرواز ها فرودگاه ها انجام شده شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۸۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، آمارهای مؤسسه دیتا کورپوریشن حاکی از آن است که شرکت سامسونگ کره‌جنوبی توانسته با پشت سر گذاشتن رقیب آمریکایی خود، اپل، به بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند تلفن همراه در جهان تبدیل شود.

سامسونگ سال گذشته رقابت را به اپل واگذار کرده بود.

آمارهای موجود نشان می‌دهد به خاطر افزایش رقابت به خصوص از سوی شرکت‌های آسیایی، اپل در سه ماهه نخست امسال کاهش ۱۰ درصدی فروش را تجربه کرده است.

اپل در همین بازه زمانی حدود ۵۰ میلیون دستگاه گوشی در بازار جهانی فروخته که نسبت به ۵۵.۴ میلیون مدتش مشابه سال گذشته بیش از ۵ میلیون دستگاه کمتر بوده است.

در همین بازه زمانی البته سامسونگ هم کاهش ۰.۷ درصدی فروش را تجربه کرده، با این حال اما به نظر می‌رسد گوشی ساز کره‌ای شرایط به مراتب بهتری را نسبت رقیب آمریکایی خود به ثبت رسانده است.

از سوی دیگر بیش از ۲۰ درصد سهم بازار گوشی در سه ماهه نخست امسال دست سامسونگ و ۱۷ درصد آن هم در اختیار اپل بوده است.

شرکت تولید گوشی شیائومی چین نیز پس از سامسونگ و اپل، سومین تولید کننده بزرگ گوشی در جهان بوده است.

به طور کلی فروش گوشی تلفن همراه در جهان در سه ماهه نخست امسال ۷.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بوده است.

کد خبر 6081675 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • پروازهای شارجه و دبی از سر گرفته شد
  • پروازهای دبی از سرگرفته شد
  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • همه چیز درباره استرداد و کنسلی بلیط هواپیما
  • هواپیمایی قطر پرواز هایش را به ایران از سر گرفت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • لغو پرواز های شرکت انگلیسی به مقصد تل آویو