Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-23@21:52:32 GMT

◄ افزایش ۴۴ درصدی پروازهای فرودگاه های کشور

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۶۹۵۶۷

◄ افزایش ۴۴ درصدی پروازهای فرودگاه های کشور

تین نیوز

آمار منتشر شده توسط گروه اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد در پنج ماهه نخست سال جاری، ۱۳۳ هزار و ۳۲۹ نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام شده که ۱۰ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۹۰ مسافر و ۹۰ میلیون ۸۳۷ هزار و ۷۴۷ کیلوگرم بار توسط این پروازها جابه‌جا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ارقام نسبت به پنج ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۴۴، ۲۲ و ۴۳ درصد رشد داشته‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در این بازه در چهار فرودگاه اختصاصی کشور یعنی کیش، قشم، چابهار و ماکو نیز ۱۲ هزار و ۴۱۳ نشست و برخاست انجام شده و یک میلیون و ۸۵۰ هزار و ۸۸ مسافر و ۱۲ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۱۸۶ کیلوگرم بار با این پروازها جابه‌جا شده‌اند. این ارقام نسبت به پنج ماهه نخست سال ۹۹ به ترتیب ۸۹، ۵۰ و ۵۸ درصد رشد داشته است.

در مدت زمانی مذکور (۵ ماهه نخست ۱۴۰۰) فرودگاه مهرآباد تهران با ۴۸ هزار و ۴۷۵ نشست و برخاست و جابجایی ۳ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۴۶۲ مسافر صدرنشین فهرست فرودگاه‌های پرتردد در کشور است و از آنجا که تمام پروازهای این فرودگاه داخلی است، مهرآباد در صدر فهرست بیشترین پروازهای داخلی نیز قرار دارد. پس از مهرآباد دو فرودگاه مشهد و شیراز بیشترین پروازهای کشور را انجام داده‌اند و این دو فرودگاه در فهرست پروازهای داخلی نیز پس از مهرآباد قرار می‌گیرند. کمترین تعداد پرواز در پنج‌ماهه نخست ۱۴۰۰ متعلق به فرودگاه اراک با ۴۶ پرواز و جابجایی ۳ هزار و ۸۰۳ مسافر بوده است.

در پنج‌ماهه نخست ۱۴۰۰، در مجموع سه هزار و ۸۶۵ پرواز خارجی از ۱۵ فرودگاه مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان، لارستان، اهواز، بندرعباس، ارومیه، گرگان، زابل، بیرجند، کرمانشاه، رشت، زاهدان و کرمان انجام شده است که ۳۶۰ هزار و ۴۵۲ مسافر توسط این پروازها جابجا شده‌اند. همچنین در این مدت ۹۲ پرواز خارجی از دو فرودگاه اختصاصی قشم و کیش انجام شده و ۷ هزار و ۷۴۱ مسافر و ۱۸۶ هزار و ۹۵۶ کیلوگرم بار با این پروازها جابه‌جا شده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبري هواي ايران افزایش پروازهای داخلی پنج ماهه نخست انجام شده شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۶۹۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست

محبت خانی در جمع مدیران محیط زیست کشور در شیراز از کسب رتبه نخست محیط زیست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار و برخورد با متخلفان محیط زیست خبر داد و افزود: استان‌های خراسان رضوی و مازندران در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور اشراف کامل بر عرصه‌های محیط زیست از سوی یگان حفاظت را یک نقطه قوت در سطوح همه استان‌ها دانست و ادامه داد: سال گذشته رییس سازمان حفاظت محیط زیست بطور مستقیم در ملاقات با پاسگاه‌هاو محیط بانان ۱۸۳ مورد مراجعه مستقیم به این مناطق داشته است، این نظارت مستقیم و بی واسطه قطعا در افزایش ضریب حفاظت مناطق تاثیر گذار است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، از مدیران محیط زیست تمامی استان‌های کشور خواست تا از قاچاق حیات وحش از جمله گونه در معرض خطر انقراض جلوگیری کنند و ادامه داد: همه عملکرد‌ها در مناطق تحت مدیریت تحت رصد و پایش قرار دارد و با متخلفان برخورد می‌شود.

محبت خانی با بیان اینکه تخریب محیط زیست و از بین بردن گونه‌های حیات وحش منجر به ضربه‌های جبران ناپذیری می‌شود ادامه داد: محیط بانان برای حفاظت از حیات وحش باید تلاش کنند.

او به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت محیط زیست اشاره کرد و اظهار داشت: هرگونه تلاش برای حفظ محیط زیست یک فعالیت دینی و وجدانی محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر
  • ظرفیت 10 هزار خودرویی پارکینگ ترمینال سلام
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی
  • آغاز پروازهای عمره مفرده از بامداد دوشنبه بعد از گذشت ۹ سال
  • پروازهای عمره مفرده از بامداد دوشنبه آغاز می‌شود
  • افزایش ۱۵ درصدی تعداد مسافر در راه آهن شمال غرب
  • افزایش چشمگیر مبادلات تجاری ریلی میان چین و اروپا طی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴
  • کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست