Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل کمبود اعتبارات در پرداخت کارانه و خرید دارو با مشکل روبه‌رو هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازیاسوج،شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد با آنکه تزریق واکسن از چند ماه پیش آغاز شده، در چند روز گذشته وارد پیک ششم شد و دو شهرستان کهگیلویه و چرام وارد وضعیت قرمز و رنگ زرد شهرستان گچساران نیز به وضعیت نارنجی تغییر پیدا کرده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون 432 هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: کل افراد بستری شده کرونایی تاکنون 27 هزار 159 مورد بوده که از این تعداد 26 هزار 986 بیمار ترخیص شده و در حال حاضر 209 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های معین استان بستری هستند.

یزدان‌پناه تعداد بهبود یافتگان کرونایی در استان را 75 هزار 856 مورد عنوان کرد و گفت: از ابتدای شروع ویروس کرونا 975 بیمار جان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

وی دلیل عمده شیوع دو برابری ویروس کرونا در استان نسبت به میانگین کشوری را بی‌توجهی مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حضور در تجمعات و عادی انگاری عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: روند بستری در شهرستان‌های مارگون، لنده و چرام صعودی است.

یزدان‌پناه افزود: دو شهر چرام و کهگیلویه وارد وضعیت قرمز کرونایی شده‌اند و شهرستان گچساران نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد 98 هزار و 266 مورد از مجموع تست‌های انجام شده مثبت بوده‌اند، گفت: بیشترین موارد کرونایی نسبت به جمعیت در شهرستان لنده و کمترین آن در شهرستان دنا بوده‌است.

یزدان‌پناه ابراز داشت: تعداد 340 هزار نمونه کرونایی در استان از ابتدا تاکنون انجام شده و و بیشترین موارد فوتی در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه ثبت شده‌ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به روند تزریق واکسن کرونا در استان اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون 726 هزار دوز واکسن در استان به افراد بالای 12 تزریق شده‌است که 74 در نوبت اول و 44 درصد آن نیز در نوبت دوم تزریق شده‌ است.

وی به مشکلات موجود در دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: به دلیل کمبود اعتبارات در پرداخت کارانه و خرید دارو با مشکل مواجه هستیم.

وزیر بهداشت: پزشکیِ ما، پزشکیِ تجویز دارو است/دانشجوی پزشکی باید راه پیشگیری از بیماری را بداندعامری: مشکل فروش آنلاین داروها به خاطر تعارض منافع و انحصارطلبی استتایید تزریق دوز سوم واکسن کرونا در کمیته واکسن/ قیمت‌گذاری مواد اولیه دارو در دستور کار

یزدان‌پناه در ادامه به استخدام نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی گریزی زد و گفت: 36 درصد از نیروهای استخدام شده در پنج سال اخیر در دانشگاه از خانواده شهدا و ایثارگران بوده‌اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: در روزهای گذشته نسبت به قرمز شدن رنگ کرونا در استان تذکرات لازم داده شده اما در حال حاضر می‌بینیم کهگیلویه و چرام قرمز شده و وضعیت شهرستان گچساران نارنجی و شکننده است.

سید علی احمدزاده بیان کرد: 16 شهر در کشور وضعیت قرمز کرونایی دارند که دو شهر آن در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد و باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و لازم دقت لازم به ویژه در شهرستان‌های قرمز و نارنجی صورت بگیرد.

وی یادآور شد: بویراحمد وضعیت ناپایداری دارد و با توجه به پایین بودن سن افراد فوت شده باید مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حساسیت بیشتری از خود نشان بدهند.

احمدزاده خاطرنشان کرد: پیک ششم عملاً در استان شروع شده‌ و از مردم خواهشمندیم که از برگزاری تجمعات و مراسم‌های عروسی و عزا خودداری کنند.

احمد زاده با اشاره به کند شدن روند تزریق واکسن کرونا در استان بیان کرد: تبلیغات منفی درباره تزریق واکسن کرونا باعث بی رغبتی مردم شده که انتظار داریم همه برای مشارکت در این موضوع مهم تلاش کنند.

عالی‌ترین مقام دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: وی با ابراز نگرانی از خودداری برخی از کادر پزشکی و درمانی در دریافت واکسن کرونا تصریح کرد: تمام کارکنان ملزم به تزریق واکسن هستند و همه مجموعه‌ها باید نسبت به این موضوع پیگیری و رسیدگی لازم را داشته باشند.

احمد زاده خاطرنشان کرد: 60 درصد از جمعیت کشور واکسینه شده‌اند و برای رسیدن به مرز ایده‌آل باید 80 درصد از جمعیت کشور واکسینه شوند.

وی افزود: یکی از دلایل عمده گسترش شیوع ویروس کرونا در استان عدم توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عادی انگاری این ویروس در بین مردم است و برای مهار و کنترل کرونا نیازمند مشارکت حداکثری مردم هستیم.

انتهای پیام/544/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا رعایت دستورالعمل های بهداشتی استان کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا در استان تزریق واکسن واکسن کرونا یزدان پناه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۱۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود اعتبار و فضای آموزشی یکی از مشکلات دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به این مطلب که این دانشگاه دارای ردیف بودجه مستقل نیست گفت: کمبود اعتبارات و فرسوده بودن ساختمان‌ها و کمبود فضای آموزشی از عمده تمرین مشکلات این دانشگاه محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام‌ مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در نشست با رئیس و اعضای هیئت‌ رئیسه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت به پیشرفت اساتید دانشگاه، دانشجویان و جوانان گفت: از پتانسیل‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید استفاده شود.

وی با اشاره به این مطلب که خیلی از مشکلات با همدلی و همراهی و پیگیری قابل‌رفع است بیان کرد: می‌توان از ظرفیت خیرین در پیشرفت و حل معضلات این دانشگاه هم استفاده کرد.

مطیعی با تأکید بر اینکه جوانان در مراکز آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت را فرامی‌گیرند، اظهار کرد: توجه به این دانشگاه ضروری است.

در ادامه رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان ضمن تبریک سال جدید و آرزوی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ و همچنین برنامه‌های آتی دانشگاه بیان کرد.

وی در ادامه با اشاره به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی افزود: رژیم جنایتکار اسرائیل در حال شکست است و روز‌های آخر حیات خود را می‌گذراند و به حول و قوه الهی در سال جدید شاهد سرنگونی رژیم غاصب صهیونیستی و آزادی قدس شریف خواهیم بود.

عزالدین ضمن بیان اینکه ۳۵۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مشغول تحصیل هستند، گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دارای پتانسیل بسیاری است و ۶۵ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور جذب بازار کار می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان در این دانشگاه مهارت را فرامی‌گیرند خواستار توجه بیشتر مسئولان به این دانشگاه شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان بابیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای، یکی از مراکز آموزشی و مهارتی است که نقش مهمی در حوزه اشتغال و کارآفرینی دارد، گفت: رسالت دانشگاه فنی حرفه‌ای تربیت تکنسین ماهر و کارآفرین است.

وی با اشاره به این مطلب که این دانشگاه دارای ردیف بودجه مستقل نیست عنوان کرد: کمبود اعتبارات و فرسوده بودن ساختمان‌ها و کمبود فضای آموزشی از عمده تمرین مشکلات این دانشگاه محسوب می‌شود.

عزالدین در ادامه با قدردانی از توجه ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان در حمایت از دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، خواستار حضور ایشان در جمع دانشگاهیان شد و افزود: درخواست ما از محضر نماینده محترم، ولی فقیه در استان این است که در این مجموعه دانشگاهی به‌صورت ماهیانه حضور یابند تا از محضر ایشان بهره‌مند باشند.

شایان‌ذکر است در این دیدار، اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه نیز گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته را ارائه دادند.

دیگر خبرها

  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • کمبود اعتبار پنج همتی دانشگاه‌ها در تامین تغذیه دانشجویان
  • خوشحالی مردم یاسوج از حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی به ورزش کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳ کشته و مصدوم در سانحه رانندگی در جاده پاتاوه_دهدشت
  • کهگیلویه و بویراحمد آماده برگزاری دومین کنگره ملی شهدا
  • امسال از سرمایه‌گذاران در کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌کنیم
  • ۱۰۰هزار میلیارد برای سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد
  • کمبود اعتبار و فضای آموزشی یکی از مشکلات دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان