Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از بورس کالا، «میثم فدایی»  در این نوع صندوق ها املاکی که دارای پایان کار بوده یا املاکی که دارای اسناد معتبر هستند به مالکیت صندوق در آورده می شوند و با گزارش های کارشناسی رسمی و دادگستری که انجام می‌گیرد، املاک قیمت‌گذاری شده و واحدهای صندوق ها به مردم فروخته می‌شود و سود حاصل از این سرمایه‌گذاری در قالب واحدهای سرمایه‌گذاری، نصیب سهامداران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی درخصوص زمان راه‌اندازی این صندوق‌ها خاطرنشان کرد: به دلیل پیچیدگی‌های گسترده قوانین مربوط به بخش املاک، نظرات صاحب‌نظران مختلف اخذ شده و احتمال می‌رود طی چند روز آینده با ابلاغ دستورالعمل صندوق املاک و مستغلات، این صندوق به مرحله راه اندازی برسد.  

فدایی درباره فروش متری مسکن نیز این طور گفت: فروش متری مسکن یک طرح موازی صندوق املاک و مستغلات است که موضوع متفاوتی در حوزه پیوند بازار سرمایه و مسکن به شمار می رود. در این روش صرفا خرید مسکنی که می خواهد ساخته شود مطرح است درحالی که در صندوق املاک و مستغلات، ملک موجود بوده و در حال استفاده و کاربری است و چون افرادی وجود دارند که امکان خرید ملک و اجاره دهی ندارند در نتیجه یونیت های این صندوق ها را با سرمایه های کم خریداری می کنند و به اندازه سرمایه خود در کسب و کار خرید ملک و اجاره دهی شریک می شوند.

مدیر اداره نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: طرح فروش متری مسکن که برپایه انتشار اوراق سلف موازی استاندارد مسکن راه‌اندازی می‌شود به ساخت مسکن مرتبط است؛ برای مثال یک سازنده درخواست انتشار اوراق برای تامین مالی ساخت مسکن در پروژه‌ای مشخص را می‌دهد و افراد می‌توانند اوراق منتشر شده را به‌ازای هر مترمربع خریداری کنند. در واقع سازنده با پول فروش اوراق نسبت به ساخت ملک موردنظر اقدام کرده و خریداران اوراق نیز به میزان اوراق خود، صاحب میزان مشخصی از ملک در پروژه تعیین شده می‌شوند.   

وی با بیان اینکه امیدواریم دیگر شاهد قیمت گذاری دستوری کالاها از جمله سیمان و فولاد نباشیم، گفت: اکنون تقریبا شاهد ورود کل شرکت های سیمانی در بورس کالا هستیم و کشف قیمت متناسب با شرایط بازار و مکانیزم عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد که نتیجه عرضه‌های گسترده در هفته‌های گذشته نیز ایجاد تعادل و شفافیت در بازار این محصول است که امیدواریم با توجه به تجربیات گذشته، رویکرد قیمت گذاری دستوری در بازارها به پایان برسد.  

به گزارش ایرنا، صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات یکی از ابزارهای نوین مالی در بازار سرمایه کشور است که با استفاده از آن می‌توان با مبالغ کم و سرمایه‌گذاری‌های کوچک وارد بازار ملک شد و عواید آن بهره برد، دلیل تشکیل این نوع صندوق علاوه بر کسب بازدهی، حفظ ارزش پول متناسب با میزان رشد نرخ مسکن برای سرمایه‌گذاران است.

برچسب‌ها خرید و فروش املاک بازار سهام بورس کالا مسکن بورس سازمان بورس و اوراق بهادار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرید و فروش املاک بازار سهام بورس کالا خرید و فروش املاک بازار سهام بورس کالا مسکن بورس سازمان بورس و اوراق بهادار صندوق املاک و مستغلات سرمایه گذاری راه اندازی صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۰۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت آن رمز ارز شود؟

فرارو- با هاوینگ بیت کوین که برای اواسط هفته جاری برنامه ریزی شده اشاره به استخراج بلاک چین و همچنین نقش ماینر‌ها (استخراج کنندگان) در حفظ اکوسیستم بیت کوین در حال افزایش است. این بخش نامرئی که امکان انتشار توکن‌های جدید را فراهم می‌کند سود خود را به نصف کاهش می‌دهد که پیش از این سه بار در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ رخ داده بود: بازار انتظار دارد با کاهش عرضه منطقا تقاضا افزایش یابد و قیمت آن نیز افزایش یابد که امسال تاکنون ۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش فرارو به نقل از ال پائیس، با توجه به این که قیمت رمز ارز دیجیتال در حال حاضر به بالای ۶۵۰۰۰ یورو (۶۹۱۵۰.۲۵ دلار) رسیده و به لطف موفقیت صندوق‌های قابل معامله در بورس در حال شکوفایی کامل است.

در ادامه به چند نکته کلیدی برای درک بهتر این نقطه عطف جدید اشاره خواهیم کرد نقطه عطفی که به دنبال پشت سر گذاشتن زمستانی طولانی ایجاد شده است:

هاوینگ چیست؟

هاوینگ بیت کوین به طور میانگین هر ۴ سال یک بار رخ می‌دهد. طی این فرآیند پاداش استخراج هر بلاک بیت کوین نصف می‌شود. این نصف شدن نتیجه فناوری بلاک چین پشت بیت کوین است. برای ایجاد یک ارز جدید سیستم به رایانه‌ها یا ماینر‌ها نیاز دارد تا تراکنش‌ها را تایید کنند. این کاربران مزایایی دریافت می‌کنند: مقدار مشخصی سکه دیجیتال. بنابراین، از سال ۲۰۲۰ میلادی شرکت کنندگان در این فعالیت به ازای هر ۲۱۰۰۰۰ بلاک شبکه تایید شده ۶.۲۵ بیت کوین دریافت کرده اند. از این پس آنان نصف آن را دریافت خواهند کرد یعنی ۳.۱۲۵ بیت کوین.

"میریا فرناندز" رئیس صرافی Bitpanda برای جنوب اروپا می‌گوید: "سازوکاری در این میان وجود دارد. در ابتدا همه چیز در سردرگمی قرار دارد بنابراین، اولین ماینر‌ها دستمزد بهتری دریافت می‌کنند. سپس با گذشت زمان منابع کم تری در دسترس هستند و استخراج کاهش می‌یابد و قیمت محصول می‌تواند افزایش یابد این سازوکاری مشابه استخراج ذخایر معدنی گرانبها است".

کاهش پاداش برای ماینر‌ها به منظور عرضه و تقاضای بیت کوین امری ذاتی است. اگرچه بیت کوین یک پول دیجیتال است، اما نمی‌توان آن را بی نهایت ایجاد کرد و کمبود قابل تایید در ارزش پیشنهادی آن نقش اساسی دارد عاملی که آن رمزارز دیجیتال را در بازار‌های با تورم شدید مانند آرژانتین و نیجریه جذاب می‌کند. این رمز ارز دیجیتال برای تعداد محدودی طراحی شده است: حداکثر ۲۱ میلیون توکن وجود خواهد داشت.

چرا مهم است؟

همه کارشناسانی که ما با آنان صحبت کردیم بر سر این موضوع اجماع نظر دارند که این حوزه به سمت یک لحظه تثبیت و بلوغ پیش می‌رود که ناشی از محصولات سرمایه گذاری جدید و ورود بازیگران نهادی بزرگ است. به طور خاص بیت کوین در حال تجربه رونق جدیدی است که ناشی از تحولات نظارتی و دسترسی به بازار است. پس از یک دوره تعریف شده توسط موارد کلاهبرداری و کاهش قیمت تمام ارز‌های دیجیتال این عوامل می‌توانند هر خبری را نگران کننده سازند. مانند هر دارایی قابل سرمایه گذاری دیگری هر خبری می‌تواند یک جریان ورودی یا خروجی قوی سرمایه ایجاد کند، اما در این مورد ماهیت بی ثبات بیت کوین صرفا این روند را تشدید می‌کند.

چگونه بر سرمایه گذاران تاثیر می‌گذارد؟

از لحاظ تاریخی این نقطه عطف باعث هجوم سرمایه گذاران شده است. سرمایه گذاران بیت کوین تمایل دارند از این تاریخ با اشتیاق استقبال کنند که باعث افزایش صحبت درباره آن و هم چنین ورود سرمایه به دنیای رمز ارز دیجیتال می‌شود. جامعه آن را مانند شب سال نو تجربه می‌کند و انتظار تغییراتی در قیمت دارد. کاربران پیش‌تر در سالیان گذشته تجربه کسب کرده اند اکنون در این عرصه با جامعه‌ای بالغ‌تر و سرمایه بیش‌تر مواجه هستیم.

با این وجود، افزایش شدید انتظارات می‌تواند منجر به بروز کلاهبرداری بیش‌تر شود. اشتیاق به دنیای ارز‌های دیجیتال در بین مجرمان سایبری که همیشه راه‌های جدیدی برای ارتکاب جرم ارائه می‌کنند از بین نمی‌رود. کلاهبرداری‌های رایج مرتبط با ارز‌های دیجیتال می‌تواند از طرح‌های هرمی و وب سایت‌های جعلی گرفته تا تاییدیه‌های جعلی سلبریتی‌ها و افزایش قیمت یک ارز دیجیتال ناشناخته متغیر باشد. توصیه می‌شود در مورد فرصت‌های فرضی که سود را تضمین می‌کنند یا بازاریابی بیش از حد انجام می‌دهند و یا فاقد اسناد فنی هستند جانب احتیاط را رعایت نمایید.

چه تاثیری می‌تواند روی قیمت داشته باشد؟

این سوالی واقعی است که جامعه مطرح می‌کند، زیرا داده‌های تاریخی نشان می‌دهند که انتظار افزایش شدید وجود دارد. در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ میلادی هاوینگ تجربه افزایش قیمت تقریبا ۱۰ هزار درصدی را رقم زد. برای مثال، پیش از هاوینگ که در نوامبر ۲۰۱۲ رخ داد آن ارز کمی بالاتر از ۱۰ دلار معامله می‌شد. تنها پنج ماه پس از آن در آوریل ۲۰۱۳ میلادی قیمت آن به بالای ۲۰۰ دلار رسید. این روند صعودی تا پایان همان سال ادامه داشت و برای اولین بار از ۱۰۰۰ دلار گذشت. در هر صورت به نظر می‌رسید این افزایش در سال ۲۰۲۰ بسیار تعدیل شده بود زمانی که آن رمز ارز تنها ۴۰۰ درصد افزایش یافت البته در شرایطی که به دلیل پاندمی کووید فقدان مقررات و نرخ‌های بهره در پایین‌ترین حد تاریخی شکل گرفته بود. ما در تب و تاب چند سال پیش قرار نداریم و درباره آن چه ممکن است رخ دهد خوش بین هستیم.

مشکوک‌ترین صدا‌های بازار به این نکته اشاره می‌کنند که اگرچه همبستگی وجود دارد، اما بین این نقطه عطف تکنولوژیکی و افزایش قیمت رابطه علی وجود ندارد. این امر خوش بین‌ترین صدا‌ها را که در فوروم‌های تخصصی رمزارز‌ها دیجیتال در این باره خیال پردازی می‌کنند که ارزش آن ارز تا پایان سال ۲۰۲۴ به بالای ۴۳۵۰۰۰ دلار خواهد رسید دلسرد می‌کند. بدیهی است که رویداد‌های گذشته رویداد‌های آینده را تضمین نمی‌کنند. هاوینگ می‌تواند به عنوان یک کاتالیزور برای چرخه رشد جدید در بازار دارایی‌های دیجیتال عمل کند.

آیا تاثیری بر صندوق قابل معامله در بورس خواهد گذاشت؟

تحلیلگران تاکید می‌کنند که این اثرات حداقل متقاطع خواهند بود. علاقه سرمایه گذاران برای دسترسی به بیت کوین از طریق صندوق‌های قابل معامله در بورس ممکن است در صورت افزایش قیمت یا در صورت افزایش ترس از دست دادن در مواجهه با گزارش‌های متعدد مبنی بر بازده سرمایه گذاری بالا در یک محیط امن‌تر و تنظیم شده‌تر با افزایش همراه باشد. در عین حال، وجود این ابزار‌های سرمایه گذاری بدان معناست که قیمت رمزارز‌های دیجیتال به ویژه با توجه به مشارکت بازیگران نهادی که در حال حاضر چندان نگران نوسانات به نظر نمی‌رسند مانند گذشته بی ثبات نیست.

هاوینگ هم چنین می‌تواند به طور غیر مستقیم بر پورتفوی یا سبد سرمایه گذاری تأثیر بگذارد. علاوه بر صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین تعدادی وجوه مربوط به صنعت رمز ارز دیجیتال در بازار امریکا وجود دارد. برای مثال، Valkyrie Bitcoin Miners ETF (WGMI) در شرکت‌هایی که در استخراج این ارز دیجیتال نقش دارند سرمایه گذاری می‌کند که تا همین اواخر راهی برای قرار گرفتن در معرض دنیای رمز ارز دیجیتال در بازار سهام بود. در یک محیط رقابتی‌تر در بین ماینر‌ها ماینر‌های کوچک‌تر می‌توانند ناپدید شوند که برای مثال به نفع این صندوق خواهد بود.

چه عوامل دیگری بر این زمینه و بستر تاثیر می‌گذارند؟

بازار به دو خبر مرتبط توجه دارد. از یک سو، موفقیت مدیران صندوق‌های بزرگ در ارتقای صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین در ژانویه امسال راه اندازی شد. مهم است که به یاد داشته باشید در سال ۲۰۱۷ گلری فینک، مدیرعامل بلک راک بیت کوین را شاخص پولشویی نامید، اما امروزه او به ارز‌های دیجیتال اعتقاد زیادی دارد.

پیشرفتی جدید ممکن است از جانب بلک راک باشد: تایید صندوق قابل معامله اِتِر دومین رمز ارز دیجیتال پس از بیت کوین. شرکت فینک یکی از شرکت‌هایی است که از تنظیم کننده امریکا درخواست کرده تا این نوع از صندوق را تایید کند. اگرچه انتظار نمی‌رود که جنجالی مانند آنچه در نیمه اول سال جاری رخ داد ایجاد شود، اما این امر نشان دهنده نوع مواجهه مقام‌ها است که اگرچه هنوز نسبت به دارایی‌های رمز ارز دیجیتال برخوردی محتاطانه دارند، اما دست کم به دنبال ایجاد محیط نظارتی شفاف تری می‌باشند.

در نهایت، آن چه در سطح سیاستگذاری پولی در ایالات متحده و اروپا رخ می‌دهد نیز حائر اهمیت خواهد بود. کاهش احتمالی نرخ بهره در یک یا هر دو سوی اقیانوس اطلس علاقه به گزینه‌های سرمایه گذاری پرمخاطره‌تر مانند ارز‌های دیجیتال را افزایش می‌دهد.

دیگر خبرها

  • آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
  • خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​
  • اصلاحیه‌ای به کام بازار
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • جزئیات مهم درباره صندوق املاک و مستغلات در فرابورس
  • الزام ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت شود؟
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت آن رمز ارز شود؟