Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@09:22:30 GMT

آغاز قرنطینه هوشمند در این سه استان

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۰۱۲۲

آغاز قرنطینه هوشمند در این سه استان

رسانه های جهان از اوج گیری دوباره کرونا خبر می دهند. افزایش آمار مبتلایان حتی در کشورهایی که واکسن کرونا را دریافت کرده اند مشاهده می شود. این یعنی کرونا همچنان در حال تاختن برروی کره زمین است و واکسن ها فقط آمار مرگ را کاهش می دهند. آمار های جهانی حتی خبر از گرفتار شدن تعداد زیادی از کودکان و افراد زیر ۳۰ سال با کرونا می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در ایران با وجود مرگ روزانه صدها ایرانی با کرونا، مسئولان تاکید بر بازگشایی های مدارس،دانشگاه ها و برداشتن محدودیت ها دارند آنهم با وجود اینکه وزیر بهداشت میداند و خبر داده است که پیک ششم در ماه دوم پاییز یعنی آبان ایران را درگیر خواهد کرد. حال در این شرایط باید به بازگشایی ها فکر کنیم یا قرنطینه هوشمند؟ دکتر هاشمیان از آغاز قرنطینه هوشمند در سه شهر ایران خبر داد.

قرنطینه هوشمند چیست؟ دکتر محمدرضا هاشمیان-فوق تخصص ریه - ریه و دستگاه تنفسی از جزئیات و ابعاد قرنطینه هوشمند با بیان اینکه قرنطینه هوشمند همان چیزی است که یک و نیم سال است در موردش گفتم و نیاز ایران برای مهار کرونا است بیان داشت: در کشور باید هر شخصی یک کدی داشته باشد و اگر تست ایشان مثبت شد هم خودش قرنطینه شود و هم از افرادی که با ایشان در ارتباط بودند از آنها تست گرفته شود و در صورت لزوم قرنطینه شوند. یعنی اگر فردی مثبت شد در اجتماعات نباشد و یا سر کار حاضر نشود و دیگران را مبتلا کند.

دکتر هاشمیان بطور کلی قرنطینه هوشمند را اینگونه توضیح داد: محدودیت هایی در شعاع بزرگتر (محدودیت شبانه و محدودیت خروج از شهر برای همه) جای خودشان را به محدودیت هایی با شعاع کوچکتر (قرنطینه شدن افراد مبتلا و مشکوک) دهند.

آغاز قرنطینه هوشمند در کردستان، قزوین و آذربایجان غربی

دکتر هاشمیان در خصوص اینکه هدف از قرنطینه هوشمند چیست؟ و جزئیات مراحل اجرا آن چنین گفت: ما از ابتدا گفتیم هر شخصی یک QR کد داشته باشد (در طرح هوشمند سازی کد ملی ما همان کد خواهد بود) تا بهتر شناسایی شود. اگر مثبت بود سوار اتوبوس نشود و در جاهای عمومی نباشد ولی گوش داده نشد. وزارت بهداشت جدید قرنطینه هوشمند را عملی می کند و این کار ابتدا بصورت آزمایشی در قزوین و کردستان و آذربایجان غربی شروع شده است.سامانه به صورت پایلوت در سه استان آذربایجان غربی، کردستان و قزوین در حال انجام است و قرار شده نتایج به وزارت بهداشت اعلام شود تا در صورت موفقیت آمیز بودن در کل کشور اجرا شود.

ورود سه کشور جهان به وضعیت قرنطینه هوشمند

دکتر هاشمیان در مورد اینکه آیا کشور های دیگر اجرا کردند اینگونه توضیح داد: چین، کره جنوبی، ترکیه از جمله اولین کشورها هستند و الان در خیلی از کشورها در حال اجراست.

این فوق تخصص مراقبت های ویژه بیماران ریوی در مورد اینکه قرنطینه هوشمند چه سودی برای جامعه دارد؟ گفت: اولا مبتلایان کنترل می شوند تا دیگران را مبتلا نکنند. دوما، ما افرادی که با بیمار در ارتباط بودند را سریعتر می توانیم چک کنیم پس درمان سریع تر شروع می شود. سوما،کسب و کارها تعطیل نمی شوند یعنی بار اقتصادی بر دوش همه نمی افتد. بنده بار ها تذکر دادم این کار زودتر در کشور انجام گیرد ولی نشد.

دکتر هاشمیان در مورد اینکه آیا مسئولیت اجرا قرنطینه هوشمند با وزارت بهداشت است؟ چنین گفت: وزارت کشور مسئول اجرای قرنطینه هوشمند است.هدف آن موقعیتیابی افراد مبتلا و ایجاد محدودیت برای آنها است. این سامانه به افراد واکسینه شده کمک می کند تا محدودیت های بسیار کمتری نسبت به غیر واکسینه ها داشته باشند. زیرا احتمال ناقل بودن این عزیزان بسیار کمتر است.

تجربه قرنطینه شهروندان در کشور در یک

دکتر هاشمیان در مورد اینکه قرنطینه سطح سه در ایران با موفقیت همراه نبود چنین علت یابی کرد: زیرا ناقص اجرا شد. مثلا مسافرت با ماشین شخصی ممنوع بود ولی اتوبوس نه.غیر واکسینه ها است.برخی از مبتلایان به راحتی هر جا دلشان خواست رفتند و دیگران را مبتلا کردند. خیلی ها هم مبتلا بودند و نمی دانستند و بدین شکل دیگران را مبتلا کردند.

دکترهاشمیان در پایان با تاکید بر اینکه احتمال ابتلا با واکسینه شدن هم وجود دارد ولی این احتمال بسیار کمتر است افزود: احتمال بستری و فوت در واکسینه ها ۱۲ برابر کمتر از غیر واکسینه ها است. از هموطنانم خواهشمندم برای حفظ سلامتی خود واکسینه شوند./رکنا

 

منبع: فردا

کلیدواژه: قرنطینه هوشمند قرنطینه هوشمند دکتر هاشمیان دیگران را مبتلا محدودیت ها واکسینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۰۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده‌های مازندران نصب می‌شود

منصور فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور در حاشیه بازدید خود از مرکز مدیریت راه‌های استان مازندران، گفت: در حال حاضر ۷۵۹ سامانه حمل و نقل هوشمند جاده‌ای در راه‌های ارتباطی استان در دست بهره برداری بوده که انشالله با برنامه ریزی به عمل آمده تا پایان امسال ۲۶۰ مورد دیگر به آن اضافه می‌شود.

او افزود: مازندران جزء استان‌های مهم و تراز اول در تردد‌های جاده‌ای بوده، از این رو نگاه مرکز مدیریت راه‌ها و همچنین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به محور‌های مواصلانی این استان ویژه و ملی است.

فخاران گفت: در نوروز امسال بیش از نیمی از تماس‌های کاربران جاده‌ای با سامانه ۱۴۱ در مورد راه‌های استان مازندران بوده که این مهم نشان از پر اهمیت بودن راه‌های ارتباطی مازندران دارد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور افزود: در حال حاضر سامانه تلفن گویای ۱۴۱، سامانه‌های دوربین نظارت تصویری، سامانه تردد شمار بر خط، سامانه ثبت تخلف عبور ومرور، سامانه ردیاب ناوگان راهداری، سامانه تابلو‌های پیام متغیرو سامانه دوربین عکسبرداری ثابت از جمله سامانه‌های موجود در استان مازندران بوده که در دست بهره برداری است.

فخاران گفت: نگاه مرکز مدیریت راه‌های کشور به این استان نگاه شبکه‌ای است و برای تکمیل چرخه هوشمندسازی کشور، استان مازندران جز این شبکه قرار گرفته و باید نیازمندی‌هایش در این زمینه رفع شود.

بازدید از سامانه‌های هوشمند محور‌های ارتباطی کندوان و سوادکوه و همچنین مرکز مدیریت راه‌های استان از جمله برنامه‌های سفر رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور به استان مازندران بود

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده‌های مازندران نصب می‌شود
  • مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت بانکی در ۶ بانک
  • نظارت دامپزشکی بر صادرات فرآورده خام دامی و خوراک آبزیان از مرز چذابه
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • دکتر طهرانچی: ساخت مسکن در ۹۵۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد
  • محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
  • محدودیت پروازی در آسمان و فرودگاه‌های ایران تکذیب شد
  • ترانزیت ۲۰ تن موی بز از طریق مرز لطف آباد شهرستان درگز
  • مبارزه علیه آفات زراعی و باغی بروجرد در سطح بیش از ۳۵ هزار هکتار