Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@19:48:50 GMT

مرکل: اتحاديه اروپا همچنان آسيب پذير است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۹۰۴۴

خبرگزاری آریا- در حالی که صدر اعظم المان آماده می شود صحنه سیاسی را ترک کند اذعان کرد مجموعه ای از مشکلات حل نشده در اتحادیه اروپا باقی مانده اند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه از بروکسل، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که آماده می‌شود صحنه سیاسی را ترک کند، روز جمعه برای آینده اتحادیه اروپا ابراز «نگرانی» کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرکل اعلام کرد جانشینان وی در زمینه حاکمیت قانون، مهاجرت و اقتصاد «کار‌های سختی» پیش رو دارند.
صدر اعظم آلمان بعد از نشست سران اروپا در بروکسل که آخرین حضور وی در چنین نشستی خواهد بود، اعلام کرد: اکنون من این اتحادیه اروپا را در زمان مسئولیت صدراعظمی خود در وضعی ترک می‌کنم که درباره آن نگرانم.
مرکل هچنین اذعان کرد  مجموعه‌ای از مشکلات داریم که حل نشده اند.
صدراعظم آلمان با اشاره به مسئله حاکمیت قانون، موضوع مهاجرت‌ها و فشار اقتصادی در اروپا افزود: کار‌ها برای جانشینان من بزرگ هستند.
در ارتباط با حاکمیت قانون (استقلال دستگاه قضایی، آزادی رسانه‌ها ...) موضوعی که برای آن لهستان در حال حاضر در کانون توجه اتحادیه اروپا قرار دارد، صدراعظم آلمان با تکرار امیدواری خود را برای بحث و گفتگو و درک بیشتر برای تاریخ این کشور سابق کمونیستی را خواستار شد.
مرکل به ویژه با هدف گرفتن تهدید شکایت پارلمان اروپا علیه کمیسیون برای راه اندازی ساز و کار جدیدی که واریز وجوه اروپایی را به رعایت حاکمیت قانون مرتبط کند، گفت: نمی‌توان اختلافات سیاسی بزرگ را فقط از طریق روند قضایی حل و فصل کرد.
آنگلا مرکل درباره موضوع لحن سخنرانی‌های نمایندگان پارلمان اروپا که ساعت‌ها از اقدام دولت لهستان و همچنین از واکنش ناکافی کمیسیون و شورای اروپا به گمان آن‌ها (نمایندگان پارلمان اروپا) در جریان بحثی شدید در روز سه شنبه، انتقاد کردند، افزود: من بحث‌های پارلمان (اروپا) را دنبال کردم. من این را دوست ندارم. ما باید به طور متقابل به یکدیگر احترام بگذاریم. من فکر می‌کنم این بسیار مهم است.
در حالی که بلاروس به عبور غیر قانونی پناهجویان از طریق مرز‌های خود به تلافی تحریم‌های اروپایی متهم شده است، مرکل در زمینه مهاجرت‌ها اعلام کرد اتحادیه اروپا همچنان از بیرون آسیب پذیر است.
صدراعظم آلمان همچنین در زمینه رقابت اروپا در زمینه فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرد. مرکل توضیح داد در سال 2005 تولید ناخالص داخلی آلمان اندکی بالاتر از چین بود، اما اکنون دست کم چهار بار ضعیف‌تر شده است. وی گفت: اروپا نوآورترین قاره نیست؛ و در این زمینه ما کار‌های بسیاری هست که باید انجام بدهیم.
گفتنی است اتحاد محافظه کاران اتحادیه دموکرات مسیحی یا اتحادیه سوسیال مسیحی در انتخابات ماه گذشته بدترین نتایج انتخابات را رقم زد که باعث شد حزب سوسیال دموکرات و نامزد آن شولتس، وزیر دارایی کنونی آلمان، به عنوان نامزد صدر اعظمی این کشور مطرح شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اروپا اتحادیه اروپا صدراعظم آلمان حاکمیت قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۹۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس۲۴، براساس اعلام دادستانی فدرال آلمان، پلیس این کشور جیان جی، دستیار یکی از نامزدهای حزب «آلترناتیو برای آلمان» در انتخابات پارلمان اروپا را به ظن جاسوسی در پرونده‌ای که «به شدت بغرنج» توصیف شده، بازداشت کرده است.

جیان جی از کارمندان ماکسیمیلیان کراه، نامزد مطرح حزب آلترناتیو برای آلمان در انتخابات ماه ژوئن پارلمان اروپا است. او به انتقال گزارش‌های مرتبط با مذاکرات و تصمیمات پارلمان اروپا به سرویس اطلاعاتی چین متهم است.

فرد بازداشت‌شده در بروکسل و همچنین درسدن در شرق آلمان سکونت دارد و به ادعای دادستانی این کشور، از شخصیت‌های اپوزیسیون چین نیز جاسوسی کرده است.

در بیانیه دادستانی فدرال آلمان آمده است: جیان‌جی در پرونده‌ای خاص و بغرنج، به همکاری با یک سرویس مخفی خارجی متهم است.

سخنگوی حزب آلترناتیو برای آلمان، این خبر را «بسیار آزاردهنده» توصیف کرد. دادستانی فدرال آلمان پیشتر سه تبعه این کشور را به اتهام همکاری با وزارت امنیت کشور چین و انتقال اطلاعات مرتبط با فناوری‌های نظامی به پکن، بازداشت کرده بود.

بازداشت‌های اخیر در حالی است که اولاف شولتز، یک هفته پیش به چین سفر کرده بود. در این سفر ادعای برلین و غرب درباره حمایت پکن از اقتصاد روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین و همچنین موضوع سرقت مالکیت معنوی و دسترسی به بازار آزاد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته بود.

کد خبر 6086421

دیگر خبرها

  • پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند
  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد