Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد قاسمی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال هفت معدن متروکه در استان با اعمال ماده ۲۰ قانون معادن و ۲ معدن با صدور مجوز بهره‌برداری جدید، به معادن فعال استان اضافه شد.

او افزود: بر این اساس از ۱۵۴ پروانه بهره‌برداری صادر شده در حوزه معادن استان، ۱۱۲ معدن فعال و وارد چرخه تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

استخراج ۳ هزار و ۷۰۰ تن ماده معدنی در چهارمحال و بختیاری

قاسمی با اشاره به کاهش معادن غیرفعال استان اضافه کرد: پارسال ۴۱ درصد پروانه‌های بهره‌برداری غیرفعال بود، اما این میزان امسال به ۲۱ درصد کاهش یافته است.

او با اشاره به استخراج هشت ماده معدنی در استان، تصریح کرد: امسال سه میلیون و ۸۷۴ تن مواد معدنی در استان استخراج شده که این تولیدات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که سه میلیون تن بود، افزایش داشته است.

قاسمی گفت: با فعال‌سازی معادن جدید در استان طی سالجاری، در مجموع در این بخش برای ۹۹۷ نفر اشتغالزایی شده این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۸۹۷ نفر در معادن استان مشغول کار بودند.

او، انجام مطالعات تکمیلی اکتشافی به منظور شناسایی پتانسیل‌های معدنی را از دیگر سیاست‌های این معاونت برشمرد و افزود: امسال برای اکتشاف در پنج محدوده معدنی استان پروانه صادر شده است.

قاسمی اضافه کرد: فراهم کردن بستر برای سرمایه‌گذاری در حوزه معدن، تامین مواد اولیه نظیر فولاد برای سایر صنایع و فراهم‌سازی زیرساخت‌ها برای فعالیت‌های معدنی از دیگر سیاست‌های کلی این معاونت است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معدن فعال قانون معادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۱۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های ورزشی ۶ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه خبری می‌توانید ببینید:
- درخشش ورزشکار چهارمحال و بختیاری در مسابقات قایقرانی کشور
- همایش پیاده روی بانوان در بلداجی به مناسبت روز زمین هوای پاک

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • خبر‌های ورزشی ۶ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید