Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه پاکستان، در سفرش به افغانستان به رهبران طالبان درباره کسب مشروعیت بین‌المللی توصیه‌هایی کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان بعد از دیدار با رهبران طالبان و بازگشت به اسلام آباد گفت: من به عنوان یک همسایه و دوست به آن‌ها گفتم که چه گام‌هایی را می‌توانند بردارند تا مشروعیت بین‌المللی خود را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قریشی گفت که در سفر کوتاهش به کابل با ملا محمد حسن آخوند، رئیس‌ دولت طالبان و بسیاری از اعضای کابینه دیدار کرده است.

قریشی گفت که در این دیدار در مورد حکومتی فراگیر، رعایت حقوق زنان، ضرورت آموزش دختران و سرکوب سازمان‌های تروریستی بین‌المللی گفتگو کرده است.

قریشی در یک کنفرانس خبری در اسلام آباد گفت: اگر آن‌ها پیشرفت‌های خوبی در این عرصه نشان دهند، مرحله به رسمیت شناسی برایشان ساده‌تر خواهد شد و فضا برای به رسمیت شناختن طالبان "بهتر می‌شود".

باور جهانی این است که پاکستان، یکی از سه کشوری که رژیم قبلی طالبان در دهه ۱۹۹۰ را به رسمیت شناخته بود، هنوز هم نفوذ قابل ملاحظه‌ای بر طالبان دارد.

امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان دیدار قریشی از کابل را "تعامل بسیار خوب" توصیف کرده و گفته که در این دیدار موضوعاتی چون تجارت و بازگشایی مرزها مورد بحث قرار گرفته است.

شاه محمود قریشی برای نخستین بار بعد از تصرف قدرت توسط طالبان، روز پنج شنبه به کابل رفته و با رئیس دولت و سرپرست وزارت خارجه طالبان گفتگو کرد.

هرچند پاکستان جامعه بین‌المللی را به تعامل با طالبان ترغیب می‌کند و باور به این است که نفوذ قوی بر گروه طالبان دارد، اما در نخستین ماه‌های حاکمیت طالبان در افغانستان میان دو کشور تنش‌هایی در مورد پروازهای خطوط هوایی پاکستان وجود داشته است.

در هفته‌های اخیر مشکلات در گذرگاه‌های مرزی نیز میان دو کشور وجود داشته و باعث شده است که کامیون‌های حامل میوه‌های تازه در مرز اسپین بولدگ متوقف بمانند. 

قریشی گفت که یک سیستم بهتر ویزا برای تجارت و عبور و مرور افغان‌ها روی دست گرفته خواهد شد. او افزود که به زودی یک هیئت طالبان از پاکستان دیدار خواهد کرد.

قریشی سومین وزیر خارجه است که بعد از تصرف قدرت توسط طالبان از افغانستان دیدار می‌کند. پیش از این وزرای خارجه قطر و ازبکستان به کابل رفته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پاكستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۰۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ دیدار وزیر خارجه پاکستان با رئیسی در اسلام‌آباد

در اولین دیدار کاری رئیس جمهور در اسلام‌آباد وزیر امور خارجه پاکستان به دیدار سید ابراهیم رئیسی آمد و از مواضع تهران در منطقه به ویژه در حمایت از فلسطین قدردانی کرد.

دریافت 980 KB

دیگر خبرها

  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • فیلم| دیدار وزیر خارجه پاکستان با رئیسی در اسلام‌آباد
  • فیلم/ دیدار وزیر خارجه پاکستان با رئیسی در اسلام‌آباد
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان