Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@20:02:59 GMT

سفری ۱۵ ساعته و دنیایی امید بین نیازمندان ایلام

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۹۰۱۱

سفری ۱۵ ساعته و دنیایی امید بین نیازمندان ایلام

به گزارش ایرنا، اگرچه تاریخ دقیق حضور رییس جمهوری با هدف جلوگیری از تجملات مرسوم سفر اعلام نشده بود ولی زمزمه سفر وی بین مردم پیچیده شده و در این بین نیازمندان بیش از سایر افراد دیگر دلخوش به آمدن وی برای بیان مشکلات و نیازهایشان بودند.

اگرچه به دلیل محدودیت‌های کرونایی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به ایلام اعلام کرد که امکان دیدار عمومی با همه مردم فراهم نیست ولی در این سفر گام‌های مهمی برای رفع محرومیت این استان را خواهد برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظهر جمعه بود که رییس جمهری در محل استانداری ایلام مستقر و برنامه ملاقات مردمی را برقرار کرد و در فضایی ساده و بدور از تکلف تعدادی از مردم به دیدار رئیسی رفتند و مشکلات و خواسته‌های خود را با وی در میان گذاشتند.

اما توجه به مردم از سوی رییس دولت سیزدهم تنها به این دیدار بسنده نشد و عصر همان روز با وجود فشرده بودن برنامه‌های سفر ولی رییس جمهوری و هیات همراه بصورت سر زده در  منطقه کارخانه نمک از محله‌های محروم و حاشیه شهر ایلام حضور یافت و با مردم گفت و گو کرد.

در این دیدار رییسی پای درد و دل مردم نشست و با جمع‌آوری نامه‌های مردمی به آنها اطمینان داد که تک به تک آنها را بررسی و به آنها پاسخ خواهد داد.

مصداق تاکید و اهتمام جدی رییس دولت سیزدهم در خصوص بررسی مشکلات مردم این استان در روز بعد از سفرش مشخص شد، زمانی که بنا به دستور رییس جمهوری تیمی از نهاد ریاست جمهوری به استان ایلام اعزام و پیگیری لازم برای اجرایی شدن مصوبات انجام گرفت.

با وجود مصوبات مختلفی که برای توسعه این استان در این سفر مورد نظر قرار گرفت اما رییس جمهوری با نگاهی ویژه به نیازمندان این قشر را مد نظر قرار داد و با تصویب خدماتی نظیر تامین جهیزیه، احداث منزل مسکونی، پرداخت کمک موردی و اعطای تسهیلات اشتغال محرومان را دلخوش‌تر به سفرش کرد.

اما  مصوبات تنها روی کاغذ نماند و به دستور رییس جمهوری این مصوبات در کمترین زمان ممکن به دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای اجرا ابلاغ شد تا در کمترین زمان ممکن اجرایی شود.

بنا بر اعلام رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام یکی از این مصوبات تامین جهیزیه تمامی نوعروسان مددجوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی است که با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه باید از محل اعتبارات ابلاغی سال جاری تامین و اقدام لازم انجام گیرد.

با توجه به اینکه شماری از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی در نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند اجرایی شدن این مصوبه بدون شک نقش مهمی در رفع مشکلات ازدواج مددجویان زیر پوشش خواهد داشت.

قیصوری اجرای گازکشی منازل مددجویان زیر پوشش کمیته امداد به تعداد ۴۵۰ خانوار با اعتبار ۳۰میلیارد ریال از محل اعتبارهای وزارت نفت، تامین مالی اجرای شش هزار طرح اشتغالزایی کوچک در استان با اختصاص سه هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با اشتغالزایی هفت هزار نفر از منابع کمیته امداد امام خمینی(ره) و پرداخت ۴۵۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه از محل کمک‌های  سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و صندوق کارآفرینی امید به معرفی شدگان از سوی مرکز ارتباط مردمی نهاد ریاست جمهوری را از دیگر مصوبات این سفر برای نیازمندان عنوان کرد.

به گفته وی از دیگر مصوبه‌های سفر رییس جمهوری احداث 2 هزار واحد مسکونی شهری برای مددجویان با تامین اعتبار از سوی کمیته امداد و تامین زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی است که بدون شک اجرای این مصوبه نقش مهمی در تامین سرپناه این افراد خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، رییس‌جمهوری صبح روز جمعه دوم مهرماه به همراه جمعی از اعضای هیات دولت در سفری یکروزه وارد استان ایلام شد.

برچسب‌ها استانداری ایلام مستمری مددجویان استان ایلام کمیته امداد امام خمینی سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری دولت سیزدهم پروندهٔ خبری چهارمین سفر استانی رییس‌جمهوری و پیگیری دستاوردهای آن برای ایلام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری ایلام مستمری مددجویان استان ایلام استانداری ایلام مستمری مددجویان استان ایلام کمیته امداد امام خمینی دولت سیزدهم استان ایلام رییس جمهوری کمیته امداد زیر پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۹۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳ هزار بسته معیتشی و ۱۰۰ سری جهیزیه

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم با تاکید بر اینکه رسیدگی به امور مردم و رفع نیازمردم از نظرمالی از توصیه‌های دین مبین اسلام است گفت: حضور مردم و آمادگی آن‌ها برای کمک به نیازمندان در ایام کرونا نشان داد اگر مردم و حمایت‌های آن‌ها در این زمینه نبود طبعا از توان دولت خارج بود واین جای تقدیر از حضور مردم و مراکزنیکوکاری دارد، چون پای کار بودند.

حجت الاسلام فقیه با بیان اینکه باید توجه به مردم و رفع کمبود‌های تنشی و فکری آنها در اولویت برنامه‌های همه ماباشد افزود: نباید مردم احساس کمبود کرده و به چالش کشیده شوند، چون دشمن از این چالش‌ها سوء استفاده می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی هم ضمن قدردانی از تلاش‌های دست اندر کاران کمک‌های مومنانه در استان گفت: اعتباراصلی کمیته امداد به خیران ارزشمند و مشارکت مردم عزیزمان است و این عزیزان هم با خدمات شایسته خود نیازمندان را شاد می‌کنند.

رحمتی افزود: امام راحل تمامی نهاد‌هایی که بنا نهادند همگی جزو باقیات الصالحات است و کمیته امداد یکی ازاین‌ها است که با نیت خالص ایشان در کشور تاسیس شد.

وی ادامه داد: این نهاد انقلابی بقدری با برکت است که زمینه و بستر خیر برای دیگران فراهم کرده است و با کمک خیران و مراکز نیکوکاری توفیق خدمت به نیازمندان را بدست آورده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • توزیع ۳ هزار بسته معیتشی و ۱۰۰ سری جهیزیه
  • سفری به چشمه‌های شفابخش آبگرم محلات
  • مردم، اتحاد، امید
  • برنامه مراسم شب‌های قدر در حرم مطهر امام خمینی (س)/ رییس قوه قضاییه و رییس‌جمهوری در شب‌های نوزدهم و بیست یکم در حرم امام سخنرانی می‌کنند
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • سفری شادمانه با تاملی کودکانه+ فیلم
  • ماجراهای سفری عجیب در قصه جزیره ناشناخته
  • تلاش میلیونرهای آمریکایی برای تامین وثیقه پرونده ترامپ
  • ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان بیرجند توزیع شد
  • ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم بین مددجویان ایلام توزیع می‌شود