Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سی و پنج جلد کتاب در قالب مجموعه‌ «خانم کوچول‌ها» و چهل و هفت جلد دیگر با عنوان «آقا کوچول‌ها» به نویسندگی و تصویرگری راجر هارگریوز و ترجمه‌ مهدی حجوانی برای کودکان دبستانی و پیش‌دبستانی منتشر شد.

مهدی حجوانی با اعلام این خبر گفت: در این مجموعه هر کتاب اسم خاص خودش را دارد و محورش شخصیتی است با خصلت و عادت و موقعیتی خاص‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خصلتی که گاه ناپسند و گاه خوب اما افراطی‌ است. گاهی هم شخص با دیگران تفاوت فیزیکی بامزه‌ای دارد که برای خودش و بقیه دردسرساز شده است.

وی افزود: در میان شخصیت‌ها یکی افاده‌ای است، یکی مغرور، یکی شیطان و شرور، یکی بیش از حد مرتب، یکی خیلی سرحال، یکی بیش از حد فسقلی، یکی خندان، یکی دردسرساز، یکی پرکار، یکی پرحرف، یکی بی‌حواس، یکی دائم در حال سوتی‌دادن و به همین ترتیب تا آخر.

این عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان تصریح کرد: نکته‌ مهم این است که شخصیت‌ها چون اغلب، صفات و عاداتی نامطلوب و منفی دارند، به شکل شخصیت‌هایی فانتزی و نه آدم‌هایی واقعی به تصویر کشیده شده‌اند. احتمالاً قصد نویسنده و تصویرگر این بوده که انسانی رئال و واقعی را مثلاً شرورآقا نام‌گذاری نکند تا بچه‌ها هم عادت نکنند آدمی را در عالم واقعیت، شرورآقا یا افاده‌خانم لقب بدهند و او را با این نام صدا کنند. طنز موقعیت و طنز کلامی هم باعث شده که ضرب و شدت خصلت‌های منفی گرفته شود.

این فعال حوزه ادبیات کودک و نوجوان اضافه کرد: روی کودکانه و ساده و طنزآمیز درآوردن نثر کتاب‌ها خیلی کار کردم. می‌خواستم از یک طرف نثر کتاب‌ها بوی ترجمه ندهد و با کودک فارسی‌زبان امروزی حرف بزند و از طرف دیگر به متن اصلی وفادار بماند.

حجوانی در ادامه افزود: برای انتشار این مجموعه محبوبه کرمی در ویراستاری کتاب از جهت تطبیق با اصل و حسین فتاحی در کنترل تمام کتاب‌ها از نظر سادگی و کودکانگیِ نثر همکاری داشتند و در مجموع، کار با وسواس بسیار ترجمه، ویرایش و نمونه‌خوانی شد.

سی و پنج کتاب «خانم‌کوچول‌ها» در یک جعبه و چهل و هفت کتاب «آقاکوچول‌ها» در جعبه‌ای دیگر توسط واحد کودک انتشارات قدیانی (کتاب‌های بنفشه) منتشر شده است. این کتاب‌ها را می‌توان برای بچه‌های پیش‌دبستانی بلندخوانی کرد. همچنین مخاطبان اصلی این هشتاد و دو کتاب، بچه‌های دبستانی‌اند.

کد خبر 5334163

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات قدیانی معرفی کتاب کتاب کودک تازه های نشر ترجمه انتشارات سوره مهر انتشارات سروش نمایشگاه کتاب فرانکفورت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کتاب نهاد کتابخانه های عمومی کشور رونمایی کتاب ادبیات داستانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته وحدت کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۸۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک ربوده شده به آغوش خانواده بازگشت

سرهنگ عزت الله عبدلی نسب گفت: در پی تماس یک خانم با ۱۱۰ مبنی بر سرقت خودرو اش در یکی از خیابان‌های شهر بم در حالی که کودک ۴ ساله این شهروند هم داخل خودرو بوده به سرعت طرح مهار به تمامی واحد‌های انتظامی ابلاغ شد.  

وی افزود: بدین منظور تیم‌های گشت انتظامی تمامی محور‌های اصلی و فرعی را تحت کنترل درآورده و نهایتا واحد گشت کلانتری ۱۲ در کمتر از یک ساعت، خودروی سرقتی را به صورت رها شده در یکی از محله‌های شهر کشف کردند و کودک خردسال را به والدینش بازگرداندند.  

فرمانده انتظامی شهرستان بم تصریح کرد: فورا پس از این عملیات، سارقان فراری و سابقه دار با اقدام اطلاعاتی و پی‌جویی‌های ماموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۲ در مخفیگاهشان دستگیر شدند.  

وی با اشاره به اینکه ۲ سارق زمانی که این خانم را با خودروی معیوب کنار خیابان مشاهده می‌کنند، درصدد روشن کردن خودروی وی برآمدند و  اقدام به سرقت خودرو به همراه کودک خردسال درون آن می‌کنند، از شهروندان خواست: هیچ وقت خودروی خود را در حالت روشن ترک نکنند و در صورت معیوب شدن خودرو، به افراد غریبه اعتماد نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
  • سارقان خودرو را همراه کودک ربودند
  • کودک ربوده شده به آغوش خانواده بازگشت
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو به بهانه کمک
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • کودک ربوده شده به خانه برگشت
  • معرفی سرگذشت رباعیات خیام و 4 کتاب دیگر
  • نقدی بر پنج ترجمه از کتاب «فصوص الحکم» ابن عربی
  • انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟