Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@02:04:33 GMT

از ۳۲ شهر استان همدان شهردار ۲۸شهر انتخاب شده است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۱۰۱۲

از ۳۲ شهر استان همدان شهردار ۲۸شهر انتخاب شده است

ایسنا/همدان مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان اظهار کرد: استان همدان دارای ۳۲ شهر بوده که از این تعداد شهر تاکنون شهردار ۲۸ شهر معرفی و انتخاب شده است.

مجید درویشی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: از بین شهرهای استان که هنوز شهردار  شهر خود را انتخاب نکرده‌اند شهردار یکی از شهرها توسط شورای اسلامی آن شهر معرفی شد که به دلیل عدم احراز شرایط، مورد معرفی شده توسط دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان به دوستان شورای اسلامی شهر مورد نظر عودت داده شد و دوستان شورا مورد را دوباره مصوب و اصرار بر مصوبه داشتند و قرار بود مصوبه را برای تعیین تکلیف به شورای حل اختلاف ببریم که به دلیل روند و فرایند طولانی شهردار معرفی شده شوراهای اسلامی انصراف داد تا شورای اسلامی آن شهر مجدد شهردار جدیدی را برای شهر معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



درویشی در ادامه تصریح کرد: سه شهر استان همدان شامل رزن، کبودراهنگ و سرکان به دلیل تضارب آرا و اختلافاتی که بین اعضای شورای اسلامی آنان وجود دارد هنوز برای معرفی شهردار شهر خود به جمع بندی نرسیده‌اند. 

وی یاد آور شد: البته کبودراهنگ در یک مرحله شهردار شهر خود را انتخاب و معرفی کردند اما حائز شرایط برای انتخاب شهردار نبود که این امر را به شورای اسلامی شهر کبودراهنگ اعلام کردیم و مجدد مدارک تکمیلی  برای ما ارسال شد و ما از طریق وزارت کشور نسبت به استعلام اقدام کردیم و وزارت کشور مدارک را تایید کرد.

درویشی گفت: اما همزمان با موضوع شورای اسلامی شهر کبودراهنگ نفر دوم را برای شهردار این شهر معرفی کردند و چون نفر اول تایید شده بود و حائز  شرایط بود و نفر دوم نیز شرایط را برای انتخاب شهردار داشت طی نامه‌ای به شورای شهر کبودراهنگ اعلام کردیم پس از جمع بندی و تصویب در صحن شورا از بین دو گزینه مورد نظر یکی را به عنوان‌شهردار به دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان معرفی کنند تا حکم وی زده شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه تاکنون و تا این لحظه توسط شورای اسلامی شهر رزن و سرکان شهردار شهرشان معرفی نشده که امیدواریم تا موعد مقرر نسبت به معرفی و انتخاب شهردار شهر خود اقدام کنند.

درویشی اظهار کرد:حداکثر زمان فرصت معرفی شهرداران توسط شوراهای اسلامی هر شهر تا پانزدهم آبان‌ ۱۴۰۰خواهد بود و بر اساس مصوبه ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۷ در صورتی که شوراهای اسلامی هر شهر نتوانند در زمان مقرر شهردار خود را معرفی کنند شورای  اسلامی شهر مورد نظر به علت کوتاهی در انجام امور محوله به شورای حل اختلاف استان معرفی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها شوراي حل اختلاف انتخاب شهردار شورای اسلامی تضارب آراء شورای اسلامی شهر شهردار شهر شهر معرفی شهر خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۱۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد

به گزارش خبرآنلاین البرز ، مسعود محمدی در تذکر پیش از دستور یکصد و شصت و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج درخصوص رعایت مفاد قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و حفظ و صیانت از شان و کیان شورا تذکر و اظهارداشت: بر اساس اختیارات قانونی در جایگاه رئیس شورا و به نمایندگی از اعضا به مهرداد کیانی شهردار کرج تذکر میدهم.

وی خطاب به کیانی اذعان کرد: شما به عنوان شهردار منتخب همین شورا ، گاهاً خود را ملزم به رعایت مصوبات شورای اسلامی شهر به عنوان پارلمان شهری نمی‌دانید و چندین مرتبه نیز در مصاحبه‌ها و اقدامات، خارج از ضوابط و قوانین جاری وعده داده یا عمل نموده‌اید.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به تصویب و ابلاغ بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرج و تعیین اولویت‌ها و پروژه های عمرانی شهر ادامه داد: مصوباتی در جهت افزایش سطح خدمات رسانی در کلانشهر کرج تصویب شده است که بسیاری از آنها روی زمین مانده است که البته هریک به قدر کفایت زمان و انرژی لازم را می برد تا به نتیجه برسد لذا نباید فرصت سوزی صورت پذیرد و تاکید کرد شهردار انرژی خود را صرف اجرای مصوبات شورا نماید.

محمدی بیان کرد: امیدواریم در ادامه مدیریت شهردار در کلانشهر کرج شاهد رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باشیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898765

دیگر خبرها

  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • شهردار بندر دیر معرفی شد
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • گلایه عضو شورای شیراز از عدم احداث باغات بانوان در شیراز
  • جلسه اعضای شوراهای ادوار گذشته برگزار می‌شود
  • معرفی برترین‌های هنر انقلاب اسلامی فارس
  • معرفی برترین‌های هنر انقلاب اسلامی استان فارس