Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@14:33:37 GMT

۹ معدن در چهارمحال و بختیاری فعال شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۱۰۵۴

۹ معدن در چهارمحال و بختیاری فعال شد

مهرداد قاسمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس از ۱۵۴ پروانه بهره‌برداری صادر شده در حوزه معادن استان، ۱۱۲ معدن فعال و وارد چرخه تولید شده است.

وی با اشاره به کاهش معادن غیرفعال استان در سالجاری، اظهار داشت: در سال گذشته ۴۱ درصد پروانه‌های بهره‌برداری غیرفعال بود اما این میزان  امسال به ۲۱ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به استخراج هشت ماده معدنی در استان، تصریح کرد: امسال سه میلیون و ۸۷۴ تن مواد معدنی در استان استخراج شده که این تولیدات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که سه میلیون تن بود، افزایش داشته است.

قاسمی گفت: با فعال‌سازی معادن جدید در استان طی سالجاری، در مجموع در این بخش برای ۹۹۷ نفر اشتغالزایی شده این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۸۹۷ نفر در معادن استان مشغول کار بودند.

وی، انجام مطالعات تکمیلی اکتشافی به منظور شناسایی پتانسیل‌های معدنی را از دیگر سیاست‌های این معاونت برشمرد و گفت: امسال برای اکتشاف در پنج محدوده معدنی استان پروانه صادر شده است.

قاسمی افزود: فراهم کردن بستر برای سرمایه‌گذاری در حوزه معدن، تامین مواد اولیه نظیر فولاد برای سایر صنایع و فراهم‌سازی زیرساخت‌ها برای فعالیت‌های معدنی از دیگر سیاست‌های کلی این معاونت است.

به گزارش ایرنا، از معادن چهارمحال و بختیاری هشت نوع ماده معدنی شامل سنگ تزئینی ساختمان، مواد اولیه سیمان، گچ و شن و ماسه و سیلیس، خاک نسوز و دولومیت استخراج می‌شود.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت قانون معادن چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت قانون معادن چهارمحال وبختیاری وزارت صنعت معدن و تجارت قانون معادن چهارمحال وبختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۱۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ قطره گفت: بارش‌های رگباری گاهی با رعد و برق و احتمال تگرگ به ویژه در نیمه شرقی و جنوبی استان پیش بینی می‌شود.
به گفته وی، بارش برف در ارتفاعات و مه آلودگی در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.
کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: برای فردا آسمانی صاف تا کمی ابری و کاهش نسبی دما مورد انتظار است.
به گفته قطره، برای روز‌های جمعه و شنبه هفته آینده بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • وجود ۱۹۴ معدن فعال در کردستان
  • خبر‌های ورزشی ۳۱ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالاهای مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی آسمانی صاف تا کمی ابری در چهارمحال و بختیاری
  • فراخوان انتخاب برترین‌های صنعتی و معدنی ۱۴۰۳ در چهارمحال و بختیاری
  • تداوم بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری