Web Analytics Made Easy - Statcounter

 نعمت‌الله اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : علت اجرا نشدن گام اول سامانه دوم آبرسانی به اصفهان مخالفت استان همجوار نیست  بلکه تنها دلیل آن نبود اعتبارات است.

وی همچنین با اشاره به اینکه مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشکل مردم اصفهان آب است که تمام مشکلات تحت پوشش آن قرار می‌گیرد، ادامه داد: احیای زاینده‌رود مطالبه جدی مردم استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان  گفت: عدم احیای زاینده‌رود طی این سال‌ها، سبب فرونشست زمین و پیشروی کویر به سمت شهر اصفهان و عامل ایجاد مشکلات معیشتی برای مردم شرق و غرب شده است.
وی بابیان اینکه خشکی زاینده‌رود، مسائل و مشکلات جانبی عدیده‌ای را برای مردم اصفهان به بار آورده است، تصریح کرد: کمبود آب شرب دومین مشکل است که ما هنوز نتوانستیم برای اصفهان بزرگ و ۱۴ شهرستان دیگر قطعی طولانی‌مدت آب شرب را رفع کنیم.
 رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان سومین مشکل اساسی اصفهان را آلودگی هوا خواند و گفت: بخشی از آن به خشکی زاینده‌رود و صنایع آلاینده برمی‌گردد اما ۶۰ درصد آلودگی به دلیل توسعه نیافتن حمل‌ونقل عمومی است.
وی ادامه داد: اجرای مرحله دوم مترو در اصفهان و جایگزینی حمل‌ونقل عمومی و جلوگیری از تردد خودروهای شخصی با شیوه‌های مختلف و بازسازی اتوبوس‌های شهری و  اجبار نکردن صنایع به استفاده از سوخت مازوت همچون شهید منتظری از راه‌های کاهش آلودگی هواست.‌
اکبری ادامه داد: چهارمین مشکل اساسی استان اصفهان تخصیص نیافتن اعتبارات لازم و عدم آزادسازی مسیر برای اجرای قطار سریع و سیر اصفهان- تهران است که با اجرای این طرح از تردد حجم وسیعی از خودروهای شخصی از اصفهان به تهران و برعکس جلوگیری خواهد شد.
وی دلیل اصلی تمام مشکلات در استان اصفهان را کمبود بودجه و عدم تخصیص اعتبارات لازم خواند  و گفت: به‌منظور اجرای سریع قطار اصفهان-تهران به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

طرح سامانه دوم آبرسانی اصفهان با هدف آبرسانی به ۱۴ شهرستان استان اصفهان(۷۳ شهر و ۷۸ دهستان) در حال اجراست، از طریق این سامانه که عملیات اجرایی آن از سال ۸۸ آغاز شد، قرار است آب مورد نیاز اصفهان بطور مستقیم از دریاچه سد زاینده‌رود در چادگان و از خروجی تونل در نزدیکی شهر تیران، منتقل و تامین شود.

تصفیه‌خانه بابا شیخعلی آب آشامیدنی ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا و جمعیتی افزون بر ۴.۲ میلیون نفر را در استان اصفهان تامین می‌کند.

اکنون میزان آب انتقالی از طریق سامانه کنونی آبرسانی اصفهان (بابا شیخعلی) ۱۰.۵ متر مکعب بر ثانیه است اما در صورت تکمیل و بهره برداری از طرح تصفیه خانه سامانه دوم آبرسانی، زمینه انتقال ۱۶ مترمکعب بر ثانیه آب آشامیدنی برای شهرها و روستاهای اصفهان فراهم خواهد شد.

تابستان امسال به دنبال گرمای شدید هوا و افزایش مصرف آب، مشکلات زیادی برای توزیع آب آشامیدنی در کلانشهر اصفهان و سایر شهرهای بزرگ استان ایجاد شد به طوری‌که برخی از مناطق با افت فشار آب مواجه هستند و آبرسانی سیار برای آنها صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها زاینده رود خشکسالی اصفهان آبرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زاینده رود خشکسالی اصفهان زاینده رود خشکسالی اصفهان آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۱۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!

گروهی از خبرنگاران به بازدید از زاینده‌رود از کوهرنگ تا شهر اصفهان رفتند. به نظر می‌رسد شرایط همچنان مثل قبل است، لوله‌های زیادی همچنان آب رود را به باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی انتقال می‌دهند و برداشت‌های بی‌رویه در این حوضه آبی ادامه دارد.

در عین حال اصفهان با فرونشست روبه‌رو است و این شهر در خطر تخلیه در سال‌های آینده قرار دارد. خبرنگاران در ادامه سفر به اصفهان در یک نشست خبری با مدیران شهری و قرارگاه آب اصفهان سوالات خود را مطرح کردند.

مدیران اصفهانی در این نشست گفتند مدیریت انتقال اب دریای عمان به مدیریت با روش پت و مت شبیه است. همچنین آن‌ها گفتند آبی که از دریای عمان به اصفهان می‌رسد وارد رودخانه نخواهد شد چراکه باید چاله‌های دیگری را پر کند. این گزارش را در این باره ببینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • آبرسانی روستاهای لرستان با اختصاص اعتبار ۴۰۰میلیاردتومان طی امسال
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • اردوگاه‌های دانش آموزی نیازمند اعتبار و بودجه
  • ۳ هزار کیلومتر از خطوط انتقال آب لرستان نیازمند بهسازی است
  • پیشرفت ۳۰ درصدی طرح اضطراری آبرسانی به شهر طبس
  • اجرای 200 کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به روستاهای همدان
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان
  • تکمیل بیمارستان بهلول گناباد نیازمند هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار