Web Analytics Made Easy - Statcounter

پزشک متخصص بیماری‌های عفونی و تب‌دار بیمارستان مهریز گفت: واکسیناسیون گروه های مختلف سنی علیه کرونا تاکنون تاثیر مثبت خود را نشان داده و با توجه به شرایط جسمانی فرد ۹۰ و بعضا تا ۱۰۰ درصد در پیشگیری از مراجعه ،بستری و حتی مرگ افراد موثر است و از شیوع ابتلای افراد هم پیشگیری می‌کند.

به گزارش برنا؛ دکتر محمدعلی طیب‌زاده گفت: بهترین راه برای مهار کرونا همکاری آحاد مردم برای واکسیناسیون همگانی است که باید همه آن را بیش از گذشته جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هفته های گذشته کاهش آمار مبتلایان در برخی مناطق باعث شد تا مردم شیوع کرونا را  عادی تلقی کنند، تاکید کرد: بلکه  با اقدام های پیشگییری نباید فرصت جولان دوباره را به ویروس داد که در نتیجه عادی انگاری هم اکنون شاهد افزایش مراجعه مردم به بیمارستان‌ها هستیم.

این پزشک متخصص اظهارکرد: بی‌توجهی و سهل‌انگاری به واکسیناسیون و پایبند نبودن به استفاده از ماسک و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی( ۲متر) موجب افزایش مبتلایان در برخی شهرها به ویروس شده که این رفتار اجتماعی مناسب نیست.

طیب‌زاده بیان کرد: بر اثر یافته های علمی تغییر جهش ویروس کرونا غیرقابل پیش‌بینی است باید هر لحظه مراقب بود و بهترین راه مبارزه با آن علاوه بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تزریق واکسن و همکاری با کارکنان حوزه بهداشت و درمان در روستاها، شهرها ، شهرستان هاو استانهاست.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: واکسیناسیون ویروس پزشک متخصص ماسک حوزه بهداشت و درمان واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۹۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین وضعیت پزشکی۹۷ درصد از زائران حج در سیستان و بلوچستان

سیدمحمدمهدی سجادی گفت: با نزدیک شدن به موسم حج تمتع، معاینات پزشکی پیش از اعزام زائران در ۶ شهرستان و در قالب ۱۵ کاروان با حضور سه پزشک در دستور کار این جمعیت قرار گرفت.

وی ادامه داد:در این راستا در یک‌ماه گذشته معاینات اولیه یک‌هزار و ۷۵۵ نفر زائر اعزامی سیستان و بلوچستان انجام شده و لیست اسامی در سامانه پزشکی حج و زیارت ثبت شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: زائرانی که مشکل حادی نداشته باشند و سلامت آنها جهت تشرف به حج احراز شود در سامانه پزشکی حج و زیارت تایید می‌شود و برای ادامه مراحل ثبت نام به کاروان‌ها معرفی خواهند شد.

وی توصیه کرد زائرانی که نیاز به مصرف دارو دارند، اقدام به تامین داروهای مورد نیاز سفر کنند و از زمان معاینات تا پایان سفر مراقبت‌های لازم را تحت نظر پزشک معاین و پزشک کاروان داشته باشند.

سجادی در خصوص واکسیناسیون حجاج گفت: مقدمات آن در حال انجام است و به محض ارسال واکسن به استان و دریافت دُزهای مورد نیاز آغاز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت
  • مردم رکن قوی و کارآمد نظارتی دیوان محاسبات هستند
  • تعیین وضعیت پزشکی۹۷ درصد از زائران حج در سیستان و بلوچستان
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • هوش مصنوعی ناجی مبتلایان به آلزایمر خواهد شد؟
  • با ۷ مرحله آلزایمر آشنا شوید؛ از تغییرات خاموش تا فراموشی کامل