Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۶۷ بیمارستان در سطح استان تهران در کمیته های بیمارستانی طب انتقال خون بررسی شده و یکی از اهداف مهم این کمیته‌ها بهینه‌سازی مصرف خون است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ محمدرضا مهدی‌زاده در جلسه بررسی کمیته طب انتقال خون بیمارستان مفید تهران گفت: درخواست خون در تهران در یک‌ماه گذشته به واسطه افزایش اعمال جراحی 40 درصد افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روزها بیش از 2100 واحد درخواست روزانه خون و فرآورده خونی داریم.

مدیرکل انتقال خون استان تهران افزود: در دو سال گذشته به واسطه کرونا سازمان انتقال خون شرایط بسیار سختی را برای تامین خون تجربه کرده، تامین خون مورد نیاز هر روز سخت می‌شود و نیازمند آن هستیم که مراکز درمانی ارزش خون اهدایی مردم را بیش از قبل درک کنند و با حساسیت بالا مصرف بهینه این ماده حیاتی را در دستور کار داشته باشند.

وی تاکید کرد: "هموویژیلانس" یا مراقبت از خون از زمانی که اهداکننده وارد مرکز اهدای خون می‌شود تا وقتی که به بدن بیمار تزریق می‌شود باید ادامه داشته باشد زیرا حفظ و نگهداری از این هدیه نجات بخش وظیفه ماست تا مطمئن شویم به بهترین شکل مصرف می‌شود. ما صدرصد درخواست‌های پلاکت آفرزیس در بیمارستان مفید را پاسخگو بوده‌ایم؛ همچنین با تهیه کیسه خون اطفال قصد داریم جلوی هدر رفت خون را در مواردی که نیاز به کمتر از یک کیسه خون برای کودکان هست بگیریم.

در ادامه این جلسه پیمان عشقی، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: سازمان انتقال خون یکی از استاندارد محورترین مراکز وزارت بهداشت است و سلامت خون در ایران با پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا برابری می‌کند و ما هیچگاه حتی در سخت ترین شرایط از استانداردهای انتقال خون عدول نکردیم.

وی تاکید کرد: برای توسعه و موفقیت طرح کمیته های بیمارستانی طب انتقال خون باید بیمارستان‌هایی که ثبت عوارض بهتر و بیشتر صورت می گیرد مورد تشویق قرار گیرند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون در این جلسه گفت: برای اجرای پروژه پایش خون از رگ به رگ نیازمند اجرای دقیق دستورالعمل‌های هموویژیلانس در بیمارستان‌ها هستیم.

وی افزود: استفاده از بارکد برای مونیتور دقیق کیسه خون از لحظه ورود تا تزریق و حتی بررسی سوابق تزریق بسیار اهمیت دارد.

بنا بر این گزارش، نظام مراقبت از خون از سال 1387 بعد از تصویب در شورای عالی انتقال خون در کشور به اجرا درآمد و امروز یکی از شروط اعتبارسنجی مراکز درمانی است.

چرا باید "واکسن کرونا" بزنیم با وجود اینکه واکسن به طور 100 درصدی مانع ابتلا نیست؟ آغاز صدور کارت واکسن کرونا برای اتباع خارجی واکسن‌نزده‌ها 12 برابر بیشتر از افراد واکسینه‌شده بر اثر کرونا بستری می‌شوند! + نمودار وزیر بهداشت: سرعت واکسیناسیون کرونا در ایران غربی‌ها را شگفت‌زده کرده است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان وزارت بهداشت اهدای خون ویروس کرونا بهداشت و درمان وزارت بهداشت اهدای خون ویروس کرونا سازمان انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۱۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه گفت: واحد آزمایشگاه بیمارستان با همت همکاران علوم آزمایشگاهی، بیش از ۲۶ هزار مورد خدمات به بیماران بستری و مراجعان به این واحد در سال ۱۴۰۲ ارائه داده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ماقبل خود افزایش ۱۰ درصدی داشته است. 
خانم دکتر الداغی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده چندین دستگاه جدید از محل اعتبارات بهداشت جهانی و به صورت رایگان برای ارائه خدمات با کیفیت‌تر به شهروندان به واحد آزمایشگاه بیمارستان اضافه شده که در تلاشیم تا روند تجهیز بیمارستان به دستگاه‌های جدید ادامه یابد.

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی تعرفه گذاری خدمات پرستاری